Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Com funciona... la recollida d'objectes perduts al metro i als autobusos
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
05.02.2019
Laura Martínez

Com funciona... la recollida d'objectes perduts al metro i als autobusos

Imatge
Objecte perdut a l'andana del metro / Foto:  Pep Herrero (TMB)
Objecte perdut a l'andana del metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Objecte perdut a l'andana del metro / Foto: Pep Herrero (TMB)
Objecte perdut a l'andana del metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

L’any passat es van gestionar uns 27.000 objectes trobats al metro (12.487) i al bus (uns 14.515) de Barcelona. Aquest volum d’objectes perduts/trobats fa necessari un servei propi de troballes per poder recuperar tot allò que ens deixem com a usuaris.

On van a parar els objectes que es perden en els trajectes en transport públic i com els podem recuperar? En els següents nou punts intentarem resumir el funcionament de la recollida d'objectes perduts al metro i al bus.

1. Què es fa amb els objectes trobats? Tots els objectes trobats i entregats per altres ciutadans es codifiquen i entren a formar part d'una base de dades en què consten el dia, si són troballes de bus o metro i una breu descripció. Acte seguit, s'emmagatzemen durant un màxim de deu dies al Punt TMB d'Informació i Atenció de Diagonal (L5), des d'on es centralitza la recepció i el lliurament dels objectes trobats a les xarxes de metro i bus, a banda d'oferir tots els serveis d'informació i atenció al ciutadà dels Punts TMB d'Informació i Atenció.

2. El procediment és igual al bus i al metro? Al Punt TMB de Diagonal arriben els objectes trobats tant a la xarxa d'autobusos com a la del metro. En el cas dels objectes trobats al bus, arriben en unes bosses precintades procedents dels diferents centres operatius de negoci. A partir d'aquí, el procediment de codificació és el mateix tant per al bus com per al metro.

3. Què se'n fa, dels objectes que la gent no reclama? Un cop passats els 10 dies, els objectes que ningú ha reclamat es guarden durant un mes en un magatzem més gran de TMB, situat a les cotxeres de Vilapicina, excepte les troballes que contenen documentació oficial (DNI, passaport o targetes bancàries) o números de sèrie, com telèfons mòbils, portàtils o càmeres, que s'entreguen a l'Ajuntament de Barcelona. Les T-16, targetes roses, passis d'acompanyant i T-verda s'envien a Cetramsa (l'ens que gestiona els títols socials).

4. Com es pot recuperar un objecte perdut? Si el ciutadà és conscient d'haver-se deixat alguna pertinença a les xarxes de metro o bus, primer de tot ha de tramitar, a través del formulari del web, la petició pertinent, o bé trucar al telèfon d'informació 902 075 027 a partir de l'endemà de la pèrdua, on li demanaran una descripció de l'objecte. Si posteriorment l'objecte és localitzat, s'haurà de dirigir al Punt TMB de Diagonal. Per poder recollir les seves pertinences, el ciutadà haurà de presentar el seu DNI i signar un imprès com a justificant d'entrega de l'objecte.

5. Quines coses es perden? D'objectes recollits n'hi ha de tota mena, i fins i tot alguns varien en funció de l'època de l'any. Durant l'estiu augmenten els objectes de platja com tovalloles, ulleres de sol i para-sols; al setembre i en èpoques d'exàmens, les carpetes i les bosses escolars, i durant els dies de pluja es dispara el nombre de paraigües perduts, guants, barrets i bufandes.

6. Quins són els més curiosos fins ara? Encara que sembli difícil de creure, a l'oficina d'objectes perduts s'hi han recollit objectes tan peculiars com bicicletes, cadires de rodes, crosses, bastons, xecs, televisors, joguines, insulina, dentadures, carros de la compra (plens i buits), cotxets de bebè, esquís, canyes de pescar, vaixelles, planxes, impressores, ordinadors i televisors.

7. Com es verifica qui és el propietari en el cas dels mòbils? Doncs, a part de demanar-ne una descripció, es demana al sol·licitant que introdueixi la contrasenya de la SIM per verificar que és seu. A vegades es pot mirar l’agenda per buscar un nom com mama, papa o AA i així avisar. El problema és que moltes vegades ja arriben sense bateria.

8. Quants objectes es tornen als seus propietaris? Durant el 2018 es van tornar 8.269 objectes (2.266 de bus i 6.003 de metro), que representen un 30% del total d'objectes recollits. S'ha de tenir en compte que el servei d’objectes perduts depèn de la bona predisposició de la gent a entregar als nostres agents d'atenció al client les troballes.

9. Què se'n fa, dels objectes no reclamats i no documentats? Els objectes no documentats que no es reclamen i que poden tenir un altre ús (roba en bon estat, paraigües...) s’entreguen a Conductors Solidaris de Catalunya, una organització no governamental fundada fa quasi 20 anys per empleats d'Autobusos de TMB, especialitzada a organitzar combois d'ajuda humanitària per alleujar les carències de la població en zones afectades per conflictes o crisis humanitàries.

Darrera modificació
05.02.2019
Tema
Transport
  • ConceptesAtenció al clientUsuarisInstitucionsTMBLlocsDiagonalPunt TMBServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Com funciona… la sopa de lletres del transport públic de l'àrea de Barcelona

  • Com funciona... l'estalvi d'energia al metro

  • Com funciona... el manteniment dels ascensors del metro

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons