Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. Convocatòria d’aturades parcials a bus, de dilluns a divendres, durant dues setmanes
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
12.05.2023
Premsa TMB

Convocatòria d’aturades parcials a bus, de dilluns a divendres, durant dues setmanes

Imatge
Media Name: 003_incidencia_bus.jpg
< >Media Name: 003_incidencia_bus.jpg
Media Name: 003_incidencia_bus.jpg

Amb motiu de la convocatòria d’aturades intermitents per part de tres seccions sindicals d’Autobusos de Transports Metropolitans de Barcelona, que no representen la majoria del comitè d’empresa, a partir de dilluns, 15 de maig, el Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya ha dictat una ordre que estableix la prestació de serveis essencials durant les aturades.

La convocatòria és de dues hores d'aturada per torn (de 2 a 4 h, de 8 a 10 h i de 16 a 18 h), de dilluns a divendres, durant dues setmanes. És a dir, els dies 15, 16, 17, 18, 19, 22, 23, 24, 25 i 26 de maig.

Això vol dir que mentre es mantinguin les aturades el servei de bus es pot veure afectat de la manera següent:

· Fins a les 8 h, servei normal

· De 8 a 10 h, serveis mínims del 40%. Cal garantir un cotxe a les línies de Bus del Barri.

· De 10 a 16 h, servei normal

· De 16 a 18 h, serveis mínims del 40% en totes les línies. Cal garantir un cotxe a les línies de Bus del Barri.

· De 18 h fins al final, servei normal

Una vaga innecessària

La Direcció de TMB lamenta aquesta convocatòria d'aturades i vol manifestar que no  existeixen raons objectives que justifiquin aquesta convocatòria perquè l’empresa està complint rigorosament els termes del conveni col·lectiu signat fa sis mesos.

Durant aquest període s’estan adaptant els nous models d’organització, els canvis tecnològics i els conceptes que contempla el nou conveni. En tot cas, les possibles discrepàncies en la interpretació del conveni es discuteixen a les reunions que s’estan fent de la comissió paritària, com així està entenent la majoria dels representants sindicals.

En última instància, es pot recórrer als mecanismes legals previstos per llei, sense necessitat de realitzar una vaga que sempre comporta perjudicis per a la ciutadania i per la mobilitat.

La Direcció de TMB està sempre oberta al diàleg i reconeix plenament tots els acords assolits al conveni col·lectiu; un conveni col·lectiu que dos dels tres sindicats convocants de la vaga no van signar.

Tema
Transport
  • ConceptesLaboralOfertaServeiInstitucionsGeneralitatSindicatsTMBServeiBusAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Media Name: 003_incidencia_bus.jpg
Media Name: 003_incidencia_bus.jpg
Descarrega l’arxiu (158.71 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (186.97 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Ja han arribat els primers trens històrics restaurats pel Centenari del metro a La Farinera / Foto:  Pep Herrero (TMB)

L’exposició de trens històrics restaurats pel Centenari del metro obrirà al públic la setmana del 10 de novembre

Transport
Imatge
Mostra de les noves pantalles d'informació al metro. /Foto: PEP HERRERO (TMB)

Possibles alteracions en els serveis de metro i bus amb motiu de la vaga general del 15 d'octubre

Transport
Imatge
Render del futur vestíbul singular que connectarà el DHub i l'estació de metro de Glòries / Foto: Ajuntament de Barcelona

Aprovat el projecte del nou vestíbul que connectarà l'estació de Glòries amb el DHub

Transport
Validació amb T-mobilitat / Foto: ATM

El bitllet senzill i el bitllet aeroport arriben a la T-mobilitat

Transport

Últimes notícies

Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Cultura i Oci
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons