Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. TMB Participa En La Iniciativa 'Feel The Zona Franca Power'
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.02.2024
Marta Espinosa

TMB participa en la iniciativa 'Feel the Zona Franca Power'

Imatge
Nens a bord d'un bus en una visita a una cotxera de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Nens a bord d'un bus en una visita a una cotxera de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Nens a bord d'un bus en una visita a una cotxera de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

L'acció impulsada pel Consorci de la Zona Franca apropa a les noves generacions les empreses del polígon i la seva aportació a la societat quant a ocupació, innovació, igualtat de drets i sostenibilitat.  

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), a través del seu departament de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat, ha participat per segon any consecutiu en aquestes jornades de visibilització del talent femení de la mà del consorci de la Zona Franca, arrel del seu programa de dinamització i revitalització del polígon ‘Feel the ZF Power’.

El curs 2023-2024 es van fer dues visites amb alumnes de l’escola pública Ferran Sunyer del barri de Sant Antoni de Barcelona. Van tenir lloc l’octubre passat i els escolars van visitar algunes instal·lacions corporatives amb l’objectiu de fomentar l’ús del transport públic, com a opció de mobilitat més sostenible.

Dues classes de sisè de Primària (en total uns 50 estudiants del centre) van visitar l’estació Foc de la línia 10 de metro, allà van aprendre de la mà d’una TOLA quina és la seva feina com a Tècnica Operadora de Línies Automàtiques i les particularitats de les línies sense conductor. Tot seguit van veure quines tasques s’hi fan en una gran cotxera de bus, en aquest cas la de Zona Franca, i se’ls hi van explicar les noves energies verdes i sostenibles que fan servir els autobusos més moderns de la flota de TMB. 

Què et sembla la iniciativa #FeeltheZFPower👀? Els alumnes de l'Escola Ferran Sunyer van descobrir @TMB_Barcelona i la importància de la nova mobilitat. També van conèixer @CocemfeBCN, Federació d’Entitats de Persones amb Discapacitat Física i Orgànica Francesc Layret🎥👇

— Consorci de la Zona Franca de Barcelona (@ConsorciZF) February 2, 2024

Visibilitzar la dona al sector industrial 

El Consorci de la Zona Franca va crear el 2020 el Consell de la Dona ZF, un organisme que té per objectiu visibilitzar el col·lectiu femení a l’àmbit industrial, afavorir la perspectiva de gènere i l’equiparació de drets. Aquest projecte compta amb el suport i implicació de directives d’empreses instal·lades a l’àrea de la Zona Franca, com TMB, representada per Raquel Díaz, directora de Responsabilitat Social, Dona i Diversitat. 

Una de les iniciatives que ha impulsat el Consell de la Dona ZF és l’acció ‘Feel the ZF Power’, que apropa -sense biaix de gènere- als escolars de Barcelona i les noves generacions les empreses de la Zona Franca que formen part del Consell, donant a conèixer la seva aportació a la societat quant a ocupació, innovació, igualtat de drets i sostenibilitat. L’experiència divulgativa ‘Feel the ZF Power’ té 5 itineraris diferents (reciclatge, mobilitat, químic, logístic i d’economia 4.0), anualment hi participen prop de 20 empreses i uns 300 escolars de la ciutat de Barcelona.

Darrera modificació
07.02.2024
Tema
Societat
  • ConceptesEducacióMedi ambientMetro automàticRSCInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBLlocsFocZona FrancaServeiBusMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Primera cronoescalada solidària al metro de Barcelona / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obertes les inscripcions per a la segona cronoescalada solidària al metro

Societat
Imatge
Un moment de l'activitat didàctica d'avui / Foto: TMB

TMB impulsa vocacions científiques amb una activitat per al Dia Internacional de la Nena i la Dona a la Ciència

Societat
Imatge
La canalla gaudint del conta-contes solidari a Badalona Pompeu Fabra / Foto: Miguel Àngel Cuartero

Conta-contes solidari al metro, una activitat del ‘Mou-te pel càncer infantil i acompanya’ns’

Societat
Imatge
Nadal Visual. /Foto: TMB

Les xarxes de TMB, els transports oficials per desplaçar-te aquest Nadal

Societat

Últimes notícies

Imatge
Mapa dels punts Música al metro / Imatge: TMB

El projecte 'Música al metro' estrena un mapa amb la distribució dels punts musicals a la xarxa

Cultura i Oci
Imatge
Indicador de l'estació d'Aragó, anys 50 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Com eren els primers indicadors per orientar-se pel metro

Història
Gallery
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per a l’espectacle ‘Disney On Ice’ al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Nova pantalla que mostra el pas del proper tren a l'andana de Can Boixeres / Foto: Pep Herrero (TMB)

La Generalitat licita les obres per a la millora dels tallers i cotxeres de metro a Can Boixeres

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons