Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. L’Ajuntament de Barcelona farà 140 actuacions per millorar deu línies de la nova xarxa de bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.07.2017
Redacció

L’Ajuntament de Barcelona farà 140 actuacions per millorar deu línies de la nova xarxa de bus

Imatge
Autobús a la línia D20, una de les que es beneficiaran de les mesures / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús a la línia D20, una de les que es beneficiaran de les mesures / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús a la línia D20, una de les que es beneficiaran de les mesures / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús a la línia D20, una de les que es beneficiaran de les mesures / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’anàlisi sistemàtica de punts conflictius en el funcionament diari ajudarà a aplicar solucions per incrementar la regularitat dels autobusos de TMB.

L’Ajuntament de Barcelona aprovarà demà a la Comissió d’Ecologia Urbana i Mobilitat un pla per millorar el funcionament de deu línies de la nova xarxa de bus mitjançant intervencions en la infraestructura, com ara carrils bus, parades, senyalitzacions i semaforitzacions, i amb mesures de redistribució i vigilància de l’espai dels vehicles privats.

El pla, en forma de mesura de govern, és fruit d’una nova metodologia d’anàlisi, adoptada conjuntament amb TMB, que permet detectar i jerarquitzar els punts on es registren incidències a la xarxa viària per poder dissenyar les solucions i aplicar-les segons un ordre de prioritat. L’objectiu principal és millorar la regularitat dels autobusos (percentatge de circulacions que mantenen els intervals programats).

L’anàlisi del funcionament de les 16 línies de la nova xarxa existents ha determinat les primeres actuacions, que es faran en les deu línies següents: D20, H6, H8, H10, H12, H14, V3, V7, V15 i V27. S’hi faran 140 intervencions, que consistiran en el següent:

  • Augment de 4,07 quilòmetres de carril bus (17 trams)
  • Incorporació d’11 nous semàfors exclusius per al bus
  • Programació de 38 noves regulacions semafòriques específiques 
  • 40 actuacions de senyalització (1,7 quilòmetres de senyalització horitzontal i 17 unitats de senyalització vertical). S’hi inclouen modificacions en l’aparcament en calçada en llocs on la interacció amb els autobusos presenta problemes
  • 15 intervencions d’obra (240 metres quadrats): modificacions de vorera o de calçada per facilitar maniobres i el pas dels autobusos, instal·lació de tres noves parades dobles i de dues plataformes per facilitar l’accessibilitat als autobusos, entre altres
  • 19 punts on es realitzarà una actuació específica de control de la indisciplina per part de la Guàrdia Urbana  

Augment de la regularitat fins al 85%

En aquesta primera fase l’Ajuntament de Barcelona invertirà 261.000 euros. Les intervencions s’executaran entre l’estiu d’aquest any i la tardor de l’any que ve, i permetran millorar la regularitat de pas d’aquestes deu línies, que podrà passar del 78% al 85% de mitjana. A l’agost, s’aprofitarà per allargar 4 quilòmetres de la xarxa de carrils bus, instal·lar 11 semàfors exclusius per a l’autobús i activar 38 programacions de regulació semafòrica.

En fases posteriors l’anàlisi del funcionament s’aplicarà al conjunt de línies de TMB i donarà lloc a noves actuacions, que se sumaran a les que el mateix Ajuntament posarà en pràctica amb motiu de la implantació de les 12 últimes línies de la nova xarxa, entre aquest any i el 2018. Així, l’any que ve els carrils bus s’hauran incrementat un 12%: hauran passat dels 163 quilòmetres actuals als 180.

Més informació al dossier de premsa de l’Ajuntament de Barcelona.

Millorar el transport sostenible passa per prioritzar el #transportpúblic en superfície i el servei de #busBCN. pic.twitter.com/5CEF3Ph71a

— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 11 de juliol de 2017

"Si volem guanyar viatgers en transport públic, el canvi s'ha de produir en superfície perquè és on més marge de millores tenim." pic.twitter.com/LcPjTwrQ9H

— Ajuntament de BCN (@bcn_ajuntament) 11 de juliol de 2017
Darrera modificació
12.07.2017
Tema
Transport
  • ConceptesAccessibilitatServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • El pla de millora de l'oferta de Bus de TMB afegirà al servei 43 vehicles en feiners entre 2017 i 2018

  • TMB compra 76 autobusos per continuar renovant i actualitzant ambientalment la flota

  • La flota d’autobusos de TMB es rejoveneix amb 78 noves unitats

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per al 18 d’octubre (Barça – Girona)

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport

Últimes notícies

Imatge
Interior del nou bus d'hidrogen articulat. /Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB adjudica el manteniment de la climatització de la seva flota d’autobusos a Frigicoll

Empresa
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons