Header Top menu
Dotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiant
Es continua desenvolupant l’anàlisi de les caixes i bastidors dels trens més antics, prioritzant la seguretat del personal i dels usuaris
La Direcció ha comunicat avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut i del Comitè d’Empresa de Metro els nous avenços en la detecció i tractament de materials amb contingut d’amiant pel que fa a la pintura antisoroll que revesteix les caixes i la part inferior dels bastidors als trens.
En concret s’ha transmès que la pintura dels cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ha estat certificada documentalment com a lliure d’amiant. Es tracta de 12 cotxes fabricats el 1996 i posats en servei el 1997, que circulen en composicions quíntuples a la línia 3. La totalitat dels cotxes d’aquesta sèrie, la resta dels quals daten del 1992, estan sent analitzats i fins al moment en cap s’ha trobat indicis d’amiant en la pintura bituminosa.
Amb anterioritat, els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.
Mentrestant, s’ha continuat desenvolupant l’anàlisi dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara s’han obtingut els resultats de 185 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 76 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.
Les anàlisis continuen amb la màxima celeritat i s’espera haver-les completat a mig mes de novembre. Mentrestant en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres, sense les precaucions adequades, ja que la determinació de la Direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal, fins i tot si això suposa que algun d’aquests trens no pugui donar servei.
D’altra banda, ahir van començar els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa de Metro potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant, que complementen el programa oficial de vigilància de la salut pel mateix motiu, que ja segueix una part de la plantilla. Els reconeixements són voluntaris i hi pot participar tot el personal que al llarg de la seva vida laboral hagi treballat als departaments de Material Mòbil, Senyals i Comunicacions, Tramvia Blau i Manteniment d’Estacions i que estan en actiu.