Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les Valoracions Dels Usuaris Dels Autobusos i El Metro Sobre El Servei Assoleixen Nous Rècords
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2018
Premsa TMB

Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei assoleixen nous rècords

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2017 atorga puntuacions de 7,79 i 7,59 a les xarxes de TMB, les més altes dels últims onze anys

Imatge
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
< >Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims onze anys, tant en el cas dels autobusos com del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2017, que confirma l’evolució positiva detectada en les onades anteriors del 2015 i 2016.

Imatge
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d’autobusos de Barcelona obté una puntuació de 7,79 sobre 10 en satisfacció global (19 centèsimes més que el 2016) i de 75,0 en l’índex ISC (gairebé dos punts més). En tots dos sistemes de mesura de l’opinió dels usuaris es registren els màxims nivells de satisfacció des de l’inici de la sèrie, el 2007.

Per tipus de servei, els usuaris de les línies d’altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 7,93 i els de les línies convencionals amb un 7,67.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,59 sobre 10, 9 centèsimes més que l’any anterior. Aquesta nota és també la més alta de la sèrie iniciada el 2007. L’índex ISC se situa en 71,6 punts, igualment màxim històric.

Els usuaris de metro més satisfets són els de les línies automàtiques L9 Sud, L9 Nord i L10, que les valoren amb un 8,32.

Les dades provenen de l'explotació de 4.031 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.100 a usuaris del bus, fetes entre el 2 d'octubre i el 10 de novembre passats. L’error mostral s’estima en menys de l’1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L’índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d’oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Per atributs, els usuaris de l’autobús opinen que l’últim any han millorat tots 15, i especialment la informació d’incidències, la neteja de les parades, la freqüènciales i la informació general.

Els usuaris del metro consideren que han millorat 13 atributs, sobretot la seguretat, les aglomeracions i la informació d’incidències. Només presenten una evolució desfavorable l’atenció al client i la informació general.

Aquests resultats rècord corresponen a un any, el 2017, en què es van aplicar increments d’oferta a les xarxes de metro i autobusos, en resposta a l’evolució positiva de la demanda. També es va consolidar la recuperació de la capacitat inversora de TMB amb actuacions de gran manteniment en la infraestructura de via, rehabilitació d’estacions, compra d’autobusos i actualització de sistemes tecnològics.

Tema
Empresa
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Descarrega l’arxiu (80.27 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (122.37 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Descarrega l’arxiu (80.27 KB)
Media Name: isc_0218.pdf
Descarrega l’arxiu (122.37 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

Contingut relacionat

Presentació de l'exposició inmersiva del Centenari de la Xarxa de Metro. /FOTO: M.A.Cuartero (TMB)

Més de 100.000 persones han participat en les activitats programades per celebrar el Centenari de Metro

Empresa
Imatge "Un viatge immersiu" / Font: TMB

Obertes les inscripcions per a l’exposició immersiva de la història del metro de Barcelona

Empresa
La presidenta de TMB, Laia Bonet, i el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant l'acte de presentació de La botiga de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB estrena una nova botiga física a l’estació de metro de Sagrada Família

Empresa
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa

Últimes notícies

Passatgers abordant un tren de la línia 9 Sud a Torrassa / Foto: Pep Herrero (TMB)

El transport públic de TMB supera els 700 milions de viatges en un any per primera vegada a la història

Transport
Imatge
Imatges de la Cavalcada 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els busos de TMB, presents en la Cavalcada de Reis

Cultura i Oci
Gallery
Cavalcada 2024. /Foto: Pep Herrero (TMB)

Transport públic per a la Cavalcada de Reis de Barcelona 2026

Transport
Cotxeres de Sant Genís. /Foto: TMB

Finalitzades les obres d’ampliació dels tallers i cotxeres de Sant Genís de l’L3

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons