Header Top menu
El passatge del metro ha baixat fins al -90,5% i el dels autobusos fins al -93,3% aquesta setmana
TMB se suma a la crida #NoEtMoguis amb una campanya de conscienciació i d’agraïment a la població i als empleats pel seu esforç durant el confinament
Al finalitzar la segona setmana de confinament per limitar els contagis de Covid-19, la demanda de les xarxes de metro i autobusos ha baixat el 90,5% i el 93,3% respectivament, segons les dades provisionals d'ahir dijous. De mitjana s’estan fent un 91,5% de viatges menys dels que eren habituals en un dia feiner abans de l'emergència sanitària. Una setmana enrere el descens era del 89%, per tant el passatge s’ha reduït dos punts i mig en set dies.
Avui divendres les dades provisionals apunten que l’afluència de viatgers registrarà xifres semblants o inferiors: fins a les 14 hores les validacions al metro s’havien reduït un 88% (divendres 20 a la mateixa hora el descens era del 85%).
Aquesta reducció de les validacions és conseqüència de les mesures de restricció de l'activitat imposades per les autoritats i de la crida general a quedar-se a casa i posar distància amb la resta de persones, amb el lema #NoEtMoguis, emplaçament al qual s'ha sumat TMB amb una campanya de conscienciació i d’agraïment a la població i als empleats pel seu esforç. També s'han pres mesures per prevenir contagis i s'ha adaptat l'oferta de transport (horaris o freqüències) a la situació. Així, la circulació de trens a la xarxa de metro s’ha establert en un 60% de l’habitual en feiners, amb pics del 65% a la franja de primera hora del matí, i la d'autobusos, entorn del 45%.
TMB continua recordant a tots els ciutadans l’obligació de no moure’s de casa durant l’estat d’alarma si no és per raons d’estricta necessitat.
Adaptació de l'oferta del cap de setmana
Amb vista al cap de setmana, el transport públic continuarà adaptant la seva oferta per complir l’objectiu de limitar l’ocupació màxima dels vehicles i combois, de manera que el passatge pugui respectar la distància de seguretat. Al metro i als autobusos de TMB en general circularan el 50% dels vehicles que ho solen fer en cap de setmana, amb intervals de pas que per tant seran el doble dels habituals aquests dies.
Recordem que des de la setmana passada la xarxa de metro funciona amb horari fix de 5 del matí a les 12 de la nit, de dilluns a divendres, i per tant s’han deixat de fer els non-stops de dissabte-diumenge. Dimarts 24 es va suspendre fins a nou avís el funcionament del funicular de Montjuïc i anteriorment ja havien cessat l’activitat el Barcelona Bus Turístic i el telefèric de Montjuïc.
D'altra banda, el fet que hagi deixat de funcionar comercialment la terminal T2 de l'Aeroport del Prat no incidirà en el transport regular que hi presta TMB: la línia 9 Sud del metro i la línia 46 d’autobusos mantenen els serveis que passen per la terminal per garantir l'accés de les persones que hi treballen.
Incidència del Covid-19 en la plantilla
Quant a la situació sanitària del personal de TMB, actualment hi ha 22 casos confirmats de coronavirus, que representen un 0,27% del personal. Les persones en quarantena amb simptomatologia o com a contactes pròxims són 635, el 7,66% de la plantilla.
A més, un 13,22% del personal s'està al seu domicili pel fet ser considerat grup de risc, com ara les persones que tenen historial de malalties cardíaques o respiratòries, entre d’altres, les dones embarassades i les lactants. Finalment, un 19,14% està en situació de baixa per diverses afeccions.
El personal disponible de TMB està fent un gran esforç per garantir la mobilitat a les persones que ho necessiten, implicació que la Direcció de l’empresa no pot deixar de reconèixer i agrair. S’ha establert un pla de rotació d’una part de personal de Bus i Metro, de manera que es protegeix la seva salut i també es garanteix la continuïtat en la prestació del servei. També ha estat notable el desplegament tecnològic per facilitar el teletreball a 875 empleats.
Per protegir la salut de les persones, tant de la plantilla com usuàries, TMB continua aplicant mesures organitzatives, de prevenció, de distanciament entre persones i de desinfecció sistemàtica de vehicles i instal·lacions, entre d’altres, amb atenció especial als centres de control de metro i autobusos, essencials per a la continuïtat i seguretat del servei.
- ConceptesComunicacióDemandaOfertaServeiUsuarisInstitucionsTMBLlocsAeroport T2ServeiBusMetroAnys2020