Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Societat
  3. Taller infantil de TMB per conscienciar sobre els espais reservats per a la gent gran al bus
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
20.06.2023
Marta Espinosa

Taller infantil de TMB per conscienciar sobre els espais reservats per a la gent gran al bus

Imatge
El grup d'alumnes de l'escola Santa Anna a les instal·lacions de Triangle / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
El grup d'alumnes de l'escola Santa Anna a les instal·lacions de Triangle / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >El grup d'alumnes de l'escola Santa Anna a les instal·lacions de Triangle / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Uns 25 nens i nenes de primària han participat en l'activitat educativa 'Taller amb infants i persones grans: Respectem els seients reservats de les persones grans', que dona continuïtat a la campanya corporativa iniciada fa uns mesos per impulsar la sensibilització i el civisme en l’ús dels seients i espais reservats a l’autobús per part d’aquelles persones que ho necessiten, especialment la gent gran.

Una classe de vint-i-cinc nens i nenes de quart de primària de l’escola Santa Anna de Barcelona van participar fa unes setmanes en un taller del Servei d'Accessibilitat de TMB amb la col·laboració del projecte educatiu corporatiu, el TMB Educa -impulsat per la Fundació TMB-, sota el nom 'Taller amb infants i persones grans: Respectem els seients reservats de les persones grans'. L’activitat s'ha desenvolupat en el marc de la campanya corporativa de sensibilització i civisme iniciada fa uns mesos per donar prioritat absoluta a les persones usuàries del transport públic que ho necessiten, com ara usuaris amb discapacitat i persones grans, als espais reservats com els seients reservats i els ascensors.

Els alumnes d’entre 9 i 10 anys, acompanyats de la Conxita i la Susana, dues àvies reals de dos dels estudiants participants i que feien de voluntàries, van visitar les instal·lacions de Triangle Ferroviari on hi ha el Centre de Control de Bus. Allà van rebre explicacions sobre com funciona i com s’organitza el servei de bus en una ciutat com Barcelona i posteriorment van centrar-se en el civisme i la prioritat dels espais reservats, especialment per a la gent gran.

Tot seguit, van passar a la part pràctica, on van demostrar, treballant en grups, com millorar la identificació dels espais reservats i la prioritat del seu ús en un concurs d'idees. Durant l'elaboració de les originals propostes, els infants van reflexionar sobre diverses experiències que han viscut viatjant en bus amb les seves àvies i avis. Després, cada grup, exposava el seu treball. Tots els participants van rebre un diploma i un detall per la seva participació. 

Per acabar d'arrodonir l'activitat, els alumnes van pujar a bord d’un autobús elèctric de nova generació per veure in situ com estan senyalitzats els espais reservats a l'interior, a més, un monitor voluntari els hi van explicar el tipus de vehicles que conformen la flota de TMB i el procediment diari quan els cotxes finalitzen el servei.

Imatge
Els estudiants a bord d'un bus elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els estudiants a bord d'un bus elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
>Els estudiants a bord d'un bus elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Imatge
Una de les propostes dels alumnes per destacar els seients reservats / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Una de les propostes dels alumnes per destacar els seients reservats / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
>Una de les propostes dels alumnes per destacar els seients reservats / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Imatge
Els infants del taller a l'aula de formació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Els infants del taller a l'aula de formació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
>Els infants del taller a l'aula de formació / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

 

Darrera modificació
20.06.2023
Tema
Societat
  • ConceptesAccessibilitatCivismeEducacióInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Campanya per reivindicar la prioritat dels espais reservats a les persones que ho necessiten

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de la campanya / Font: TMB

Quan viatgis en metro i bus, fes-ho de manera segura

Societat
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
Imatge
L'estació d'Universitat llueix els colors de la bandera de l'arc de sant martí pel Pride Barcelona 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB i Pride Barcelona acoloreixen el metro per celebrar el Dia de l’Orgull LGTBI

Societat
Imatge
Els alumnes de 2n A de Primària de l'escola Auró, en un moment de la formació de TMB Educa / Foto: TMB

El programa TMB Educa presenta la seva primera activitat virtual

Societat

Últimes notícies

Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història
El piano de paret porta des del mes de març instal·lat a l'estació de Diagonal, ara es quedarà de forma permanent al metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El metro de Barcelona tindrà de forma permanent un piano a l’estació de Diagonal

Cultura i Oci
Imatge
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Fotos: Tots els detalls de les obres d'aquest estiu a l'L4

Transport
Gallery
Cartell de les Festes de Gràcia 2025 / Il·lustradora: Manuela Serrat

Transport públic per a les Festes de Gràcia 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons