Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB Reforça El Transport Públic Per a Les Festes de Nadal
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2024
Premsa TMB

TMB reforça el transport públic per a les festes de Nadal

Avui comença un increment de trens a la xarxa de metro que arribarà fins al 8% respecte a l’oferta habitual, especialment a les línies 1 i 3 de metro, tots els dissabtes, diumenges i festius amb comerços oberts

Per Cap d’Any el metro funcionarà tota la nit, mentre que el diumenge 24 de desembre, vigília de Nadal, tancarà a les 23 hores 

La xarxa de bus augmentarà la capacitat de transport amb més vehicles articulats depenent de la línia i l’operativa de cada dia

Imatge
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB
< >Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha previst un reforç del servei de metro els dissabtes, diumenges i dies festius intersetmanals del desembre amb comerços oberts per facilitar la mobilitat en les setmanes anteriors a les festes de Nadal, Cap d’Any i Reis, en què es multipliquen les sortides per compres, lleure i visites. Així, el metro serà un any més l’opció més recomanable per a les dates nadalenques.

Reforços i horaris del metro

Per als diumenges i festius intersetmanals en què els comerços estan autoritzats a obrir les portes, és a dir, els dies 1, 6, 8, 15, 22 i 29 de desembre, així com avui dissabte 30 de novembre, i tots els dissabtes de desembre, hi haurà fins a un 8,8% més de trens en servei a la xarxa de Metro, depenent de si és hora vall de la tarda (de 13 a 17 h) o l’hora punta de la tarda-vespre (de 17 a 21 h). Cal destacar que aquest augment de trens és per a les línies convencionals, especialment a l’L1 i a l’L3. Les estacions més properes a la zones comercials també es reforçaran amb més personal d’atenció i de seguretat.

Cal advertir que des de les 22 hores d’avui dissabte, 30 de novembre, i fins a la finalització del servei de demà diumenge, 1 de desembre, la línia 2 de metro funciona entre Paral·lel i Gorg per treballs de manteniment.

Destacar que demà diumenge, 1 de desembre, amb motiu de la 101a edició de la Cursa Allianz Jean Bouin, per a facilitar la mobilitat a hora punta del matí (de 6 h a 10 hores) la xarxa de metro comptarà amb un 5,2% més de trens circulant. A aquest reforç de servei s’afegeix també el de personal d’atenció a les estacions properes a l’inici i final dels circuits de la prova atlètica.

El dijous 5, pel fet de ser vigília de festiu, el servei de metro s’allargarà fins a les 2 de la matinada, igual que el divendres 6. Pel que fa al diumenge 8 els trens circularan fins a les 12 de la nit.

D’altra banda, dimarts 24 de desembre, la vigília de Nadal, el servei de metro finalitzarà, com és habitual en aquesta data, a les 23 hores. El dia de Nadal el metro funcionarà de 5 del matí a 2 de la matinada, i per Sant Esteve circularà fins a les 12 de la nit.

Com és habitual, la nit de Cap d’Any, la que va del dimarts 31 de desembre al dimecres 1 de gener, el metro donarà servei ininterromput durant tota la nit.

Reforços i horaris dels autobusos

La xarxa d’autobusos augmenta la capacitat de transport d’algunes línies, dotant-les de vehicles articulats.

Cal tenir en compte que el dimarts 24 de desembre, vigília de Nadal, els autobusos de TMB faran l’última sortida des de les parades d’origen a les 22.00 hores.

Tema
Transport
  • Altres temesCultura i OciConceptesMobilitatOfertaServeiInstitucionsAjuntamentTMBLlocsBarcelonaServeiBusMetroAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB
Descarrega l’arxiu (4.03 MB)
Descarrega l’arxiu (125.38 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Detall del pictograma d'accessibilitat en una de les portes d'andana L9 Sud / Foto: Pep Herrero

El tram de la línia 9 Nord del metro entre Fondo i Església Major millorarà els aparells de via del 7 al 19 d’abril sense afectació al servei

Transport
La línia 10 Sud. /Foto: TMB

La L10 Sud entre ZAL/Riu Vell i Can Tries/Gornal estarà fora de servei durant la Setmana Santa per obres de millora

Transport
Una pantalla digital d'informació a l'estació de Can Boixeres de l'L5 / Foto: Pep Herrero

TMB reforçarà la línia 5 del metro amb un tren més en hora punta

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als tres concerts de Bad Gyal al Palau Sant Jordi

Transport

Últimes notícies

Imatge
Parada de bus amb carril bici / Imatge: EIT Urban Mobility

TMB col·labora en una prova pilot per a millorar la seguretat al voltant de parades de bus amb carrils bici

Innovació
Imatge
Imatge canvi d'agulla / Foto: Fundació TMB

Descobreix com es regulava la circulació dels trens del metro de Barcelona 100 anys enrere

Història
Imatge
Coautors i presentador posen amb el llibre / Foto: Ràdio Gràcia

El llibre 'La dona treballadora al metro de Barcelona', presentat a Ràdio Gràcia pels seus coautors

En xarxa
Third-party content
Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons