Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.05.2017
Premsa TMB

Els sindicats de Metro no es mouen de les seves posicions i allarguen les vagues un dilluns més

El dia 29 en hores punta (de 7 a 9 h i de 16 a 18 h) circularà el 40% dels trens, mentre que a la nit (de 20.30 a 22.30 h) l'oferta serà el 20% de l'habitual

Imatge
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
< >Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona

Aquesta setmana la via de diàleg empresa-sindicats en l’àmbit de la mediació del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies no ha produït avenços significatius en la definició del nou conveni col·lectiu de Metro. La voluntat negociadora de l’empresa ha topat amb l’immobilisme del comitè de vaga, que s’ha negat a fer cap moviment en les seves posicions i manté les aturades parcials indefinides cada dilluns feiner.

Els mateixos sindicats van posar dimarts un primer fre al diàleg, en esgrimir uns incidents succeïts durant la jornada d’aturades de dilluns com a pretext per condicionar i demorar la negociació. En aquest sentit, la Direcció de TMB reitera una vegada més el seu rebuig a qualsevol tipus d’agressió i ha posat a disposició dels treballadors afectats el seu suport jurídic i social, com fa sempre.

Les sessions de mediació van finalitzar ahir sense cap acord que permeti culminar el treball realitzat anteriorment i que ha permès configurar una proposta de conveni col·lectiu molt avantatjós per a la plantilla, ja que suposaria millores econòmiques, organitzatives i socials sobre unes condicions que ja són dignes, i favorable també per a la ciutadania, en la mesura que garantiria la prestació d’un servei de transport públic de qualitat.

Les diferències entre les parts se centren actualment en els punts següents:

  • Increment salarial. L’empresa ja ha ofert el màxim que permet la Llei de Pressupostos Generals de l’Estat per als ens públics, i que equival a un increment superior al 7% en quatre anys, mentre que la part social reclama increments més alts.
  • Vigència. L'empresa vol que tingui una durada de quatre anys (2016-2019), mentre que els sindicats prefereixin que s’extingeixi el 2018.
     
  • Organització. Entre altres mesures, l’empresa proposa crear dos torns més, per ajustar el servei a les necessitats dels usuaris i afavorir la conciliació laboral i familiar. Els sindicats ho condicionen al fet que s’hi integri només personal a temps complet i fan demandes que també vulneren els límits legals.

Aturades parcials i serveis mínims

En conseqüència, dilluns vinent, 29 de maig, tornaran a produir-se les aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro tots els dilluns laborables en diferents franges horàries de matí tarda i nit, en les quals regiran els serveis essencials del 40% en hores punta i del 20% en hores vall dictats pel Departament de Treball, Afers Socials i Famílies.

En aquestes franges el servei previst serà el següent (amb l’avís que les alteracions començaran abans i s’allargaran fins més tard, a causa del temps necessari per a la retirada i la incorporació de trens):

  • De 7 a 9 h, 40%: intervals de 8-10 minuts a les línies convencionals i de 14-18 a les automàtiques
  • De 16 a 18 h, 40%: intervals de 10-13 minuts a les línies convencionals i de 14-24 a les automàtiques
  • De 20.30 a 22 h, 20%: intervals de 18-26 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques
  • De 22 a 22.30 h, 20%: intervals de 32-44 minuts a les línies convencionals i de 14-34 a les automàtiques

TMB adverteix que aquesta oferta serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, especialment a les hores punta del matí, de 7 a 9 h, i de la tarda, de 16 a 18 h. Per això recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

D'altra banda, l’aturada de la tarda pot afectar el telefèric de Montjuïc, servei que té el manteniment assignat a personal de Metro.

En l'àudio adjunt, el director de la Xarxa de Metro, Marc Grau, reprova els incidents durant la passada jornada de vaga i explica la situació del conveni.

 

Tema
Empresa
  • Altres temesTransportConceptesLaboralServeiInstitucionsGeneralitatSindicatsTMBServeiMetroAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (121.15 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Media Name: fmb_260517.pdf
Descarrega l’arxiu (121.15 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • Els sindicats de Metro mantenen les aturades a pesar de l'emplaçament de la Direcció i de Treball

Contingut relacionat

Imatge
Influencers i #TMBTikTokers ahir al Telefèric / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB presenta el seu perfil oficial a TikTok

Empresa
Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa

Últimes notícies

El Barcelona Bus Turístic, durant un moment del Night Tour / Imatge TMB

El Barcelona Night Tour comença una nova temporada

Transport
Imatge
La cantant Zahara va donar-ho tot al concert sorpresa a Universitat L2 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La cantant Zahara amenitza els viatges en metro amb un concert a Universitat

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Cano al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
Reunió del comité d'accessibilitat universal de TMB. /Foto: TMB

TMB analitza l’impacte del nou Codi d’Accessibilitat de Catalunya

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons