Header Top menu
Proves a la nova estació de càrrega de vehicles elèctrics del Fòrum
Al carrer Eduard Maristany, a prop de Sant Adrià de Besòs, s'hi ha instal·lat una infraestructura destinada a fer possible la conversió en elèctrica de tota la línia H16 de la nova xarxa de bus.
Un autobús articulat Irizar és el primer que està fent servir l'estació de càrrega ràpida per a vehicles elèctrics construïda per TMB a l'avinguda Eduard Maristany, a prop de la parada terminal de la línia H16 de Fòrum / Campus Besòs. Quan estigui en servei, els autobusos 100% elèctrics d'última generació, equipats amb un pantògraf al sostre, seran capaços de carregar en quatre minuts el 80% de les bateries i aconseguir així l'autonomia necessària per fer el trajecte fins a la terminal del passeig de la Zona Franca.
De fet, la nova estació de càrrega ràpida, també anomenada d'oportunitat, és una part de la infraestructura que necessita la línia H16 per convertir-se en la primera línia electrificada de la xarxa d'autobusos de Barcelona, fita prevista per al 2019. En paral·lel TMB ha equipat el centre operatiu del Triangle amb carregadors per als set primers autobusos elèctrics i té previst d'ajustar l'estació del carrer Cisell, creada i posada en servei en el marc del projecte europeu ZeEUS, als paràmetres dels nous autobusos Irizar i Solaris en procés d'incorporació, perquè també la puguin utilitzar.
Energia elèctrica del metro
Un fet destacable és que la nova estació de càrrega d'autobusos elèctrics d'Eduard Maristany s'alimenta d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la subcentral de Llacuna, de la línia 4. Així, s'ha realitzat amb èxit un dels experiments inclosos en el projecte europeu Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities), que busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.
De manera semblant, la infraestructura de càrrega construïda a la cotxera d'autobusos del Triangle es nodrirà d'energia procedent de la cotxera de metro del mateix nom, situada al nivell inferior.
Les proves dels sistemes de càrrega i els ajustos dels autobusos articulats elèctrics es realitzaran durant tot l'estiu.
Cotxe Irizar fent proves de càrrega a l'avinguda Eduard Maristany / Foto: Pep Herrero (TMB)
- ConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraInstal·lacióInstitucionsTMBLlocsTriangle FerroviariServeiNova xarxa de busAnys2018