Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Dotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiant
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.11.2018
Premsa TMB

Dotze cotxes de la L3 de metro, fabricats el 1996, obtenen la certificació de pintura lliure d’amiant

Es continua desenvolupant l’anàlisi de les caixes i bastidors dels trens més antics, prioritzant la seguretat del personal i dels usuaris

Imatge
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero

La Direcció ha comunicat avui als membres del Comitè de Seguretat i Salut i del Comitè d’Empresa de Metro els nous avenços en la detecció i tractament de materials amb contingut d’amiant pel que fa a la pintura antisoroll que revesteix les caixes i la part inferior dels bastidors als trens.

En concret s’ha transmès que la pintura dels cotxes motors tipus MB de la sèrie 2000 ha estat certificada documentalment com a lliure d’amiant. Es tracta de 12 cotxes fabricats el 1996 i posats en servei el 1997, que circulen en composicions quíntuples a la línia 3. La totalitat dels cotxes d’aquesta sèrie, la resta dels quals daten del 1992, estan sent analitzats i fins al moment en cap s’ha trobat indicis d’amiant en la pintura bituminosa.

Amb anterioritat, els fabricants de les sèries 2100 i 500 ja havien confirmat documentalment que la pintura amb què es van revestir no conté amiant. Els constructors dels trens més moderns, sèries 5000, 6000 i 9000, han certificat que els van fabricar sota la normativa que prohibeix la utilització, producció i comercialització d’amiant.

Mentrestant, s’ha continuat desenvolupant l’anàlisi dels trens de les sèries 3000 i 4000, els més antics de la flota, que circulen per les línies 3 i 1 respectivament. Fins ara s’han obtingut els resultats de 185 cotxes (dels 210 que integren les dues sèries), en 76 dels quals s’ha localitzat un component derivat de l’amiant, en una baixa proporció, en estat no friable (que no desprèn fibres) i ben conservat, raó per la qual no representa cap perill per a les persones usuàries ni per als empleats de l’operació.

Les anàlisis continuen amb la màxima celeritat i s’espera haver-les completat a mig mes de novembre. Mentrestant en els trens afectats no s’hi realitza cap actuació de manteniment que pugui alterar l’estat de la pintura i provocar l’emissió de fibres, sense les precaucions adequades, ja que la determinació de la Direcció de TMB és donar prioritat a la seguretat del personal, fins i tot si això suposa que algun d’aquests trens no pugui donar servei.

D’altra banda, ahir van començar els reconeixements mèdics específics per al personal de l’empresa de Metro potencialment exposat a materials amb contingut d’amiant, que complementen el programa oficial de vigilància de la salut pel mateix motiu, que ja segueix una part de la plantilla. Els reconeixements són voluntaris i hi pot participar tot el personal que al llarg de la seva vida laboral hagi treballat als departaments de Material Mòbil, Senyals i Comunicacions, Tramvia Blau i Manteniment d’Estacions i que estan en actiu.

Tema
Empresa
  • ConceptesLaboralSalutInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Nota en PDF
Descarrega l’arxiu (126.51 KB)
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Descarrega l’arxiu (99.56 KB)
Media Name: fmb_131118.pdf
Descarrega l’arxiu (126.51 KB)
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
El primer tren 2000 reformat, a l'estació de Zona Universitària de la línia 3 / Foto: Miguel Ángel Cuartero
Descarrega l’arxiu (99.56 KB)

També et pot interessar...

  • Actualització de la informació sobre la presència d'amiant a la xarxa de metro de Barcelona

  • Mesures adoptades per TMB en relació amb la presència d'amiant a la xarxa de metro

Contingut relacionat

Imatge
Acte de cloenda del centenari de bus

El centenari de la xarxa de bus fa la seva última parada

Empresa
Presentació mapa feminitzat 8-M

L’intercanviador de Diagonal acull un mapa de metro feminitzat rebatejant cada estació amb el nom d’una dona

Empresa
Imatge
Reunió del Consell Assessor de TMB

El Consell Assessor de TMB planteja els reptes de present i futur de l'entitat

Empresa
Imatge
Els participants de la taula rodona. Foto: Pep Herrero

Empreses i experts debaten estratègies, projectes i realitats d’innovació d’autobusos

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Un moment de l'actuació d'ahir / Foto: Pep Herrero (TMB)

Els ritmes del Festival Dansa Metropolitana tornen a omplir d'energia el metro

Cultura i Oci
Imatge d'una edició anterior de La Volta / Foto: Web de la Volta a Catalunya

Línies d’autobusos afectades per la Volta Ciclista a Catalunya 2023

Transport
Presentació de la nova flota de bus. /Foto: M.A. CUARTERO (TMB)

TMB presenta 78 busos elèctrics camí d'una flota amb el 25% dels vehicles de zero emissions

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Robbie Williams al Palau Sant Jordi

Transport
CatalanCatalan
CatalanCatalanArabicArabicEnglishEnglishFrenchFrenchGermanGermanItalianItalianRussianRussianSpanishSpanish

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons