Header Top menu
TMB incorpora 85 nous agents d’atenció al client per a metro
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i el director de la Xarxa de Metro, Òscar Playà, han donat la benvinguda a les noves incorporacions d’aquest estiu
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) incorpora aquest estiu al servei de metro 85 nous Agents d’Atenció al Client (AAC). De la convocatòria hi ha un percentatge important de gent jove, ja que els menors de 30 anys representen un 60%. Respecte al gènere, el 36% (31) són dones, d’aquesta manera TMB segueix sumant talent femení a la seva plantilla. Aquesta aposta per incorporar a la dona a un sector masculinitzat es produeix també a bus, tal com es va mostrar la setmana passada, quan es van incorporar 331 professionals a la bossa de conducció d’autobusos, 72 dones, després d’una convocatòria que tenia un 40% de reserva de places per a dones.
El conseller delegat, Xavier Flores, ha donat la benvinguda a la família de TMB als nous Agents d'Atenció al Client (AAC) de Metro. Flores ha destacat "el paper fonamental que tindreu en la vida de moltes persones a l’àrea de Barcelona, perquè contribuireu a garantir el seu dret a la mobilitat". Flores ha ressaltat també la joventut de les persones que s’incorporen aquest estiu, un grup que té una mitjana de 30 anys.
Més agents d’atenció al client per a metro
De les 85 persones contractades a metro que s’incorporen avui, 31 (36%) són dones i 54 (64%) són homes. De fet, en la figura d’AACC de metro, que compta amb més de 1.700 AAC, les dones representen gairebé el 58%. Les funcions laborals del col·lectiu abracen diferents tasques entre les quals es troben la conducció o maniobra dels trens i l’atenció a les persones usuàries de la xarxa. Si ens fixem però en la plantilla general de metro, encara estem lluny d’una igualtat, ja que les dones representen un 36% del total.