Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’autobús És El Servei Que Més Ha Millorat L’últim Any, Segons Els Barcelonins
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.11.2017
Oriol Pàmies

L’autobús és el servei que més ha millorat l’últim any, segons els barcelonins

Imatge
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'Enquesta de Serveis Municipals 2017 revela que la preocupació dels ciutadans respecte de les qüestions de la mobilitat ha baixat un punt i mig. Les xarxes de TMB continuen mereixent valoracions de notable.

Els ciutadans de Barcelona han apujat aquest any la nota al servei d’autobús, de 6,9 a 7 sobre 10, mentre que el metro manté la de 7,1 que ja tenia el 2016. Això vol dir que els transports que opera TMB continuen obtenint valoracions elevades per part dels residents enquestats per l’Ajuntament, en la línia de les registrades els últims deu anys.

La percepció favorable de l’evolució de l’autobús queda confirmada en l’apartat de l’estudi en què es demana per a cada servei si ha millorat, continua igual o ha empitjorat al llarg dels últims 12 mesos. El 43,6% dels barcelonins consideren que l’autobús ha millorat, el resultat més alt dels 25 serveis que examina l’enquesta, i hi ha un altre 33,6% que el veuen igual; això suma un 77,2%. En el cas del metro són més, el 41,6%, els que el veuen igual, i en segon lloc queda el 35,9% que perceben que ha millorat; en total, el 77,5%.

El treball de camp de l’Enquesta de Serveis Municipals 2017 (6.000 entrevistes a residents més grans de 18 anys) es va realitzar entre l’abril i el juny passats, coincidint amb una etapa de conflictivitat laboral a l’empresa de Metro.

En el bloc de preguntes sobre la imatge de la ciutat, destaca que ha baixat la preocupació sobre els transports i les infraestructures, des del cinquè al vuitè lloc. L’assenyalen com la principal inquietud el 5% dels ciutadans, mentre que el 2016 eren el 6,5%. El que més preocupació genera és el turisme, apuntat pel 15,6% com a principal problema, seguit de l’atur i les condicions de treball (8,6%).

Pel que fa als hàbits de mobilitat, es mantenen sense gaires variacions. El 69,4% dels enquestats declaren que fan servir el transport públic, sobretot el metro (38,2%) i l'autobús (26,7%).

En aquest enllaç es pot consultar el document de resum de l'estudi, realitzat per l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
07.11.2017
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisMobilitatInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

Contingut relacionat

Imatge genèrica Sant Joan / Font: TMB

Per la revetlla de Sant Joan TMB reforçarà el servei de metro que funcionarà 43 hores sense interrupció

Transport
Capçalera de sortida del Tour a Barcelona. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

TMB reforçarà el servei de metro per facilitar la mobilitat durant els esdeveniments per al 'Gran départ' del Tour de França

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Ludovico Einaudi al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB augmenta la capacitat de les línies V29 i D20 els caps de setmana per facilitar l’accés a les platges

Transport

Últimes notícies

Imatge
Detall panell instal·lat a l'estació de metro de Canyelles / Foto: Escola Deià

TMB i l'Escola d'Art Deià inauguren el projecte d'accessibilitat "Acostem Torre Baró" a l'estació de metro de Canyelles

Societat
Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB publica la nova memòria de sostenibilitat corresponent a l'any 2025

Empresa
Imatge
Presentació de la nova compra de material del metro de Nova York /Foto: Marc A. Hermann / MTA

L’Autoritat del Transport de Nova York prepara la comanda de material mòbil més gran de la seva historia

En xarxa
Joaquim Balsera, director de negocis corporatius, internacional i màrqueting de TMB, designat nou Secretari General d'ALAMYS / Foto: ALAMYS

Joaquim Balsera, nou secretari general de la ‘Asociación Latinoamericana de Metros y Subterráneos (ALAMYS)’

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons