Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Vídeo: Les Etiquetes Intel·ligents del Metro i L'autobús, Al Programa 'Valor Afegit'
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.04.2022
Redacció

Vídeo: les etiquetes intel·ligents del metro i l'autobús, al programa 'Valor afegit'

Imatge
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Etiqueta NaviLens en una parada d'autobús / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Vist a la xarxa
Vídeo "Etiquetes de colors per orientar els invidents als transports públics

El programa Valor afegit de TV3 s'ha interessat per donar a conèixer el funcionament de les etiquetes intel·ligents amb tecnologia NaviLens que podem trobar repartides per tota la xarxa de metro i bus.

Per explicar el seu funcionament a peu de carrer van comptar amb les indicacions de Xisca Rigo, formadora d'aquest sistema que ajuda a potenciar l'autonomia dels usuaris.

A través de l’app, el viatger pot llegir la senyalètica de les xarxes de transport públic, tant en les parades d'autobús com a les estacions de metro, i rebre avisos i altres orientacions precises per moure's amb seguretat. Se'n poden beneficiar especialment les persones cegues o amb baixa visió, però també totes les persones amb algun tipus de discapacitat.

En una parada de bus, l'aplicació NaviLens informa l'usuari del nom i el codi de la parada, les línies que hi passen, la destinació de cadascuna, el temps previst d'arribada i les possibles alteracions del servei. En una estació de metro, cada espai està etiquetat amb la seva descripció (accés, vestíbul, zona de venda, línia de peatge, escala, ascensor, andana, intèrfon, punt d'embarcament...), però a més l'aplicació relaciona els elements entre ells i calcula distàncies respecte de l'usuari, per permetre la navegació autònoma de les persones amb discapacitat visual.

Darrera modificació
08.04.2022
Tema
Societat
  • Altres temesInnovacióConceptesAccessibilitatInformació al clientInnovacióUsuarisInstitucionsAltresTMBServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
La Paula Fernández Ochoa conversa amb l'Adam Martín sobre el suïcidi al metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa el focus en els supervivents del suïcidi en una xerrada celebrada al metro

Societat
La formació per salvar vides s'ha fet al vestíbul de l'estació de metro d'Universitat / Foto: TMB

La Fundació TMB i Rescuelife impulsen una jornada de sensibilització en RCP al metro

Societat
Imatge
La directora de comunicació de TMB, Mònica Peinado, rep el Premi Entorn Inclusiu d'Eurofirms Foundation / Foto: Eurofirms

TMB, reconeguda amb el Premi Entorn Inclusiu d’Eurofirms Foundation

Societat
Imatge
Exposició "Retrats amb història: grans persones grans de TMB" / Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB s'adhereix el Dia Internacional de la Gent Gran connectant generacions a través del transport públic

Societat

Últimes notícies

Un moment de la intervenció d'avui de la presidenta de TMB, Laia Bonat, en la sessió del BILM al Tomorrow Mobility / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB s’incorpora al Barcelona Innova Lab Mobility per impulsar la innovació i la tecnologia d’avantguarda en el transport públic

Transport
El director dels serveis centrals de la xarxa de bus, Josep Mensión, durant la xerrada. /FOTO: PEP HERRERO (TMB)

TMB presenta un model d’anàlisi de la velocitat comercial dels autobusos que permet determinar els recorreguts amb més potencial de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Pitbull al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge general del saló durant l'última edició / Foto: SmartCityExpo

TMB participa en el congrés Tomorrow Mobility on presentarà diferents projectes innovadors de metro i bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons