Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’autobús és el servei que més ha millorat l’últim any, segons els barcelonins
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.11.2017
Oriol Pàmies

L’autobús és el servei que més ha millorat l’últim any, segons els barcelonins

Imatge
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia 7 de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'Enquesta de Serveis Municipals 2017 revela que la preocupació dels ciutadans respecte de les qüestions de la mobilitat ha baixat un punt i mig. Les xarxes de TMB continuen mereixent valoracions de notable.

Els ciutadans de Barcelona han apujat aquest any la nota al servei d’autobús, de 6,9 a 7 sobre 10, mentre que el metro manté la de 7,1 que ja tenia el 2016. Això vol dir que els transports que opera TMB continuen obtenint valoracions elevades per part dels residents enquestats per l’Ajuntament, en la línia de les registrades els últims deu anys.

La percepció favorable de l’evolució de l’autobús queda confirmada en l’apartat de l’estudi en què es demana per a cada servei si ha millorat, continua igual o ha empitjorat al llarg dels últims 12 mesos. El 43,6% dels barcelonins consideren que l’autobús ha millorat, el resultat més alt dels 25 serveis que examina l’enquesta, i hi ha un altre 33,6% que el veuen igual; això suma un 77,2%. En el cas del metro són més, el 41,6%, els que el veuen igual, i en segon lloc queda el 35,9% que perceben que ha millorat; en total, el 77,5%.

El treball de camp de l’Enquesta de Serveis Municipals 2017 (6.000 entrevistes a residents més grans de 18 anys) es va realitzar entre l’abril i el juny passats, coincidint amb una etapa de conflictivitat laboral a l’empresa de Metro.

En el bloc de preguntes sobre la imatge de la ciutat, destaca que ha baixat la preocupació sobre els transports i les infraestructures, des del cinquè al vuitè lloc. L’assenyalen com la principal inquietud el 5% dels ciutadans, mentre que el 2016 eren el 6,5%. El que més preocupació genera és el turisme, apuntat pel 15,6% com a principal problema, seguit de l’atur i les condicions de treball (8,6%).

Pel que fa als hàbits de mobilitat, es mantenen sense gaires variacions. El 69,4% dels enquestats declaren que fan servir el transport públic, sobretot el metro (38,2%) i l'autobús (26,7%).

En aquest enllaç es pot consultar el document de resum de l'estudi, realitzat per l'Ajuntament de Barcelona.

Darrera modificació
07.11.2017
Tema
Transport
  • ConceptesEstudisMobilitatInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport

Últimes notícies

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons