Header Top menu
Sense bateria? Als transports públics de l'àrea de Barcelona hi ha 400 punts de càrrega
A la línia 2 del metro i en una tercera part de la flota d'autobusos de TMB és possible endollar el dispositiu mòbil durant el trajecte, i a més de franc.
L'ús constant que fem dels telèfons i altres dispositius mòbils fa que de vegades les bateries no durin fins al final del dia. Però també en això el transport públic que gestiona TMB pot ser útil: actualment hi ha endolls de càrrega en quatre estacions, en tots els trens de la línia 2 de metro i en una part important de la flota d'autobusos. La condició per fer-los servir és portar un cable USB adequat.
Des del 2015, els endolls USB formen part de l'equipament de sèrie de tots els autobusos que compra TMB. N'hi ha en 374 unitats, equivalents a una tercera part de la flota, als quals a finals d'aquest any se n'hi afegiran 105 més, fins als 479.
En cada autobús hi ha almenys dues preses amb dos ports USB cadascuna, generalment acoblades a alguna de les barres de subjecció verticals. Els articulats tenen tres conjunts d'endolls distribuïts al llarg del compartiment dels passatgers.
Prova pilot a la línia 2
Al metro la instal·lació de punts de càrrega de mòbils, d'alta potència i gratuïts, va començar el 2016 com a projecte pilot en quatre estacions de la L2 (a les andanes de Sagrada Família, Passeig de Gràcia i Paral·lel, i al vestíbul d'intercanvi d'Universitat). A continuació es van instal·lar en els 22 trens de la mateixa línia 2 del metro, un en cada extrem dels trens,gràcies a un acord de col·laboració entre TMB i l'empresa Yupcharge, especialitzada en solucions de càrrega elèctrica en tota mena d'espais.
Els punts de càrrega dels trens de la línia 2 estan situats a una alçada pensada perquè hi puguin arribar les persones amb mobilitat reduïda. A més, són fàcils de localitzar gràcies a la senyalística interior i exterior. Cada carregador està equipat amb quatre ports USB.
En etapes successives s'aniran incorporant carregadors als trens de la resta de linies de metro, dins d'un projecte coherent amb la vocació de Barcelona com a metròpoli digital i connectada, on el 90% dels usuaris declaren que tenen un telèfon intel·ligent.
Carregador doble en un autobús elèctric articulat / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
- ConceptesInnovacióUsuarisInfraestructuraEstacióMaterial mòbilInstitucionsTMBLlocsParal·lelPasseig de GràciaSagrada FamíliaUniversitatServeiBusL2MetroAnys2019