Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Dotze Cotxes de La L3 de Metro, Fabricats El 1996, Obtenen La Certificació de Pintura Lliure D’amiant
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.11.2018
Premsa TMB

Dotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiant

Es continua desenvolupant l’anàlisi de les caixes i bastidors dels trens més antics, prioritzant la seguretat del personal i dels usuaris

Imatge
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
< >El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La Direcció ha comunicat avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut i del Comitè d’Empresa de Metro els nous avenços en la detecció i tractament de materials amb contingut d’amiant pel que fa a la pintura antisoroll que revesteix les caixes i la part inferior dels bastidors als trens.

En concret s’ha transmès que la pintura dels cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ha estat certificada documentalment com a lliure d’amiant. Es tracta de 12 cotxes fabricats el 1996 i posats en servei el 1997, que circulen en composicions quíntuples a la línia 3. La totalitat dels cotxes d’aquesta sèrie, la resta dels quals daten del 1992, estan sent analitzats i fins al moment en cap s’ha trobat indicis d’amiant en la pintura bituminosa.

Amb anterioritat, els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

Mentrestant, s’ha continuat desenvolupant l’anàlisi dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara s’han obtingut els resultats de 185 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 76 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Les anàlisis continuen amb la màxima celeritat i s’espera haver-les completat a mig mes de novembre. Mentrestant en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres, sense les precaucions adequades, ja que la determinació de la Direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal, fins i tot si això suposa que algun d’aquests trens no pugui donar servei.

D’altra banda, ahir van començar els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa de Metro potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant, que complementen el programa oficial de vigilància de la salut pel mateix motiu, que ja segueix una part de la plantilla. Els reconeixements són voluntaris i hi pot participar tot el personal que al llarg de la seva vida laboral hagi treballat als departaments de Material Mòbil, Senyals i Comunicacions, Tramvia Blau i Manteniment d’Estacions i que estan en actiu.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralSalutInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (126.51 KB)
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Descarrega l’arxiu (99.56 KB)
Media Name: fmb_131118.pdf
Descarrega l’arxiu (126.51 KB)
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Descarrega l’arxiu (99.56 KB)

També et pot interessar...

  • Actualització de la informació sobre la presència d'amiant a la xarxa de metro de Barcelona

  • Mesures adoptades per TMB en relació amb la presència d'amiant a la xarxa de metro

Contingut relacionat

El nou lema corporatiu de TMB, 'A prop de tot' / Imatge: TMB

TMB estrena un nou lema corporatiu: 'A prop de tot'

Empresa
Logotip de TMB

TMB convoca 450 places per ampliar la borsa de personal de metro i bus per a l’estiu del 2027

Empresa
Noves incorporacions a Metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB suma 229 professionals de conducció a bus i 129 agents d’atenció al client a metro durant aquest estiu

Empresa
Un moment de la visita al Centre de Control de Metro / Font: Pep Herrero (TMB)

David Prat s’incorpora a TMB com a nou director de la xarxa de Metro

Empresa

Últimes notícies

Les noves pantalles digitals arriben a més del 50% de les estacions de les línies convencionals de la xarxa de metro / Foto: TMB

TMB prolongarà una hora el servei de metro per la final del mundial de futbol

Transport
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGTBI, a la qual participa activament TMB

Transport
Les entitats col·laboradores en la nova guia en lectura fàcil per viajar en metro / Foto: Pep Herrero  (TMB)

TMB presenta una nova guia en lectura fàcil per viatjar en metro

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Feid al Palau Sant Jordi

Transport

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons