Header Top menu
L’Ajuntament de Barcelona farà 140 actuacions per millorar deu línies de la nova xarxa de bus
L’anàlisi sistemàtica de punts conflictius en el funcionament diari ajudarà a aplicar solucions per incrementar la regularitat dels autobusos de TMB.
L’Ajuntament de Barcelona aprovarà demà a la Comissió d’Ecologia Urbana i Mobilitat un pla per millorar el funcionament de deu línies de la nova xarxa de bus mitjançant intervencions en la infraestructura, com ara carrils bus, parades, senyalitzacions i semaforitzacions, i amb mesures de redistribució i vigilància de l’espai dels vehicles privats.
El pla, en forma de mesura de govern, és fruit d’una nova metodologia d’anàlisi, adoptada conjuntament amb TMB, que permet detectar i jerarquitzar els punts on es registren incidències a la xarxa viària per poder dissenyar les solucions i aplicar-les segons un ordre de prioritat. L’objectiu principal és millorar la regularitat dels autobusos (percentatge de circulacions que mantenen els intervals programats).
L’anàlisi del funcionament de les 16 línies de la nova xarxa existents ha determinat les primeres actuacions, que es faran en les deu línies següents: D20, H6, H8, H10, H12, H14, V3, V7, V15 i V27. S’hi faran 140 intervencions, que consistiran en el següent:
- Augment de 4,07 quilòmetres de carril bus (17 trams)
- Incorporació d’11 nous semàfors exclusius per al bus
- Programació de 38 noves regulacions semafòriques específiques
- 40 actuacions de senyalització (1,7 quilòmetres de senyalització horitzontal i 17 unitats de senyalització vertical). S’hi inclouen modificacions en l’aparcament en calçada en llocs on la interacció amb els autobusos presenta problemes
- 15 intervencions d’obra (240 metres quadrats): modificacions de vorera o de calçada per facilitar maniobres i el pas dels autobusos, instal·lació de tres noves parades dobles i de dues plataformes per facilitar l’accessibilitat als autobusos, entre altres
- 19 punts on es realitzarà una actuació específica de control de la indisciplina per part de la Guàrdia Urbana
Augment de la regularitat fins al 85%
En aquesta primera fase l’Ajuntament de Barcelona invertirà 261.000 euros. Les intervencions s’executaran entre l’estiu d’aquest any i la tardor de l’any que ve, i permetran millorar la regularitat de pas d’aquestes deu línies, que podrà passar del 78% al 85% de mitjana. A l’agost, s’aprofitarà per allargar 4 quilòmetres de la xarxa de carrils bus, instal·lar 11 semàfors exclusius per a l’autobús i activar 38 programacions de regulació semafòrica.
En fases posteriors l’anàlisi del funcionament s’aplicarà al conjunt de línies de TMB i donarà lloc a noves actuacions, que se sumaran a les que el mateix Ajuntament posarà en pràctica amb motiu de la implantació de les 12 últimes línies de la nova xarxa, entre aquest any i el 2018. Així, l’any que ve els carrils bus s’hauran incrementat un 12%: hauran passat dels 163 quilòmetres actuals als 180.
Més informació al dossier de premsa de l’Ajuntament de Barcelona.
Millorar el transport sostenible passa per prioritzar el #transportpúblic en superfície i el servei de #busBCN. pic.twitter.com/5CEF3Ph71a
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 11 de juliol de 2017
"Si volem guanyar viatgers en transport públic, el canvi s'ha de produir en superfície perquè és on més marge de millores tenim." pic.twitter.com/LcPjTwrQ9H
— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 11 de juliol de 2017
- ConceptesAccessibilitatServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2017