Header Top menu
TMB compra 76 autobusos per continuar renovant i actualitzant ambientalment la flota
La part més gran de la comanda és la d’articulats híbrids: se’n contracten 54, que s’afegiran als 67 existents
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt el concurs convocat per subministrar 76 nous autobusos dins l’any 2017, per continuar la renovació, reducció de l’edat mitjana i augment de fiabilitat de la flota. La comanda busca també una elevació de la qualitat ambiental del material mòbil, ja que 62 dels nous vehicles seran híbrids que substituiran cotxes dièsel de 14 anys d’antiguitat o més.
D’aquests 62 autobusos híbrids, 54 seran articulats de 18 metres de longitud i han estat contractats als fabricants Volvo Group España (36 unitats del model 7900) i Solaris Bus Iberica (18 Urbino). Actualment la flota de TMB ja disposa de 67 articulats híbrids d’aquests mateixos models, amb resultats satisfactoris.
El segon lot per volum és el de 14 autobusos estàndard de gas natural comprimit, que fabricarà MAN Truck & Bus Iberia i tindran carrosseria de Castrosua segons el model New City, amb destinació a substituir cotxes del mateix tipus i capacitat que han acabat la seva vida útil.
En tercer lloc, s’ha adjudicat a Volvo el subministrament de 8 autobusos de dos pisos i 12 metres de longitud, del model Urbis 2,5 DD, de motorització híbrida i carrosseria UNVI, amb destí al Barcelona Bus Turístic, per substituir vehicles dièsel del mateix tipus amortitzats. És la primera vegada que TMB contracta el subministrament de vehicles híbrids de dos pisos.
Els 62 híbrids (54 articulats i 8 de dos pisos) s’afegiran d’aquí un any aproximadament als 209 autobusos d’aquesta tecnologia, que permet reduir un 30% els consums i les emissions mantenint unes prestacions i costos homologables amb els de tipus convencional
En total els contractes adjudicats suposen una inversió de 32,5 milions d’euros. Els fabricants hauran de lliurar els vehicles de GNC i 10 unitats dels articulats abans del primer trimestre del 2018. La resta d’unitats serà abans del 31 de desembre d’aquest any.
D’altra banda, està en procés de licitació un altre contracte per subministrar a TMB set autobusos articulats 100% elèctrics equipats amb sistema de càrrega ràpida per pantògraf, que es destinaran a la línia H16, en la qual actualment circulen de manera experimental dos vehicles d’aquest tipus, d’emissió zero, en el marc del projecte europeu ZeEUS. TMB ha decidit que aquesta línia de la nova xarxa de bus serà la primera a electrificar-se completament en un termini mitjà.
La comanda inclou 14 MAN Castrosua de gas natural com aquest / Foto: Pep Herrero (TMB)
- Altres temesMedi ambientConceptesInnovacióMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusAnys2017