Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Els serveis mínims per a les aturades dels dies 10, 20 i 24 al metro també seran insuficients
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.05.2019
Premsa TMB

Els serveis mínims per a les aturades dels dies 10, 20 i 24 al metro també seran insuficients

TMB lamenta els perjudicis que suportarà la ciutadania i ressalta que està gestionant la crisi de l'amiant de manera activa, transparent i responsable

Imatge
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
< >Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona

Amb motiu de la nova sèrie d’aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro aquest mes de maig, el servei de metro es veurà afectat considerablement els dies 10, 20 i 24, i no podrà garantir el dret a la mobilitat de la ciutadania en les franges punta del matí i de la tarda, ni tampoc a la franja de nit, en què els intervals podran superar els 60 minuts.

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis mínims del 40% en les aturades que es facin en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 hores) i del 20% en la resta. Divendres 10 les aturades seran de 6 a 10 h, de 16 a 20 h i de 21.35 a 23.35 h, i a títol orientatiu el servei de metro es programarà amb aquesta oferta aproximada:

  • Fins a les 6 h, de 10 a 16 h, de 20 a 21.35 h i de 23.35 al final (els últims trens surten de l’origen a les 2 de la matinada), circulació amb les freqüències habituals.
  • De 6 a 6.30 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
  • De 6.30 a 9.30 h (40%): intervals de 6-10 minuts a les línies convencionals i de 14-27 a les automàtiques.
  • De 9.30 a 10 h (20%): intervals de 15-20 minuts a les línies convencionals i de 14-68 a les automàtiques.
  • De 16 a 20 h (40%): intervals de 8-11 minuts a les línies convencionals i de 14-31 a les automàtiques.
  • De 21.35 a 23.35 (20%): intervals de fins a 62 minuts a les línies convencionals i automàtiques. En aquesta franja, donada l’amplitud dels intervals, els trens circularan segons un horari que es podrà consultar al web.

TMB adverteix que aquesta oferta de trens serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, raó per la qual recomana evitar si és possible els horaris de les aturades o buscar mitjans alternatius de desplaçament.

En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran, si cal, mesures per evitar riscos de seguretat, com ara regulacions de passatge en els enllaços. Les alteracions i la situació del servei es podran seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.

Els dies 10, 20 i 24  el funicular de Montjuïc circularà, en les franges de vaga, amb el percentatge de serveis mínims que correspongui, 40% o 20%, aplicat a la seva freqüència habitual de 10 minuts. El telefèric de Montjuïc operarà en horari reduït, fins a les 15 hores.

Una gestió activa i responsable

TMB lamenta els perjudicis que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que des del gener ja ha suportat sis jornades de vagues parcials al metro. Aquesta nova campanya d’aturades resulta a més innecessària, quan l’empresa ha donat resposta als punts plantejats pels sindicats, especialment pel que fa a la gestió activa i responsable de la crisi dels materials amb contingut d’amiant:

  • S’estan inventariant i marcant els materials amb contingut d’amiant en els trens, que seran desamiantats en tres anys. S’ha accelerat la compra de 42 trens per substituir els més antics.
  • S’està inventariant i retirant el fibrociment de la xarxa, uns 6.000 metres quadrats fins ara. En tres anys se n’haurà tret o encapsulat el 95%. Per Setmana Santa es van eliminar de cop uns 1.000 metres quadrats de planxes de fibrociment del sostre de l’estació de Verneda.
  • S’estan fent exàmens de salut a més de mil treballadors en actiu i més de 400 jubilats.
  • S’estan agafant 208 mostres addicionals d’aire i sòlids per analitzar-les amb microscòpia electrònica i confirmar l’absència d’amiant al metro.
  • Continuen ampliant-se els recursos destinats a retirar amiant i protegir la salut de les persones: l’empresa hi ha compromès 8 milions d’euros.

La Direcció de TMB continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i es referma en el seu compromís de gestionar la problemàtica de l’amiant amb el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris del metro.

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralServeiInstitucionsTMBServeiMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (132.83 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica de Metro
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)
Media Name: fmb_080519.pdf
Descarrega l’arxiu (132.83 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge d'una edició anterior de la cursa / Foto: Web Cursa El Corte Inglés

Afectacions a les línies de bus per la Cursa El Corte Inglés

Transport

Últimes notícies

Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons