Header Top menu
Primer mes de funcionament electrificat de la línia H16 d'autobús
Els ecobusos s’han incorporat també aquest estiu a les línies 7 i 33. Avança el projecte per convertir la H12 i la V15 en zero emissions.
Aquest estiu la línia H16 (Pg. Zona Franca - Fòrum / Campus Besòs) s’ha convertit en la primera línia urbana d’autobús d’alta demanda de Barcelona i d’Espanya que funciona íntegrament amb vehicles de propulsió elèctrica de gran capacitat: els articulats Solaris i Irizar que podem veure cada dia amb els pantògrafs desplegats als punts de càrrega situats al carrer Cisell, al barri de la Marina del Prat Vermell, i a l’avinguda Eduard Maristany, a la zona del Fòrum.
Fa un mes aproximadament que la H16, una línia de 13 quilòmetres de longitud que travessa horitzontalment la ciutat passant per la cèntrica plaça de Catalunya, és d’emissió zero. A més, com es va anunciar en el moment de presentar-los, altres ecobusos articulats elèctrics estan circulant molts dies a la línia 7 (Fòrum - Zona Universitària) i els caps de setmana també a la 33 (Zona Universitària - Verneda).
Segons la planificació, les següents línies que s’electrificaran seran la H12 (Gornal - Besòs Verneda) i la V15 (Barceloneta - Av. Tibidabo), que estan també entre les de més passatge de la xarxa. Actualment estan en licitació els projectes per construir els punts de recàrrega ràpida en els extrems d’aquestes dues línies, amb la previsió que es puguin electrificar entre el 2022 i el 2023.
- ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInstitucionsTMBServeiBusAnys2021