Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Metro de Barcelona Contracta Electricitat D’origen Renovable Per Als Pròxims Dos Anys
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
30.11.2021
Premsa TMB

Metro de Barcelona contracta electricitat d’origen renovable per als pròxims dos anys

La licitació conjunta dels metros de Barcelona, Bilbao i Màlaga i el tramvia de Múrcia s’ha resolt a favor d'Endesa Energía, SA

Imatge
Tren de la línia 5 de metro al taller de Vilapicina / Foto: Pep Herrero (TMB
Tren de la línia 5 de metro al taller de Vilapicina / Foto: Pep Herrero (TMB
< >Tren de la línia 5 de metro al taller de Vilapicina / Foto: Pep Herrero (TMB

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha resolt per concurs públic la contractació del subministrament de l’energia elèctrica per a la xarxa de metro que gestiona per als anys 2022 i 2023 uns 275 gigawatts/hora (GWh) anuals, per un import estimat de 50 milions d’euros. El contracte,  fruit d’una licitació conjunta amb Metro Bilbao SA, Metro Málaga SA i Sociedad Concesionaria Tranvía de Murcia, s’ha adjudicat a Endesa Energía, SA.

Amb aquest subministrament funcionaran els pròxims dos anys les cinc línies convencionals de metro de TMB, que junt amb les automàtiques, no incloses en la licitació, sumen 125 quilòmetres de longitud i transporten cada dia uns 1,2 milions de viatgers.

L’energia elèctrica és fonamental per al funcionament dels serveis ferroviaris, tant dels trens com de les instal·lacions, i una de les seves principals partides de despesa. D’aquesta manera, en els propers dos anys, entre les quatre xarxes ferroviàries promotores del concurs públic consumiran cap a 350 GWh, per un import estimat de 34 milions d’euros anuals (68,64 milions en total) més impostos, més la tarifa regulada que cada empresa liquida al seu distribuïdor. Aquest consum equival al de totes les llars d’una ciutat de la mida de Màlaga.

Un total d’onze empreses comercialitzadores del sector elèctric van ser convidades a participar en la licitació, set de les quals van presentar-hi una oferta. La proposta triada ha estat la d’Endesa, perquè era la més avantatjosa econòmicament. Com en els anteriors, el nou contracte —que està pendent de formalització— especifica que l’electricitat subministrada serà 100% d’origen renovable.

La licitació conjunta del subministrament per part de diverses empreses ferroviàries —des del 2009— té l’objectiu d’aconseguir les millors condicions de contractació possibles en cada moment, en el marc dels esforços que fan les empreses públiques i concessionàries per reduir costos i optimitzar recursos. Aquesta vegada, l’adjudicació ha pres la forma de contracte indexat, en el qual el preu s’ajusta segons l’evolució diària i horària del mercat. De la mateixa manera, el contracte conté una clàusula de flexibilitat que permet traslladar-lo a preu fix si les condicions del mercat ho aconsellen.

Tema
Empresa
  • ConceptesEconomiaEnergiaInstitucionsAltres operadorsTMBServeiMetroAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota de premsa en PDF (ca)
Descarrega l’arxiu (122.76 KB)
Nota de prensa en PDF (es)
Descarrega l’arxiu (71.48 KB)
Tren de la línia 5 de metro al taller de Vilapicina / Foto: Pep Herrero (TMB
Descarrega l’arxiu (72.44 KB)

També et pot interessar...

  • TMB contracta electricitat d’origen renovable també per a oficines i dependències

Contingut relacionat

Foto de grup de l'acte / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La campanya “Senyal d’ajuda” arriba a la xarxa de metro i bus de TMB

Empresa
Inauguració exposició trens centenari del metro

Els trens històrics restaurats ja es poden visitar a l’exposició ‘Els trens del centenari. El patrimoni ferroviari del metro de Barcelona’

Empresa
Imatge
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la seva ponència inaugural al COMET 2025 / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona, seu de la trobada de COMET, la comunitat internacional de metros

Empresa
El conseller delegat de TMB, Xavier Flores, durant la presentació de la campanya 'Mou-te pel càncer infantil i acompanya'ns' de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB presenta la causa solidària escollida per la plantilla aquest any: el càncer infantil

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts d’Antonio Orozco al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge
La Farinera del Clot exposa cinc sèries emblemàtiques del metro de Barcelona / Font: M. A. Cuartero (TMB)

Cent anys d'història del metro de Barcelona al Centre Cultural La Farinera del Clot

Cultura i Oci
Gallery
Imatge
Inauguració de l'exposició 100 anys de metro al Palau Robert. /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

Ple d'activitats a TMB durant el darrer cap de setmana de novembre

Transport
Llums de Nadal a Barcelona / Foto: TMB

El transport públic de TMB, a punt per al Nadal 2025

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons