Header Top menu
Talls parcials al servei de metro de les línies 1 i 4 durant el mes d'agost, per obres
La L4 s’interromprà entre La Pau i Selva Mar del 27 de juliol al 30 d’agost per renovar trams de via i drenatges. El tram Hospital de Bellvitge - Santa Eulàlia de la L1, a l’Hospitalet, estarà fora de servei del 3 al 29 d’agost per actualitzar la infraestructura
Aquest estiu Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) executarà aquest estiu dues actuacions per millorar la infraestructura i per tant les prestacions del servei a les línies 1 i 4 de la xarxa del metro, en què invertirà 7,6 milions d’euros. Les obres s’han concentrat en el mínim de temps i s’han planificat coincidint amb l’època de l’any amb menys mobilitat urbana, per reduir les molèsties als usuaris, que estan sent informats per tots els canals disponibles des de divendres passat.
Concretament, les afectacions del servei seran:
- Línia 4, entre La Pau i Selva de Mar: la interrupció del servei serà del 27 de juliol al 30 d’agost (tots dos inclosos), per treballs de millora de la via i el drenatge.
- Línia 1, entre Hospital de Bellvitge i Santa Eulàlia: el servei quedarà interromput entre aquestes estacions del 3 al 29 d’agost (tots dos inclosos), per obres de millora de la infraestructura de la via.
Interrupció parcial del servei a la L4 (del 27 de juliol al 30 d’agost)
Des del dilluns 27 de juliol fins al diumenge 30 d’agost (tots dos inclosos), estarà tancat el tram La Pau - Selva de Mar de la línia 4 de metro, de 2,6 quilòmetres de longitud. Per tant, quedaran sense servei les estacions de La Pau, Besòs, Besòs Mar i El Maresme / Fòrum. Selva de Mar serà terminal provisional de la línia. La resta de la línia 4, entre Selva de Mar i Trinitat Nova, funcionarà amb normalitat.
TMB durà a terme durant aquests 35 dies obres de millora de la infraestructura. Els treballs comporten la renovació de la via en diferents trams, amb una longitud total d’uns 1.200 metres, el reforç del sistema drenatge en diversos trams (que sumen uns 1.500 metres) i l’aplicació de tractament antifiltracions en un tram de 700 metres de túnel. El pressupost d’aquesta actuació s’eleva a 3 milions d’euros.
Altres alternatives de transport són la connexió amb les línies 9 i 10 Sud a Torrassa, la xarxa de Rodalies amb les estacions de L’Hospitalet de Llobregat i Bellvitge, la d’FGC a l’estació L’Hospitalet Av. Carrilet i la connexió d’aquests transports amb la resta de la xarxa de metro. També són alternativa les línies regulars de bus de TMB 46 i 65 i les línies d’autobús Baixbus que circulen per la Gran Via i enllacen la plaça d’Espanya, el barri de Santa Eulàlia i l’Hospital de Bellvitge.
Abans i durant els primers dies de les afectacions a la línia 1 hi haurà presència d’informadors a les estacions afectades per orientar els ciutadans sobre els millors recorreguts alternatius.
- ConceptesMobilitatObresServeiInfraestructuraInstal·lacióTúnelViesLlocsHospital de BellvitgeL'Hospitalet de LlobregatLa PauSelva de MarTorrassaServeiL1L4MetroAnys2020