Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB ha presentat avui a la mediació un conjunt de propostes per desconvocar la vaga de Metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
17.02.2016
Premsa TMB

TMB ha presentat avui a la mediació un conjunt de propostes per desconvocar la vaga de Metro

Imatge
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
< >Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa

La Direcció de Metro de TMB ha presentat avui, a la reunió de mediació convocada per la Direcció General de Relacions Laborals de la Generalitat, una proposta formal i de màxims, que dóna resposta als punts principals plantejats pels representants dels treballadors i que hauria de permetre la desconvocatòria de les dues jornades de vaga de la setmana vinent i la represa de la taula de negociació del conveni col·lectiu.

Els principals continguts de la proposta de l'empresa són els següents:

  • Increment del poder adquisitiu: increment salarial d’un 1% per al 2016.
  • Preservació de la plantilla: cobertura de totes les baixes que es produeixin a partir d’ara per garantir el manteniment del nivell d’ocupació actual. 
  • Ampliació de la contractació a temps complet: garantia que diferents col·lectius que treballen a temps parcial passin a fer-ho a temps complet de manera progressiva.
  • Ampliació de la contractació indefinida: garantia del pas a indefinits per als contractes que actualment són temporals, generats per les jubilacions parcials.

Per valorar l'esforç que suposa per a l'empresa arribar a aquestes millores econòmiques i socials convé tenir present les següents dades de context:

  • La plantilla de Metro no ha patit pèrdua de poder adquisitiu els últims anys.
  • La gran majoria de la plantilla de Metro disposa de contracte indefinit: el 90%. Un altre 6% són contractes de relleu vinculats a una jubilació parcial.
  • La gran majoria de la plantilla de Metro treballa a temps complet: el 75%. Els contractes a temps parcial tenen retribucions dignes i responen a les necessitats de garantir la prestació del servei públic a la ciutat de Barcelona, atès que una part important d’aquests contractes serveixen perquè els treballadors del metro puguin gaudir del descans setmanal en caps de setmana alterns i concentrar les vacances en els 3 mesos d’estiu.

La Direcció de TMB confia que els treballadors i els seus representants valoraran l'esforç d'aproximació realitzat per continuar oferint unes condicions laborals favorables en el context de les limitacions que estableixen els pressupostos públics i els convenis de finançament del transport metropolità. L'acceptació de l'oferta presentada avui, i la conseqüent desconvocatòria de les jornades de vaga del 22 i 24 de febrer, permetria la recuperació del ritme de sessions setmanals de la taula de negociació del conveni, en la qual l'empresa es compromet a continuar desenvolupant millores en el sistema de torns, classificació professionals, organització del treball a Manteniment i d'altres.

Des que es va iniciar el procés de negociació, abans fins i tot d’esgotar-se el període de vigència de l’anterior conveni,  per part de TMB ha existit sempre la voluntat de negociar i d’establir marcs de diàleg per a la contínua i necessària transmissió d’informació. En aquest sentit, l’empresa ha participat en 8 reunions de negociació de conveni (fins que es van convocar les vagues) i ha assistit a les reunions de mediació amb voluntat negociadora i amb propostes concretes que permetin desconvocar la vaga.

En aquest sentit, l'empresa fa una crida a la responsabilitat col·lectiva que correspon com a treballadors d’un ens públic, per evitar l’impacte negatiu que podria tenir, per a la pròpia empresa, per a la ciutat, per als 1,3 milions de persones que cada dia utilitzen aquest transport i per al conjunt del país, la no-prestació del servei de metro durant un esdeveniment d'interès global com el Mobile World Congress.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralInstitucionsSindicatsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_170216.pdf
Descarrega l’arxiu (91.2 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)
Media Name: fmb_170216.pdf
Descarrega l’arxiu (91.2 KB)
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Logotip de TMB a la seu de l'empresa
Descarrega l’arxiu (38.29 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Tal com era l'estació de Correus l'any 1958 / Foto: Arxiu Fundació TMB

TMB obre al públic les “estacions fantasma” i diferents espais emblemàtics del metro de Barcelona

Empresa
Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquireix els primers vehicles de manteniment 100% elèctrics per a la xarxa de Metro

Empresa
Línia 2 de metro. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB licita els 39 trens nous que permetran augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Imatge
Estació AMBici a Sant Joan Despí. /Foto: AMB

L’AMBici amplia el seu horari fins a les 2 de la matinada a partir de l’1 d’agost

Empresa

Últimes notícies

Estació de Trinitat Nova de l'L4 de metro

La línia 4 de metro recupera dilluns la normalitat al servei després de les obres de millora

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Quevedo al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Xavier Flores, nou conseller delegat de TMB. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, entrevistat a "El Economista"

En xarxa
Third-party content
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Cultura i Oci

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons