Header Top menu
TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa
La consulta preliminar al mercat té per objectiu impulsar la primera compra pública innovadora de TMB i s’ha desenvolupat aquest matí a l‘Espai Gaudí
Més d’una cinquantena d’assistents presencials i uns 170 de virtuals han assistit aquest matí a la sessió informativa de la fase de consulta preliminar del primer procés de compra pública d’innovació que TMBinnova ha ofert aquest matí a l’Espai Gaudí, a l’estació de Sagrada Família (L2 i L5). A la presentació institucional de l’esdeveniment, a càrrec de Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius de TMB, han seguit les intervencions de Margarida López, directora d’Innovació i Transformació Digital de TMB, Ana María Vieitez, responsable d’Accessibilitat Universal de TMB, Montse Rodríguez, d’Estratègia i Projectes de Màrqueting i Negocis Corporatius de TMB, i Manuel Valera, soci-director de Knowsulting.
S’han interessat en aquesta consulta preliminar al mercat prèvia a la fase de licitació pública institucions, empreses, operadors i entitats diverses, entre les quals la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, SACYR, Telefónica, Siemens, Metro de Madrid, ONCE, COCEMFE i Fundació ECOM, entre les més destacades. La finalitat d’aquesta sessió informativa ha estat traslladar al mercat, per impulsar bussines to bussines, dues ofertes amb l’objectiu d’arribar al desenvolupament de solucions innovadores que permetin millorar l’accessibilitat i l’experiència d’usuari. Aquesta consulta preliminar, celebrada avui en el marc del projecte TMBinnova, sorgeix amb el propòsit de conèixer els sistemes més innovadors existents al mercat en quant al transport al servei de les persones.
I és que, davant de les diverses necessitats detectades per a diferents àmbits, TMB ha analitzat les tecnologies més punteres que ofereixen les empreses sense trobar-ne cap de prou eficient per satisfer les solucions a dos projectes, als següents dos reptes:
- Gap d’andanes en corba. Actualment, a la xarxa de metro hi ha 9 estacions amb andanes construïdes en forma de corba. Aquesta disposició genera un gap (espai entre l'andana i l'estrep del tren) que dificulta l’accés al tren a tots els usuaris. En el cas de les persones amb mobilitat reduïda, i especialment als usuaris de cadires de rodes, aquesta distància pot arribar a impedir-los l'accés al tren en una part. La solució que es busca seria aplicable no només a la xarxa de metro de Barcelona, sinó a una problemàtica compartida per altres operadors ferroviaris amb infraestructures similars a nivell mundial. La recent concessió d’una subvenció de la Unió Europea, concretament del Programa de Suport a la Innovació InnoBuyer ha obligat a un canvi de programació en el procés, que inicialment s’obria avui i ara ho fa al setembre.
- Nous suports d’informació al metro i al bus. TMB impulsa aquest repte per millorar la qualitat dels suports d’informació a bord dels vehicles. Amb l'objectiu que la comunicació amb les persones usuàries a bord dels autobusos i del metro sigui accessible per a tothom, es busca una solució innovadora que explori l'ús de les finestres dels trens i dels autobusos. Aquests suports s'utilitzarien tant per emetre continguts d’informació a l’usuari com per emetre publicitat, ja siguin campanyes pròpies o de tercers, en diferents formats d’imatge: fotografia, vídeo o art. El procés per presentar propostes s’obre avui i finalitza el 17 de juliol.
Com s’ha informat a la sessió d’avui, aquesta convocatòria és oberta i es dirigeix tant a persones físiques com jurídiques, públiques i privades. Cadascuna podrà presentar una o diverses solucions, ja sigui individualment o de manera conjunta amb altres persones físiques o jurídiques.
Més informació d’aquesta compra pública d’innovació entrant en aquest enllaç.
- Altres temesEmpresaConceptesAccessibilitatInnovacióRSCTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsAjuntamentAltresAltres operadorsGeneralitatTMBLlocsEspai GaudíServeiBusMetroAnys2023