Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei assoleixen nous rècords
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
14.02.2018
Premsa TMB

Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei assoleixen nous rècords

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2017 atorga puntuacions de 7,79 i 7,59 a les xarxes de TMB, les més altes dels últims onze anys

Imatge
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
< >Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims onze anys, tant en el cas dels autobusos com del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2017, que confirma l’evolució positiva detectada en les onades anteriors del 2015 i 2016.

Imatge
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d’autobusos de Barcelona obté una puntuació de 7,79 sobre 10 en satisfacció global (19 centèsimes més que el 2016) i de 75,0 en l’índex ISC (gairebé dos punts més). En tots dos sistemes de mesura de l’opinió dels usuaris es registren els màxims nivells de satisfacció des de l’inici de la sèrie, el 2007.

Per tipus de servei, els usuaris de les línies d’altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 7,93 i els de les línies convencionals amb un 7,67.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,59 sobre 10, 9 centèsimes més que l’any anterior. Aquesta nota és també la més alta de la sèrie iniciada el 2007. L’índex ISC se situa en 71,6 punts, igualment màxim històric.

Els usuaris de metro més satisfets són els de les línies automàtiques L9 Sud, L9 Nord i L10, que les valoren amb un 8,32.

Les dades provenen de l'explotació de 4.031 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.100 a usuaris del bus, fetes entre el 2 d'octubre i el 10 de novembre passats. L’error mostral s’estima en menys de l’1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L’índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d’oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Per atributs, els usuaris de l’autobús opinen que l’últim any han millorat tots 15, i especialment la informació d’incidències, la neteja de les parades, la freqüènciales i la informació general.

Els usuaris del metro consideren que han millorat 13 atributs, sobretot la seguretat, les aglomeracions i la informació d’incidències. Només presenten una evolució desfavorable l’atenció al client i la informació general.

Aquests resultats rècord corresponen a un any, el 2017, en què es van aplicar increments d’oferta a les xarxes de metro i autobusos, en resposta a l’evolució positiva de la demanda. També es va consolidar la recuperació de la capacitat inversora de TMB amb actuacions de gran manteniment en la infraestructura de via, rehabilitació d’estacions, compra d’autobusos i actualització de sistemes tecnològics.

Tema
Empresa
  • ConceptesEstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroNova xarxa de busAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Descarrega l’arxiu (80.27 KB)
Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (122.37 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Gràfic dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro
Descarrega l’arxiu (80.27 KB)
Media Name: isc_0218.pdf
Descarrega l’arxiu (122.37 KB)
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Seu corporativa de TMB / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei se situen en nivells màxims

Contingut relacionat

Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

TMB registra el rècord de passatgers en un dia feiner amb més de 2,6 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Empresa
Signatura conveni col·laboració entre TMB i FGC per UITP Hamburg / Foto: FGC

TMB i Ferrocarrils participaran conjuntament a la cimera de la UITP a Hamburg

Empresa
Imatge
Un dels visuals de la campanya amb treballadors de Metro amb motiu del Centenari / Foto: TMB

Empleats i empleades de TMB, models per un dia gràcies al Centenari de Metro

Empresa

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons