Header Top menu
TMB lamenta que els sindicats de Metro imposin una vaga contra els interessos de Barcelona
L'empresa referma que no hi ha motius laborals per a un conflicte i segueix totalment oberta a continuar el diàleg per millorar el transport públic més utilitzat i valorat
La Direcció de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) lamenta que els sindicats de Metro, recolzant-se en unes assembles amb escassa assistència (menys del 15% de la plantilla), hagin tirat endavant avui la proposta de fer aturades de 2 hores per torn durant els quatre dies del Congrés de Mòbils, que se celebra del 25 al 28 de febrer vinent. Un plantejament de vaga de baix cost (màxim perjudici al servei amb el mínim descompte salarial) que TMB considera del tot contrari a l’interès públic i al dret a la mobilitat dels ciutadans, i que i que per tant va contra els interessos de la ciutat de Barcelona..
Tal com es va exposar ahir, en la situació laboral de l’empresa no existeixen causes objectives per explicar la via cap al conflicte que impulsen les cúpules sindicals:
- El conveni col·lectiu de Metro té vigència fins a finals del 2019 i s’està aplicant de manera constructiva i favorable a la plantilla.
- L’empresa està desenvolupant el pla de gestió de materials amb contingut d’amiant amb el màxim rigor i en diàleg permanent amb els afectats i amb tota la plantilla, seguint tots els protocols de salut i en contacte amb l’Agència de Salut Pública. Amb el coneixement actual, amb les mesures adoptades en els trens i les instal·lacions, i segons confirmen les anàlisis ambientals, no existeix risc d’exposició a fibres d’amiant ni per als treballadors ni per als usuaris del metro de Barcelona.
- Tampoc l’automatització pot ser un pretext. Automatitzar no vol dir en cap cas reduir personal ni disminuir la plantilla, sinó aprofitar l’evolució tecnològica per donar més contingut als llocs de treball i millorar el servei. L'obertura i tancament d'estacions en remot ja existeix des del 2009 en desenes d’estacions on funciona correctament. Lluny de reduir-se, els últims anys la plantilla ha augmentat en 237 persones.
- No hi ha hagut acomiadaments a Metro, tret dels que per motius disciplinaris es van dictar el novembre del 2016 en resposta a uns fets delictius comesos per un grup de treballadors que expedien denúncies falses per quedar-se els diners de les multes.
En conseqüència, la Direcció emplaça els treballadors i els seus representants a continuar treballant conjuntament en els fòrums de diàleg existents per buscar les millors solucions als reptes que té plantejats la xarxa de metro com a columna vertebral de la mobilitat metropolitana, en un moment en què ha batut rècords d’utilització i també de valoració per part dels usuaris.