Oriol Pàmies

El dispositiu de transport respon en l’inici del Congrés de Mòbils 2018

La línia 9 Sud de metro ha registrat un increment d’afluència des del cap de setmana, en què ja van arribar força congressistes. Les validacions d'entrada per les estacions de l’aeroport s’han més que doblat aquest matí.

L'edició 2018 del Mobile World Congress (WMC) o Congrés Mundial del Mòbil ha començat aquest matí amb normalitat i bon funcionament del dispositiu de transport, en què TMB participa com a proveïdor preferent, a través de la línia 9 Sud i el conjunt de la xarxa de metro, els autobusos regulars que circulen per la Gran Via i les llançadores contractades per l’organització.

El congrés, que se celebra del 26 de febrer a l’1 de març al recinte Gran Via de la Fira de Barcelona, espera una afluència de 108.000 visitants professionals de 200 països i 170 delegacions governamentals. Al mateix temps al recinte de Montjuïc es fa la cinquena convocatòria del 4 Years From Now (4YFN), dedicat a l'emprenedoria en tecnologies mòbils. I a l’Hospitalet es fa la segona edició del Youth Mobile Festival (YoMo), amb la participació de 15.000 escolars.

Aquests esdeveniments originen un increment notable de la mobilitat, que s’ha notat des de bon matí. Així, fins a les 11 h, les entrades per les estacions Aeroport T1 i Aeroport T2 de la línia 9 Sud de metro s’han disparat un 134% respecte del dilluns anterior. En el conjunt de la xarxa en la mateixa franja s’han registrat unes 21.000 validacions més, que es poden relacionar amb el congrés.

Reforç en hores punta

Com estava previst, la L9 Sud ha funcionat en hores punta amb doble carrusel, cosa que ha permès oferir intervals de tres minuts i mig al sector central, entre les estacions de Collblanc i Fira, i de set minuts a la resta. La de Fira era l’estació recomanada per a l’entrada dels congressistes que ja disposaven d’acreditació. L’organització ha contribuït un any més a promocionar l’ús del transport públic oferint-los el títol integrat T-Esdeveniment de l’ATM, vàlid per a quatre dies en totes les xarxes.

Senyalització col·locada per l'organització a l'estació Collblanc de la línia 5 de metro / Foto: TMB
Senyalització col·locada per l'organització a l'estació Collblanc de la línia 5 de metro / Foto: TMB

Pel que fa al transport de superfície, TMB ha reforçat la línia H12 i ha habilitat dues llançadores, la de connexió entre els dos recintes firals, amb 12 cotxes, i la de descongestió en hores punta, a la qual es destinen fins a 8 cotxes segons la franja horària.

Totes les alternatives i l'esquema general del dispositiu de mobilitat es mostren en un avís de servei al web de TMB i les pautes principals es difonen a través de MouTV,  les pantalles d'informació de metro i les xarxes socials, entre d'altres canals. També s’estan difonent pels canals digitals consells de seguretat per als assistents.

Afluència de passatge a l'estació Fira / Foto: Pep Herrero (TMB)
Afluència de passatge a l'estació Fira / Foto: Pep Herrero (TMB)

Senyalització d'itineraris a la línia 9 Sud de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Senyalització d'itineraris a la línia 9 Sud de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

Bus híbrid Volvo del 2018 assignat a la llançadora entre recintes firals / Foto: Pep Herrero (TMB)
Bus híbrid Volvo del 2018 assignat a la llançadora entre recintes firals / Foto: Pep Herrero (TMB)

 

Darrera modificació: 
26.02.2018
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies