Header Top menu
La prova pilot de càrrega ràpida de telèfons mòbils al metro s'estén a l'interior dels trens
Els usuaris ja poden connectar gratuïtament els seus dispositius en els endolls USB incorporats en el primer i l'últim cotxe de dos combois de la línia 2
Dos trens de la línia 2 de metro han incorporat carregadors de dispositius mòbils d’alta potència que els usuaris poden utilitzar gratuïtament per reomplir les bateries dels seus dispositius mòbils. Es tracta de la segona part de la prova pilot que impulsa TMB de la mà de l’empresa catalana Yupcharge, companyia amb deu anys d’experiència en el sector de la càrrega per a mòbils i altres dispositius, per poder valorar si s’amplia més endavant al conjunt de la xarxa de metro de Barcelona.
Els carregadors, dissenyats especialment per ser integrats segons el disseny dels vagons del metro i equipats cadascun amb quatre ports USB, estan situats en els dos extrems dels trens, a una altura que els fa accessibles a persones amb mobilitat reduïda, i són fàcilment localitzables gràcies a la senyalètica interior i exterior. La càrrega és de franc per als usuaris i el sistema tampoc té cap cost per a TMB.
Els endolls, del tipus USB, es beneficien de la tecnologia Agile Power de Yupcharge, amb la qual es proporciona una càrrega ràpida i eficient a tots els dispositius connectats. En els dispositius d'Apple arribaran fins a 3 Amp i en els mòbils d'Android que incorporin els nous processadors de càrrega ràpida, són capaços de carregar fins a un 75% més ràpid que amb un endoll convencional. A més, fan servir un sistema de reconeixement de l'estat del dispositiu al carregar-lo. L’objectiu és donar una càrrega ràpida i eficient: en el mínim temps, la màxima càrrega segura per als usuaris del metro de Barcelona.
Primera fase: quatre estacions
Els carregadors dels trens complementen els que ja estan instal·lats des del desembre passat en quatre estacions de la mateixa línia 2: a les parets de les dues andanes de Sagrada Família, a les andanes direcció Badalona Pompeu Fabra de les estacions de Passeig de Gràcia i de Paral·lel, i al vestíbul d’intercanvi d’Universitat.
Amb els carregadors ràpids, la línia 2 de metro torna a ser capdavantera en innovació aplicada al transport públic. El 1995, quan es va inaugurar, va ser la primera línia de metro dissenyada amb criteris d’accessibilitat, en què totes les estacions tenien ascensors i altres facilitats per a persones amb mobilitat reduïda. També va ser la primera a disposar dels cartells lluminosos a les andanes en què s’informa del temps previst d’arribada del pròxim tren i de les alteracions del servei, i la primera a aplicar el sistema ATO de conducció semiautomàtica de trens.
La incorporació de carregadors de dispositius mòbils al transport urbà és coherent amb la vocació de Barcelona com a “ciutat digital” i connectada, en què el 90% dels usuaris declaren posseir un telèfon intel·ligent. Els autobusos ja han començat a instal·lar-los de sèrie: els 120 cotxes incorporats a la flota de TMB des del 2016 porten carregadors USB.