Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
16.06.2023
Rosa Avis

TMB presenta dues ofertes de compra pública innovadora en una jornada informativa

Imatge
Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero
Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero
< >Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius, a la presentació de la jornada / Foto: Pep Herrero

La consulta preliminar al mercat té per objectiu impulsar la primera compra pública innovadora de TMB i s’ha desenvolupat aquest matí a l‘Espai Gaudí

Més d’una cinquantena d’assistents presencials i uns 170 de virtuals han assistit aquest matí a la sessió informativa de la fase de consulta preliminar del primer procés de compra pública d’innovació que TMBinnova ha ofert aquest matí a l’Espai Gaudí, a l’estació de Sagrada Família (L2 i L5). A la presentació institucional de l’esdeveniment, a càrrec de Cristina Güell, directora de Serveis Corporatius de TMB, han seguit les intervencions de Margarida López, directora d’Innovació i Transformació Digital de TMB, Ana María Vieitez, responsable d’Accessibilitat Universal de TMB, Montse Rodríguez, d’Estratègia i Projectes de Màrqueting i Negocis Corporatius de TMB, i Manuel Valera, soci-director de Knowsulting.

S’han interessat en aquesta consulta preliminar al mercat prèvia a la fase de licitació pública institucions, empreses, operadors i entitats diverses, entre les quals la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, SACYR, Telefónica, Siemens, Metro de Madrid, ONCE, COCEMFE i Fundació ECOM, entre les més destacades. La finalitat d’aquesta sessió informativa ha estat traslladar al mercat, per impulsar bussines to bussines, dues ofertes amb l’objectiu d’arribar al desenvolupament de solucions innovadores que permetin millorar l’accessibilitat i l’experiència d’usuari. Aquesta consulta preliminar, celebrada avui en el marc del projecte TMBinnova, sorgeix amb el propòsit de conèixer els sistemes més innovadors existents al mercat en quant al transport al servei de les persones.

I és que, davant de les diverses necessitats detectades per a diferents àmbits, TMB ha analitzat les tecnologies més punteres que ofereixen les empreses sense trobar-ne cap de prou eficient per satisfer les solucions a dos projectes, als següents dos reptes:

  • Gap d’andanes en corba. Actualment, a la xarxa de metro hi ha 9 estacions amb andanes construïdes en forma de corba. Aquesta disposició genera un gap (espai entre l'andana i l'estrep del tren) que dificulta l’accés al tren a tots els usuaris. En el cas de les persones amb mobilitat reduïda, i especialment als usuaris de cadires de rodes, aquesta distància pot arribar a impedir-los l'accés al tren en una part. La solució que es busca seria aplicable no només a la xarxa de metro de Barcelona, sinó a una problemàtica compartida per altres operadors ferroviaris amb infraestructures similars a nivell mundial. La recent concessió d’una subvenció de la Unió Europea, concretament del Programa de Suport a la Innovació InnoBuyer ha obligat a un canvi de programació en el procés, que inicialment s’obria avui i ara ho fa al setembre.
  • Nous suports d’informació al metro i al bus. TMB impulsa aquest repte per millorar la qualitat dels suports d’informació a bord dels vehicles. Amb l'objectiu que la comunicació amb les persones usuàries a bord dels autobusos i del metro sigui accessible per a tothom, es busca una solució innovadora que explori l'ús de les finestres dels trens i dels autobusos. Aquests suports s'utilitzarien tant per emetre continguts d’informació a l’usuari com per emetre publicitat, ja siguin campanyes pròpies o de tercers, en diferents formats d’imatge: fotografia, vídeo o art. El procés per presentar propostes s’obre avui i finalitza el 17 de juliol.

Com s’ha informat a la sessió d’avui, aquesta convocatòria és oberta i es dirigeix tant a persones físiques com jurídiques, públiques i privades. Cadascuna podrà presentar una o diverses solucions, ja sigui individualment o de manera conjunta amb altres persones físiques o jurídiques.

Més informació d’aquesta compra pública d’innovació entrant en aquest enllaç.

Darrera modificació
16.06.2023
Tema
Innovació
  • Altres temesEmpresaConceptesAccessibilitatInnovacióRSCTecnologiaUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsAjuntamentAltresAltres operadorsGeneralitatTMBLlocsEspai GaudíServeiBusMetroAnys2023
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons