Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB recomana no utilitzar el servei de metro durant les vagues de dilluns 22 i dimecres 24
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
21.02.2016
Premsa TMB

TMB recomana no utilitzar el servei de metro durant les vagues de dilluns 22 i dimecres 24

Els serveis mínims dictats només garanteixen el 50% dels trens en hora punta i el 30% en hora vall, insuficients per absorbir la demanda prevista

Imatge
Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
< >Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) recomana no utilitzar el servei de metro els dies 22 i 24 de febrer, dilluns i dimecres que ve, durant les jornades de vaga convocades  pel Comitè d’Empresa, per evitar aglomeracions, davant els serveis mínims decretats per la Generalitat, que no podran absorbir la demanda d'un dia feiner sumada a la que generi el Mobile World Congress. En cas de necessitat, la direcció del Metro prendrà mesures de restricció del servei per garantir la seguretat de les persones, sense descartar el tancament d'estacions si hi ha risc que se'n superi la capacitat.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que dilluns i dimecres es mantinguin uns serveis mínims equivalents al 50% de l'oferta habitual en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 h) i del 30% en la resta de franges horàries. Això vol dir que durant l'aturada els trens circularan amb intervals molt superiors als normals, que oscil·laran entre els 8-10 minuts de les hores punta i els 18-20 de les hores vall.

En un dia laborable, la xarxa de metro sol registrar 1.300.000 entrades en total, de les quals 332.000 es concentren a la franja de 5 a 10 del matí, i prop de 120.000 en la punta de 8 a 9 hores. A més, la celebració del Congrés de Mòbils farà incrementar en uns 50.000 viatgers la càrrega diària de passatge. Un volum de viatgers com aquest no podrà ser absorbit si la capacitat de transport del metro es redueix dràsticament per la vaga. Per tant TMB recomana considerar altres mitjans de transport o bé evitar els desplaçaments en aquestes dues dates.

La Direcció de TMB havia transmès al Departament un informe detallat de la demanda prevista per als dies de vaga per trams horaris i dels efectes que tindrà l'afluència d'assistents al MWC, per argumentar la necessitat d'uns serveis mínims del 80% en hora punta i del 60% en hora vall, més un 100% en línies automàtiques.

Vaga desproporcionada

Pel que fa a la convocatòria de vaga, TMB la considera desproporcionada en relació amb la realitat de les condicions laborals a Metro i sobretot en relació a les expectatives clares de millora en el pròxim conveni col·lectiu, en el qual l'empresa s'ha compromès a incloure els següents punts:

  • Increment del poder adquisitiu: increment salarial d’un 1% per al 2016, equivalent a 360 euros anuals per empleat, més una compensació variable lligada a increments de productivitat.
  • Reducció de 8 hores en la jornada anual, fins a les 1.666 hores
  • Garantia d'ocupació: cobertura de totes les baixes que es produeixin a partir d’ara per garantir el manteniment del nivell d’ocupació actual.  
  • Ampliació de la contractació a temps complet: garantia que diferents col·lectius que treballen a temps parcial passin a fer-ho a temps complet de manera progressiva.
  • Ampliació de la contractació indefinida: garantia del pas a indefinits per als contractes que actualment són temporals, generats per les jubilacions parcials.

TMB lamenta que els representants dels treballadors no hagin valorat l'esforç realitzat per l'empresa en l'oferta presentada dimecres i desenvolupada ahir en la mediació, que contenia aquestes importants millores econòmiques i de contractació, i reitera la seva ferma voluntat de diàleg per avançar cap a un acord en el conveni col·lectiu que beneficiï el conjunt de treballadors de la plantilla i alhora faci avançar el servei de transport de Metro.

Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesLaboralServeiInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Imatge genèrica de Metro
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • TMB ha presentat avui a la mediació un conjunt de propostes per desconvocar la vaga de Metro

Contingut relacionat

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Últimes notícies

Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport
Imatge
L'empleada de Metro, Esther Marín, al vestíbul de l'estació de Paral·lel L2 / Foto: El Periódico

Esther Marín, agent d'atenció al client a l'L2, explica a El Periódico la seva vivència durant l'apagada

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons