Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Un Bon Motiu Per Descobrir Foc: Visitar L'exposició Sobre La L10 Sud
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
18.09.2018
Oriol Pàmies

Un bon motiu per descobrir Foc: visitar l'exposició sobre la L10 Sud

Imatge
Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)
Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)
Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)

Des del 8 de setembre, en què es va posar en servei el ramal, els plafons explicatius estan instal·lats al nivell intermedi de la nova estació de metro, sota el passeig de la Zona Franca.

Una pecualiaritat de les noves estacions de metro Foc i Foneria, inaugurades el 8 de setembre passat, és que s’hi han reservat espais per a exposicions o activitats culturals. A Foc, aquest espai, de 8 metres d’altura, allotja una col·lecció de plafons sobre la mateixa L10 Sud que detallen les característiques del nou transport que acaben de guanyar els barris de la Marina.

S’hi explica el disseny de la línia 9/10, pensada per vertebrar barris i ciutats metropolitanes, la sofisticació i alta seguretat dels trens automàtics, el procediment constructiu dels túnels i les estacions, de notable profunditat, l’organització dels tècnics i operadors de TMB que hi treballen...

Disseny de Toyo Ito

L’espai de l’exposició és en un nivell intermedi entre les andanes i el vestíbul, de manera que es pot recórrer abans o després d’agafar el metro. Però també val la pena com a destinació d’un viatge de descoberta des de qualsevol punt de la xarxa. De fet, tota l’estació de Foc és digna d’una visita cultural: s’hi veu la mà de l’estudi de l’arquitecte japonès Toyo Ito, el mateix que va dissenyar l’estació Fira de la línia 9 Sud.

En totes dues estacions els aplacats i el paviment són de ceràmica de color clar. A Foc, els elements de personalització són unes vinyetes amb imatges retrospectives de la Fira, quan s’anomenava Fira de Mostres i ocupava únicament el recinte de Montjuïc.

Pel que fa a Foneria, la seva arquitectura interior també està causant sensació entre els usuaris i recomanem fer-li  els honors: la firma l’estudi de Dani Freixes.

Imatge
Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)

Exposició sobre la línia 10 Sud a l'estació Foc / Foto: Pep Herrero (TMB)

Darrera modificació
18.09.2018
Tema
Transport
  • ConceptesComunicacióInfraestructuraEstacióInstitucionsGeneralitatTMBLlocsFocFoneriaServeiL10MetroAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Entra en servei la L10 Sud del metro de Barcelona, que eleva a 33 km els trams automatitzats de la xarxa

  • En servei la línia 10 Sud, que allarga el metro automàtic i el porta a la Marina

Contingut relacionat

Andana de l'estació Verdaguer L4 / Foto: Cuartero

Dilluns reobre l’estació de Verdaguer de l’L4 de metro i el passadís d’enllaç amb l’L5

Transport
Al fons, el taller centenari de Santa Eulàlia, on també s'han realitzat actuacions de modernització i renovació / Pep Herrero (TMB)

Dissabte es normalitza el servei de l’L1 de metro entre Florida i Plaça de Sants, un cop finalitzades les obres

Transport
Imatge
Placa de formigó a via general per evitar vibracions / Autor: P.H.

Fotogaleria: Descobreix com avancen les obres de millora de l'L1

Transport
Gallery
Estadi Camp Nou / Foto: FCBarcelona

TMB posa en marxa un nou servei de bus perimetral a l’Spotify Camp Nou

Transport

Últimes notícies

Imatge
Clausura oficial de l'antic funicular de Montjuïc. / Autor: Arxiu TMB

L'herència del 92: La revolució global que va transformar el transport metropolità

Història
Imatge
Vista del port de Barcelona / Pep Herrero

TMB connecta la ciutadania amb els més de 500 refugis climàtics de la ciutat

Cultura i Oci
Imatge
Bus elèctric. /Foto: TMB

La conductora de Bus de TMB, Roser Caroz, protagonitza una campanya de l'Ajuntament de Barcelona sobre sostenibilitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Exterior de l'estació de Ciutadella / Vila Olímpica durant els Jocs Olímpics / Foto: Arxiu Fundació TMB

Crònica d'un viatge: El metro d'una capital mundial (1983 - 1999)

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons