Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB se suma a la celebració del Dia Sense Cotxes, dissabte 17 d'octubre
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.10.2015
Premsa TMB

TMB se suma a la celebració del Dia Sense Cotxes, dissabte 17 d'octubre

Imatge
Dia Sense Cotxes 2015
Dia Sense Cotxes 2015
< >Dia Sense Cotxes 2015
Dia Sense Cotxes 2015

Amb motiu de la celebració del Dia Sense Cotxes a Barcelona, enguany sota el lema “Fes teu el carrer”, i que tindrà lloc dissabte, 17 d’octubre, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) com a operador de transport públic s’hi suma a la cita. La celebració del Dia Sense Cotxes s’emmarca en la present edició de la Setmana de la Mobilitat Sostenible i Segura, que va començar l’11 d’octubre i que finalitza aquest diumenge.

Reforços a cinc línies de metro

Per promoure la mobilitat en transport públic entre el públic assistent a les nombroses activitats programades al carrer aquell dia, TMB reforçarà la capacitat de la xarxa de metro amb més trens a les línies convencionals (de la 1 a la 5), en funció de la demanda que es pugui produir.

La recuperació del Dia Sense Cotxes a Barcelona consistirà a habilitar uns espais temporalment tancats al trànsit als diferents districtes de la ciutat, per convidar a gaudir-ne prescindint dels vehicles motoritzats. El lloc central de la celebració serà al tram de l’avinguda Diagonal, al tronc central entre passeig de Gràcia i passeig de Sant Joan. Allà es potenciaran les activitats divulgatives per donar a conèixer els objectius que persegueix el Pla de mobilitat 2013-2018.
 
El programa educatiu de la companyia, TMB Educa, tindrà presència en aquest tram tallat de la Diagonal. TMB hi disposarà un autobús en què els infants podran reconèixer les diferents parts del vehicle. Al mateix temps, funcionarà un taller de dibuixos sobre el tema del Dia Sense Cotxes o bé de tema lliure, i es fabricaran xapes per als més menuts.

Aquest tall, i els altres deu que es faran als deu districtes de la ciutat, provocaran desviaments o moviments de parades de 23 línies d’autobusos de TMB. Les línies H8, 6, 33 i 34 circularan pels laterals de l’avinguda Diagonal entre Pau Claris i passeig de Sant Joan.

Per a més informació es pot consultar l'avís corresponent a la secció d’estat del servei del web de TMB.

La tasca de TMB en favor de la sostenibilitat a l'Espai Mercè Sala

El mateix dia 17, excepcionalment, estarà obert l'Espai Mercè Sala, on es podrà veure l'exposició "TMB en acció. Un viatge sostenible" de 10.00 a 20.00 h. I és que el tema de l'exposició està totalment vinculat amb l'esperit de la Setmana de la Mobilitat. S'hi pot descobrir, per exemple, que en el rentat de metros i autobusos es recicla el 80% de l'agua utilitzada, i que sense TMB circularien 400.000 cotxes més per Barcelona.

Amb abundants dades, sovint tractades en format d'infografia, l'exposició aborda els principals reptes que les ciutats tenen plantejats en matèria de sostenibilitat, pel que fa a la qualitat de l'aire, l'ús racional de l'aigua, el consum d'energia i la gestió dels residus. En cada àmbit s'explicita l’esforç que està fent el transport públic de Barcelona i la seva àrea metropolitana per aconseguir fites ambicioses d'estalvi i millora ambiental en benefici del conjunt de la societat, per exemple reciclant aigua, reconvertint la flota d'autobusos o recuperant energia de la frenada dels trens. També se suggereixen contribucions que els ciutadans podem fer, individualment o en família, per acostar-nos a l'objectiu de la ciutat sostenible.

La mostra, produïda per TMB, es pot veure fins a finals de novembre a l’Espai Mercè Sala, situat al passadís de connexió entre els dos vestíbuls de la línia 5 de l’estació de metro Diagonal, de dilluns a divendres feiners de 10.00 a 20.30 h. L’entrada és gratuïta.

La protecció del medi ambient és un dels eixos vertebradors de les polítiques estratègiques de TMB, com es desprèn del seu Pla Director de Sostenibilitat Ambiental, que aposta per l’ecoeficiència, la lluita contra la contaminació i el canvi climàtic, i la promoció de la cultura de la sostenibilitat. 

Tema
Medi ambient
  • ConceptesEducacióMedi ambientMobilitatOfertaInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaEspai Mercè SalaServeiMetroAnys2015
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: diasensecotxes.pdf
Descarrega l’arxiu (261.49 KB)
Dia Sense Cotxes 2015
Dia Sense Cotxes 2015
Descarrega l’arxiu (7.76 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
TMB aposta per l'hidrogen com a font d'energia per a la seva flota de bus / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB participa en una jornada dedicada a l'hidrogen al sector de l'automoció i la mobilitat sostenible

Medi ambient
Imatge
Nova electrolinera a Santa Coloma de Gramenet / Foto: TMB

Engega una nova electrolinera alimentada amb energia recuperada del metro

Medi ambient
Imatge
Imatge motxilla AMBici que s'obsequiarà als participants de La BaixCicletada / Font: AMBici

TMB col·labora amb la 21a edició de La BaixCicletada

Medi ambient
Imatge
Els vinils de la campanya llueix en una marquesina de les línies elèctriques 100% de TMB / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB llança una campanya per donar a conèixer les seves línies de bus 100% elèctriques

Medi ambient

Últimes notícies

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons