Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Finalitza la reforma dels primers trens continus del metro de Barcelona
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.08.2018
Redacció

Finalitza la reforma dels primers trens continus del metro de Barcelona

Imatge
El tren 2013-2016 a l'estació de Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
El tren 2013-2016 a l'estació de Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >El tren 2013-2016 a l'estació de Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)
El tren 2013-2016 a l'estació de Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Les sis composicions de la sèrie 2000 han passat el procés de remodelació interior i exterior perquè puguin donar servei força anys més en les millors condicions.

La setmana passada  va començar a circular dins el carrusel de la línia 3 de metro el sisè i últim tren de la sèrie 2000 que ha passat el procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes motors 2013-2016, que estarà un mes a prova abans de ser oficialment donada d’alta.

Ha culminat així el procés iniciat el 2015 amb la composició 2001-2004, que suposa una inversió de 7 milions d’euros. Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns.

La remodelació ha comportat canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Com a millores estructurals, s'ha instal·lat un nou tipus de passadís entre cotxes que facilita les tasques de manteniment, s'han revisat fissures i s'ha canviat tota la instal·lació pneumàtica.

Increment de la seguretat

Pel que fa a la seguretat, s'han revisat els mecanismes de totes les portes d'accés i s'ha implantat un sistema de videovigilància que permet la gravació de l'interior del tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'ha actualitzat la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'han instal·lat detectors de presència a la cabina contrària.

En el confort interior, destaca la substitució del paviment. També són visibles el dispositiu de desbloqueig de portes i el polsador elèctric d'obertura de les portes per a persones amb mobilitat reduïda. A l'exterior, s'ha reparat la xapa i s'han introduït petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren amb tecnologia LED i els indicadors lluminosos laterals. 

La sèrie 2000 estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) van arribar al metro de Barcelona entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus cuc, ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes.

Imatge
Nous seients a l'interior dels trens 2000 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Nou polsador a les portes d'accés per a PMR / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
07.08.2018
Tema
Transport
  • ConceptesMantenimentSeguretatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiL3MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • En servei a la línia 3 el primer tren reformat de la sèrie 2000

  • El primer metro 'cuc' entrava en servei a Barcelona fa 25 anys

Contingut relacionat

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Imagine Dragons a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de la cantant japonesa Ado al Palau Sant Jordi

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Rigoberta Bandini al Palau Sant Jordi

Transport
Estació metro Maragall / Foto: Pep Herrero (TMB)

Comencen les obres de millora del metro de Barcelona que obliguen a tallar parcialment el servei a les línies 4 i 11

Transport

Últimes notícies

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons