Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Finalitza l’aturada del matí al metro, en què s’ha regulat el passatge a Sagrada Família i La Sagrera
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
31.05.2016
Premsa TMB

Finalitza l’aturada del matí al metro, en què s’ha regulat el passatge a Sagrada Família i La Sagrera

La disminució d'usuaris respecte al nombre d'un dia laborable normal ha estat del 25% entre les 7 i les 9

Imatge
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
< >Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona

A les 9 hores ha finalitzat la franja de matí de l’aturada convocada avui al metro de TMB, que en coincidir amb l’hora punta ha tornat a produir congestió i perjudicis en els passatgers, sobretot al tram central de la línia 5. A partir de les 8 i durant una hora s’han hagut d’aplicar regulacions a les estacions de Sagrada Família de la línia 5 i La Sagrera de les línies 1 i 5, per evitar que se superés la capacitat de les andanes.

Pel que fa a l’afluència de passatge, les dades provisionals de validacions indiquen una disminució de l’ordre del 25% entre les 7 i les 9 del matí, respecte al nombre de passatgers d’un feiner semblant de la setmana anterior. Per contra, entre les 6 i les 7 s’ha apreciat un 10% més de validacions.

Pel que fa al servei, s’ha prestat d'acord amb el decret de mínims del departament de Treball, Afers Socials i Famílies, que fixava un 40% de l'oferta per a la franja de matí (de 7 a 9 h). En l’aturada de la franja de tarda, a partir de les 16.00 i fins a les 18.00 h tornarà a haver-hi un 40% de l’oferta, i de les 20.30 a les 22.30 h baixarà al 20%. La resta del dia el servei serà l’habitual d’un feiner.

Aquesta oferta és insuficient per absorbir la demanda normal en les franges d’afectació, ja que els sindicats han decidit fer coincidir les aturades per la vaga amb els horaris d’entrades i sortides dels centres de treball i d’estudi, que són els moments de més afluència de viatgers.   Habitualment de 7 a 9 h del matí es registren 190.000 entrades i de 16 a 18 h 165.000. TMB recomana buscar mitjans alternatius de desplaçament. En cas d’utilitzar el metro convé seguir les indicacions que donin la megafonia, les pantalles i el personal de la xarxa.

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralServeiInstitucionsTMBServeiMetroAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: fmb_310516.pdf
Descarrega l’arxiu (135.76 KB)
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Imatge genèrica del Metro de Barcelona
Descarrega l’arxiu (25.75 KB)

També et pot interessar...

  • El metro patirà importants afectacions amb motiu de les aturades entre el 30 de maig i el 2 de juny

Contingut relacionat

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Santana al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge de la proposta ARS GRÀCIA

Una instal·lació interactiva sonora i visual millorarà l’experiència de viatge al passadís del metro de Passeig de Gràcia

Transport
Imatge
Projecte vestíbul Glòries i DHub / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà el metro de Glòries amb l’interior del DHub

Transport
L'andana de Liceu amb la decoració temàtica (any 2008) / Foto Arxiu TMB

Tancament temporal de dos dels accessos de l'estació de Liceu per les obres de restitució dels pinacles

Transport

Últimes notícies

Presentació de la 'Crònica d'un viatge'

TMB presenta un nou espai digital per navegar al llarg dels 100 anys de la xarxa de metro

Empresa
Imatge
El carrer Sagunt es transformarà en la Línia 1 del metro a la Festa Major de Sants 2025 / Foto: web Sants 3 Ràdio

Un carrer homenatjarà el Centenari de Metro a la Festa Major de Sants

Societat
Third-party content
A la dreta de la imatge, el conseller delegat de TMB, Xavier Flores, rep el distintiu Queer Destinations Committed que entrega el CEO de Queer Destinations, Edgar Weggelaar / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El telefèric de Montjuïc rep el distintiu ‘Queer Destinations Committed’

Empresa
Imatge
Un grup de visitants escolta les explicacions del supervisor, amb el Centre de Control de Metro, de fons / Foto: Pep Herrero (TMB)

Obrim el metro: primers visitants a les jornades de portes obertes del Centenari

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons