Redacció

Finalitza la reforma dels primers trens continus del metro de Barcelona

Les sis composicions de la sèrie 2000 han passat el procés de remodelació interior i exterior perquè puguin donar servei força anys més en les millors condicions.

La setmana passada  va començar a circular dins el carrusel de la línia 3 de metro el sisè i últim tren de la sèrie 2000 que ha passat el procés de reforma i actualització. Es tracta de la composició formada pels cotxes motors 2013-2016, que estarà un mes a prova abans de ser oficialment donada d’alta.

Ha culminat així el procés iniciat el 2015 amb la composició 2001-2004, que suposa una inversió de 7 milions d’euros. Reformar trens que passen dels 20-25 anys és una pràctica habitual en la gestió del material mòbil ferroviari, perquè amb un cost moderat es pot allargar la vida dels vehicles i equiparar-los als més moderns.

La remodelació ha comportat canvis tècnics, d'estètica i d'equipament. Entre les novetats, les més visibles són la disposició longitudinal dels seients, la il·luminació interior amb tecnologia LED i la nova situació dels agafadors. Com a millores estructurals, s'ha instal·lat un nou tipus de passadís entre cotxes que facilita les tasques de manteniment, s'han revisat fissures i s'ha canviat tota la instal·lació pneumàtica.

Increment de la seguretat

Pel que fa a la seguretat, s'han revisat els mecanismes de totes les portes d'accés i s'ha implantat un sistema de videovigilància que permet la gravació de l'interior del tren en sincronia amb els tiradors interiors d'emergència. També s'ha actualitzat la cabina de conducció, amb equips d'aire condicionat propis i millores en l'estanqueïtat, i s'han instal·lat detectors de presència a la cabina contrària.

En el confort interior, destaca la substitució del paviment. També són visibles el dispositiu de desbloqueig de portes i el polsador elèctric d'obertura de les portes per a persones amb mobilitat reduïda. A l'exterior, s'ha reparat la xapa i s'han introduït petites modificacions estètiques, però alhora funcionals, com la col·locació del número de tren amb tecnologia LED i els indicadors lluminosos laterals. 

La sèrie 2000 estava destinada a donar servei a la línia 2, però va entrar en funcionament comercial inicialment a la línia 3. Les sis unitats (30 cotxes) van arribar al metro de Barcelona entre el 1992 i el 1997. Al principi eren composicions de tres cotxes, a les quals es van afegir després dos cotxes motors més per fer-les quíntuples. Es pot dir que van marcar una època, la dels trens continus o de tipus cuc, ja que van ser els primers a tenir passadís d'interconnexió entre cotxes.

Nous seients a l'interior dels trens 2000 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Nous seients a l'interior dels trens 2000 / Foto: Pep Herrero (TMB)

El passadís d'interconnexió entre cotxes s'ha renovat / Foto: Pep Herrero (TMB)
El passadís d'interconnexió entre cotxes s'ha renovat / Foto: Pep Herrero (TMB)

La reforma inclou la revisió dels mecanismes de totes les portes / Foto: Pep Herrero (TMB)
La reforma inclou la revisió dels mecanismes de totes les portes / Foto: Pep Herrero (TMB)

Nou polsador a les portes d'accés per a PMR / Foto: Pep Herrero (TMB)
Nou polsador a les portes d'accés per a PMR / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació: 
07.08.2018
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies