TMB lamenta els perjudicis que suportarà la ciutadania i ressalta que està gestionant la crisi de l'amiant de manera activa, transparent i responsable
Amb motiu de la nova sèrie d’aturades convocades pel comitè d'empresa de Metro aquest mes de maig, el servei de metro es veurà afectat considerablement els dies 10, 20 i 24, i no podrà garantir el dret a la mobilitat de la ciutadania en les franges punta del matí i de la tarda, ni tampoc a la franja de nit, en què els intervals podran superar els 60 minuts.
El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies ha ordenat que es mantinguin serveis mínims del 40% en les aturades que es facin en hores punta (de 6.30 a 9.30 i de 16 a 20 hores) i del 20% en la resta. Divendres 10 les aturades seran de 6 a 10 h, de 16 a 20 h i de 21.35 a 23.35 h, i a títol orientatiu el servei de metro es programarà amb aquesta oferta aproximada:
TMB adverteix que aquesta oferta de trens serà insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, raó per la qual recomana evitar si és possible els horaris de les aturades o buscar mitjans alternatius de desplaçament.
En cas d’utilitzar el metro convindrà seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa. S’aplicaran, si cal, mesures per evitar riscos de seguretat, com ara regulacions de passatge en els enllaços. Les alteracions i la situació del servei es podran seguir al llarg del dia al web de TMB i al perfil de Twitter @TMBinfo.
Els dies 10, 20 i 24 el funicular de Montjuïc circularà, en les franges de vaga, amb el percentatge de serveis mínims que correspongui, 40% o 20%, aplicat a la seva freqüència habitual de 10 minuts. El telefèric de Montjuïc operarà en horari reduït, fins a les 15 hores.
Una gestió activa i responsable
TMB lamenta els perjudicis que aquesta convocatòria ocasionarà a la ciutadania, que des del gener ja ha suportat sis jornades de vagues parcials al metro. Aquesta nova campanya d’aturades resulta a més innecessària, quan l’empresa ha donat resposta als punts plantejats pels sindicats, especialment pel que fa a la gestió activa i responsable de la crisi dels materials amb contingut d’amiant:
La Direcció de TMB continua oberta al diàleg amb els representants dels treballadors i es referma en el seu compromís de gestionar la problemàtica de l’amiant amb el màxim rigor i transparència, garantint per sobre de tot la seguretat i la salut dels treballadors i dels usuaris del metro.