Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Una tesi sobre el redisseny de la xarxa de bus guanya el Premi Abertis de Recerca
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
08.06.2017
Redacció

Una tesi sobre el redisseny de la xarxa de bus guanya el Premi Abertis de Recerca

Imatge
Parada de les línies H4 i V13 a l'avinguda Tibidabo / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de les línies H4 i V13 a l'avinguda Tibidabo / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Parada de les línies H4 i V13 a l'avinguda Tibidabo / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Parada de les línies H4 i V13 a l'avinguda Tibidabo / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

A partir de simulacions de la demanda sobre la xarxa d'autobús preexistent a Barcelona, el treball d'un enginyer de la UPC demostra que el nou disseny millora el nivell del servei,

Una tesi sobre el redisseny de la xarxa de busos urbans d'Hugo Badia @camins_upc guanya el XIV Premi @Abertis de Recerca lliurat a la #UPC pic.twitter.com/jOPX8UUTmq

— PolitècnicaCatalunya (@la_UPC) 7 de juny de 2017
Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La tesis doctoral Comparison of bus network structures versus urban dispersion: a mono-cèntric analytical approach. Evidences from Barcelona’s bus network, realitzada per Hugo Badia, de la UPC, ha guanyat el 14è Premi Abertis de Rercerca sobre Gestió d’Infraestructures del Transport en la categoria de tesis doctoral. En el seu treball, Badia analitza quina estructura de xarxa de transport públic és la millor opció per satisfer les necessitats actuals de mobilitat urbana. El procés de dispersió de les ciutats ha provocat canvis en les necessitats de mobilitat que requereixen una progressiva adaptació de les xarxes de transport públic i, especialment, de la xarxa d’autobús per la seva flexibilitat.

Barcelona és un exemple on es justifica un canvi en l’estructura de la xarxa d’autobusos des dels serveis directes existents a un esquema basat en transferències. La tesi, així, proposa un redisseny de la xarxa en base a una estructura en forma de malla, com la nova xarxa de bus que s'està implantant.

A partir de simulacions de la demanda de bus sobre la xarxa preexistent, el treball demostra que el nou disseny millora el nivell del servei i redueix un 9,09% el temps total de viatge malgrat l’increment del nombre de transferències. Al mateix temps, la implementació parcial d’aquesta nova xarxa permet observar que les noves línies estan portant més passatgers que las línies reemplaçades. L’efecte xarxa que presenten aquest tipus d’estructures és el motiu principal del seu èxit.

Darrera modificació
08.06.2017
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióPlanificacióInstitucionsAltresTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • La nova xarxa de bus, explicada en anglès a 'Eurotransport'

  • La nova xarxa de bus s'acabarà d'implantar entre el 2017 i el 2018

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons