Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Normalització del servei després de les millores en la infraestructura a les línies 1 i 4 de metro
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.08.2020
Premsa TMB

Normalització del servei després de les millores en la infraestructura a les línies 1 i 4 de metro

Tal com estava previst, el tram Hospital de Bellvitge - Santa Eulàlia de la L1 reobrirà diumenge, mentre que dilluns es restablirà la circulació de trens entre La Pau i Selva de Mar

Imatge
Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)
Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)
< >Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)
Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)

Aquest diumenge 30 d’agost, a l’inici del servei, quedarà restablert el tram Hospital de Bellvitge - Santa Eulàlia de la línia 1 de metro, que està tancat per obres des del 3 d’agost passat. Un dia més tard, dilluns 31 d’agost, recuperarà la normalitat el tram entre La Pau i Selva de Mar de la línia 4, interromput des del 27 de juliol. Finalitzen així, dins del termini fixat, les actuacions de millora de la infraestructura executades per TMB aquest estiu a la xarxa de metro, en què s’han invertit 7,6 milions d’euros i que permetran millorar el servei.

Increment de l’oferta

Al mateix temps que es normalitza la xarxa de metro un cop finalitzades les obres, a partir del proper dilluns 31 entrarà en vigor l’oferta de dies lectius, que se sol implantar quan comença el curs escolar però que enguany TMB l’avança dues setmanes per la situació sanitària. Respecte de l’any anterior es reforçarà la L1 i sobretot la L5 de manera que a l’hora punta del matí circularan per primera vegada 159 trens a la xarxa, 20 més (+14%) dels que funcionaven els dies equivalents de la primera setmana de setembre del 2019 i 5 més dels que circulaven en l’inici del curs escolar passat. TMB posa en circulació en hora punta tots els trens disponibles.

Elevar la capacitat de la xarxa de metro ha estat possible gràcies a l’esforç realitzat per avançar la incorporació al carrusel dels nous trens de la sèrie 5000 adquirits el 2018 i rebuts els mesos passats per reforçar la línia 5 i també perquè s’ha enllestit l’adequació de trens de la sèrie 4000 a línia 1.

Modernització de la infraestructura

Els treballs a la línia 1 han consistit en la substitució, per motiu d’antiguitat, de tres aparells de via (que permeten les maniobres de canvi de sentit dels trens), un dels quals ha estat traslladat de la ubicació original a l’entrada de Torrassa a una nova ubicació a Florida. També s’ha executat la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.800 metres, i l’actualització del sistema de drenatge en un tram de 500 metres. A més, s’han actualitzat dos enclavaments de senyalització ferroviària i s’ha adequat la catenària a la nova topografia de la via.

Al tram La Pau - Selva de Mar de la línia 4 les obres han comportat la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.200 metres, el reforç del sistema de drenatge en diversos trams (que sumen uns 1.500 metres) i l’aplicació de tractament antifiltracions en un tram de 700 metres de túnel. En paral·lel, TMB ha fet una actuació de retirada de 10.000 quilos de planxes de fibrociment amb contingut d’amiant a l’estació de La Pau.

TMB agraeix als usuaris el seu comportament i la paciència per les molèsties que han patit aquests dies i també vol posar en valor l’esforç d’empleats i col·laboradors per mantenir la mobilitat mentre han durat les obres i la tasca informativa que s’ha fet amb senyalització específica, informadors al carrer i missatges als canals corporatius.

Amb la normalització del servei de metro, deixaran de funcionar la trentena d’autobusos articulats que han servit temporalment d’alternativa en els dos trams interromputs. TMB ha previst fer difusió d’una campanya informativa on s’agraeix treballadors, col·laboradors i especialment als usuaris, per la paciència, també s’expliquen els beneficis que han suposat els treballs per a la millora del servei a les dues línies de metro.

Tema
Transport
  • ConceptesMobilitatObresServeiInfraestructuraViesInstitucionsTMBLlocsBesòsL'Hospitalet de LlobregatServeiL1L4MetroAnys2020
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF
Descarrega l’arxiu (145.22 KB)
Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)
Cartell a l'andana de Santa Eulàlia L1, el penúltim dia del tall / Foto: Jordi López (TMB)
Descarrega l’arxiu (44.92 KB)

També et pot interessar...

  • Talls parcials al servei de metro de les línies 1 i 4 durant el mes d'agost, per obres

Contingut relacionat

Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert dels Guns N’ Roses a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert d’Erreway al Palau Sant Jordi

Transport
Autobús de la línia D20 en direcció a Ernest Lluch / Foto: TMB

TMB reforçarà les línies de bus V29 i D20 durant l’estiu al tram de les platges

Transport
Imatge d'una edició anterior del festival / Foto: Web Primavera Sound

Transport públic per al festival Primavera Sound 2025

Transport

Últimes notícies

Imatge mural rotonda del transport / Foto: Pep Herrero (TMB)

‘La rotonda dels transports’ de Plaça Catalunya s’ha restaurat pel centenari del metro de Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
La Susana Álvarez (esquerra) i l'Ana Ferrer (dreta), en un moment de l'entrevista en una sala de la seu de TMB a Sagrera / Foto: TMB

Dues empleades de metro, protagonistes al programa 'Les dones i els dies' de Catalunya Ràdio

En xarxa
Third-party content
Usuaris esperant el tren a l'andana de l'estació d'Unviersitat de la L1 de metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

El metro i el bus de Barcelona registren el mes de maig amb més passatge de la seva història

Empresa
Imatge
Als extrems, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, i la directora d'administració i finances de TMB, Lola Bravo; acompanyats de representants insulars i del Metro de Tenerife al 30ens Comitès Tècnics ALAMYS / Foto: ALAMYS

Destacada presència de TMB en la 30 edició dels Comitès Tècnics d'ALAMYS

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons