Header Top menu
TMB incrementarà al màxim l'oferta a les línies de metro de més afluència demà a primera hora
A causa d'una demanda superior a la prevista que s’ha detectat en algunes línies a primera hora d'aquest matí, el metro donarà demà tota l’oferta possible a la L1 i la L5 en aquesta franja horària. S'estudia la possibilitat de controlar l’accés a estacions si es produeixen aglomeracions en moments puntuals
Aquest matí s’ha produït un fenomen inesperat al metro que ha desplaçat el comportament de la demanda, avançant l’hora punta una hora respecte del que és habitual. Com a conseqüència d’això s’han produït situacions de concentració de persones entre les 6 i les 7 del matí, bàsicament a les línies 1 i 5. En aquesta hora, la disminució de passatgers respecte a un dia habitual era només d’un 49%, un percentatge molt allunyat del descens registrat els últims dies.
A partir de les 7 del matí la situació s’ha començat a normalitzar d’acord amb l’objectiu d’ocupació previst , amb una reducció de la demanda del 73% entre les 7 i les 8, que ha arribat al 81% entre les 8 i les 9. I que es manté a les 11.00 h.
El comportament de la demanda al metro durant els últims dies ha tingut un ritme de reducció exponencial:
Dilluns, 9: -2,8%
Dimarts 10: -8,5%
Dimecres 11: -12,4%
Dijous 12: -20,1%
Divendres 13: -48,5%
Dissabte 14: -74,7%
Diumenge 15: -84,6%
TMB està oferint avui la màxima capacitat de transport possible amb el personal disponible. En aquest sentit, el servei que ofereix avui el metro oscil·la entre un 65% i un 75% del que seria l’oferta habitual d’un dia feiner, que es modula en funció de franges horàries i línies de més demanda.
En el servei de Bus, la demanda s’ha comportat avui de forma similar als últims dies amb una reducció estimada de la demanda entorn al 75-80%.
Durant la setmana la evolució ha estat la següent:
Dilluns 9: -3,4%
Dimarts 10: -9,9%
Dimecres 11: -10,5%
Dijous 12: -19,9%
Divendres 13: -52,6%
Dissabte 14: -75,4%
Diumenge 15: -87,7%
TMB avalua de forma contínua l’evolució del comportament del passatge per adequar l’oferta a la demanda d’acord amb el personal disponible, amb l’objectiu d’aconseguir que els índexs d’ocupació siguin inferiors a un terç de la demanda habitual, d’acord amb les indicacions de les autoritats administratives de Catalunya.
En aquest sentit, es recorda l’obligació de limitar la mobilitat si no és imprescindible. En cas que sigui necessari utilitzar el servei de metro, es recomana als usuaris que es distribueixin al llarg del tren per evitar acumulacions, ja que habitualment, els cotxes centrals són els que acostumen a tenir menys ocupació.