Redacció

Una tesi sobre el redisseny de la xarxa de bus guanya el Premi Abertis de Recerca

A partir de simulacions de la demanda sobre la xarxa d'autobús preexistent a Barcelona, el treball d'un enginyer de la UPC demostra que el nou disseny millora el nivell del servei,

La tesis doctoral Comparison of bus network structures versus urban dispersion: a mono-cèntric analytical approach. Evidences from Barcelona’s bus network, realitzada per Hugo Badia, de la UPC, ha guanyat el 14è Premi Abertis de Rercerca sobre Gestió d’Infraestructures del Transport en la categoria de tesis doctoral. En el seu treball, Badia analitza quina estructura de xarxa de transport públic és la millor opció per satisfer les necessitats actuals de mobilitat urbana. El procés de dispersió de les ciutats ha provocat canvis en les necessitats de mobilitat que requereixen una progressiva adaptació de les xarxes de transport públic i, especialment, de la xarxa d’autobús per la seva flexibilitat.

Barcelona és un exemple on es justifica un canvi en l’estructura de la xarxa d’autobusos des dels serveis directes existents a un esquema basat en transferències. La tesi, així, proposa un redisseny de la xarxa en base a una estructura en forma de malla, com la nova xarxa de bus que s'està implantant.

A partir de simulacions de la demanda de bus sobre la xarxa preexistent, el treball demostra que el nou disseny millora el nivell del servei i redueix un 9,09% el temps total de viatge malgrat l’increment del nombre de transferències. Al mateix temps, la implementació parcial d’aquesta nova xarxa permet observar que les noves línies estan portant més passatgers que las línies reemplaçades. L’efecte xarxa que presenten aquest tipus d’estructures és el motiu principal del seu èxit.

Darrera modificació: 
08.06.2017
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies