Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Ja Són 182 Les Ciutats Amb Metro, 19 Més Que Fa Quatre Anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.09.2018
Redacció

Ja són 182 les ciutats amb metro, 19 més que fa quatre anys

Imatge
Estació Les Moreres de la línia 9 Sud de metro, inaugurada el 2016 / Foto: Arxiu TMB
Estació Les Moreres de la línia 9 Sud de metro, inaugurada el 2016 / Foto: Arxiu TMB
< >Estació Les Moreres de la línia 9 Sud de metro, inaugurada el 2016 / Foto: Arxiu TMB
Estació Les Moreres de la línia 9 Sud de metro, inaugurada el 2016 / Foto: Arxiu TMB

El continent asiàtic encapçala l’expansió dels ferrocarrils urbans i reté els rècords de la xarxa més extensa (Xangai) i la més utilitzada (Tòquio).

La UITP ha refrescat l’estadística de metros del món (l’anterior recull de dades es va publicar el 2015 amb els registres de l’exercici anterior) i el resultat és un panorama encoratjador pel que fa al progrés del transport urbà ferroviari més massiu: cada any es projecten, es construeixen i s’obren més línies, creix el passatge transportat i s’estén així una eina fonamental per a la mobilitat sostenible i el desenvolupament humà de les ciutats.

De la gran quantitat de xifres recollides, aquestes resumeixen la situació de la infraestructura de metros a finals del 2017: s’ha arribat a les 642 línies en funcionament en 182 ciutats de 56 Estats, que sumen 13.903 quilòmetres en les quals se situen 11.082 estacions i per on circulen 114.000 cotxes.

Creixement de 1.400 km anuals

Comparant amb la foto de finals del 2014, hi ha 19 metros més. I continuen construint-se noves línies a un ritme que la UITP estima en 1.400 quilòmetres anuals de mitjana per al període 2018-2022. El metro de Xangai continua sent el més extens, amb 639 quilòmetres, seguit del de Pequín, amb 590, i el de Seül, amb 466. L’Àsia lidera clarament l’expansió.

Pel que fa a la utilització, el nombre de passatgers va arribar al màxim històric de 53.768 milions anuals. Posant el comptador inicial al 2013, l’augment de demanda fins al 2017 ha estat del 19,5%. El metro més freqüentat continua sent el de Tòquio, amb uns estratosfèrics 3.463 milions de viatges, seguit del de Moscou, amb 2.359. Set dels deu metros més utilitzats són asiàtics.

Com a novetat, la UITP ha sumat el material mòbil de tots els operadors, cosa que dona la xifra de 114.000 cotxes.

Tendència a l’automatització

Com ja vam informar, el març passat es va assolir la fita dels 1.000 quilòmetres de metros automatitzats, quan va entrar en servei  la línia Pujiang a Xangai. Actualment, els metros totalment automatitzats representen el 7% de la longitud de metro en funcionament.

Pot semblar una proporció modesta, però el creixement és notable: en el període 2015-17 s'han obert deu noves línies de metro dissenyades per al grau màxim d’automatisme (GOA4), amb un total de 157 quilòmetres, dels quals 19,7 corresponen a la L9 Sud de Barcelona. Sumant-hi les prolongacions, van ser 274 quilòmetres, que representen el 12% de la infraestructura de metro instal·lada en el període  2015-17.

Si excloem la Xina, que tot just comença a plantejar-se la tecnologia driverless, les línies de nivell GOA4 representen el 32% de tots els nous metros oberts durant el mateix període.

Es pot consultar el fullet amb les dades i els gràfics al web de la UITP, en anglès.

Want to know more about #metro systems around the world?
Discover our latest #Statistics Brief gathering exhaustive data on ridership, number of lines, network length, number of stations, fleet sizes and more!
Don't miss out, it's free! https://t.co/N8U8hYbXgb pic.twitter.com/yo209qkcXx

— UITP (@UITPnews) 17 de setembre de 2018
Darrera modificació
26.09.2018
Tema
Transport
  • ConceptesDadesEstudisMetro automàticInstitucionsAltresLlocsDe tot arreuServeiMetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Els metros automàtics han crescut un 17% des del 2014

  • 35 ciutats ja tenen alguna línia de metro automàtica

Contingut relacionat

Tren de la sèrie 6000 a l'L1, amb la part davantera de color vermell / Foto: TMB

TMB reforça la seguretat energètica del metro un any després de la gran apagada

Transport
La nova línia V5. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Entra en funcionament l’ampliació de la línia V5 fins al barri de la Marina del Prat Vermell

Transport
Autobús de la nova línia V5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La línia V5 amplia el recorregut i arribarà a La Marina del Prat Vermell a partir del 27 d’abril

Transport
tren estacionat a Diagonal L5 / Foto: Pep Herrero (TMB)

La xarxa de metro registra el rècord de passatgers en un dia feiner i supera els 2 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Foto de grup dels premiats / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

El 19è Concurs de Relats Curts de TMB supera les 1.500 històries presentades al certamen

Cultura i Oci
Imatge
Love Cam durant la Diada de Sant Jordi. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

La Love Cam de TMB i el punt de llibre T-estimo protagonitzen la Diada de Sant Jordi al transport públic

En xarxa
Third-party content
Imatge
La desapareguda estació de Ferran l'any 1946 / Foto: Arxiu Fundació TMB (Brangulí)

La desapareguda estació de Fernando es va inaugurar fa 80 anys

Història
Imatge
Visites al ZAL durant l'Open barris. /Foto: PEP HERRERO

El taller de TMB al ZAL s’obre al públic amb l’Open Barri

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons