Header Top menu
TMB llança una campanya per donar a conèixer les seves línies de bus 100% elèctriques
Les marquesines de les línies H16 i V15 llueixen uns vinils específics que informen de que les línies que s’hi aturen estan servides amb autobusos zero emissions.
Les línies d'alta demanda H16 (Pg. Zona Franca / Fòrum Campus Besòs) i V15 (Barceloneta / Av. Tibidabo) són les línies de la xarxa d’autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) 100% elèctriques, és a dir, que estan servides íntegrament amb vehicles zero emissions, tots articulats i de càrrega ràpida per pantògraf. Cada línia compta amb aproximadament una vintena de vehicles que circulen durant tot l’horari de servei en període lectiu.
Per donar a conèixer als ciutadans i usuaris el compromís amb la mobilitat sostenible, TMB ha iniciat una campanya per informar de l’electrificació d’aquestes dues línies. En aquest sentit, s’han vinilat completament els vidres d'una cinquantena de marquesines on tenen parada l’H16 i la V15. El visual de la campanya mostra l’encapçalament ‘Ecobus’ i està dominat pel lema ‘Línies 100% elèctriques’ ubicat al centre en gran sobre fons blau. El símbol del percentatge està tunejat amb un ‘raig’, símbol de l’electricitat. Els pictogrames de les línies en qüestió (l’H16 i la V15) acompanyen la frase descriptiva ‘Les primeres línies de bus 100% elèctriques de TMB’, al peu apareix el web de TMB per ampliar la informació i el logotip corporatiu.
La primera línia totalment elèctrica va ser l’H16, des de l’estiu del 2016; la V15 ho va ser des de mitjans de març del 2023. TMB, com a operador compromès amb la lluita contra l’emergència climàtica i amb la mobilitat sostenible, aposta per una flota d’autobusos zero emissions, amb l’electrificació com un dels grans eixos per renovar i actualitzar ambientalment els autobusos urbans de Barcelona, precisament és una de les línies mestres del Pla Estratègic 2025. En aquest sentit, amb l’adquisició de nous vehicles zero emissions per a la xarxa de superfície, la previsió és que s’electrifiquin altres línies d’autobús com l’H12 (Besòs Verneda / Gornal).
Les dues línies elèctriques estan equipades amb carregadors utraràpids (similar a un fanal, de 5 metres d’alçària, instal·lats als extrems de cada terminal) és una infraestructura necessària per poder carregar les bateries durant el servei, per a un funcionament continuat al llarg del dia, aprofitant el temps de regulació en la parada del terminal, per no interferir en els horaris del recorregut. La càrrega es realitza a través d’un pantògraf, una espècie de braç mecànic retràctil situat al sostre de l’autobús, que es desplega i s’acobla al carregador.
Actualment la flota de busos elèctrics de TMB està formada per 134 vehicles, un 12% del total, que són 1.140 unitats. La previsió es que aquest 2024 s’arribi als 232 vehicles elèctrics zero emissions, que representaran el 20,4%. Recordar que gairebé el 80% de la totalitat de la flota de TMB son vehicles amb baix nivell d’emissions (gas natural comprimit, hidrogen, híbrids i elèctrics).
- ConceptesEnergiaInformació al clientMedi ambientMobilitatInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsBarcelonaL'Hospitalet de LlobregatServeiBusNova xarxa de busAnys2024