Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Barcelona acull una cimera del projecte europeu Eliptic sobre transport públic elèctric
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
06.11.2017
Oriol Pàmies

Barcelona acull una cimera del projecte europeu Eliptic sobre transport públic elèctric

Imatge
Mercedes Vidal en la intervenció inicial de la reunió del projecte Eliptic / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Mercedes Vidal en la intervenció inicial de la reunió del projecte Eliptic / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Mercedes Vidal en la intervenció inicial de la reunió del projecte Eliptic / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Mercedes Vidal en la intervenció inicial de la reunió del projecte Eliptic / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Uns setanta responsables d'empreses de 15 països passen revista entre avui i dimecres als avenços aconseguits en els diferents casos experimentals.

El projecte Eliptic (Electrification of Public Transport in Cities) busca estalviar diners i energia utilitzant sistemes de transport públic elèctrics existents (per exemple el metro, el tramvia i el troleibús) per afavorir altres modalitats de transport que d'aquesta manera augmenten la capacitat i redueixen emissions.

Així, els autobusos i els cotxes elèctrics podrien servir-se de l'energia generada en la frenada dels combois ferroviaris per fer més eficients els processos de recàrrega, per exemple. Hi ha 33 socis, entre els quals TMB, implicats en el projecte Eliptic, que es pot seguir a través del seu web i del seu perfil de Twitter.

Aquesta setmana, entre els dies 6 i 8, els responsables de les empreses sòcies i els coordinadors del projecte estan reunits a Barcelona, amb TMB com a amfitriona. Es tracta de la sisena trobada des de l'inici, el 2015. I hi assisteixen entre 50 i 70 persones, segons la jornada, de quinze països diferents.

Ciutats més verdes

En l'obertura de la reunió hi ha intervingut la presidenta de TMB i regidora de Mobilitat de l'Ajuntament de Barcelona, Mercedes Vidal, que ha resumit el "full de ruta" de la ciutat per esdevenir més neta i sostenible. Vidal ha destacat els gestos recents del govern municipal, com ara la firma de la declaració de París contra el canvi climàtic, i ha subratllat el "paper clau del transport públic en els esforços per fer una Barcelona més verda", entre els quals ha esmentat el desplegament final de la nova xarxa de bus.

El projecte Eliptic, vinculat a la xarxa Civitas, dona suport als objectius de la Comissió Europea pel que fa a la promoció dels combustibles alternatius (la descarbonització) i els modes de transport més nets com a alternativa al trànsit privat. El compromís és reduir a la meitat l'ús d'automòbils de combustible convencional a les ciutats el 2030 i retallar les emissions un 60% el 2050.

Actualment dins l'Eliptic hi ha 20 grups d'usuaris que treballen en el que s'anomena business cases o realitzacions experimentals en 11 ciutats europees de diferents tipologies. Són Barcelona, Bremen, Leipzig, Eberswalde, Oberhausen (Alemanya), Brussel·les (Bèlgica), Lanciano (Itàlia), Londres (Gran Bretanya), Szeged (Hongria), Gdynia i Varsòvia (Polònia). Compten amb el finançament de la Unió Europea, que hi aporta 5,98 milions d'euros.

Estació de càrrega

A Barcelona, el desafiament consisteix a construir una estació de càrrega d'autobusos elèctrics que s'alimenti d'energia procedent de la xarxa de metro, concretament de la subcentral de Llacuna, de la línia 4. L'emplaçament escollit és l'avinguda Eduard Maristany, a prop del campus Diagonal Besòs, on a partir del dia 13 vinent tindrà el final la línia H16, perquè complementi l'estació de càrrega construïda per Endesa al carrer Cisell, a l'altra terminal, en el marc d'un altre projecte europeu, el ZeEUS. L'estació i la canalització corresponent estan actualment en fase d'obra.

Alhora, s’està realitzant la construcció de set estacions de càrrega a la cotxera de Triangle, on de nit es carregaran els set vehicles contractats recentment per a la mateixa línia. L’energia amb què es carregaran aquests vehicles procedirà en aquest cas de la cotxera de metro situada sota la cotxera d’autobusos.

Així es van fent passes cap a l'electrificació completa de la línia d'autobusos H16, que és un objectiu per a l'any 2019.

Els assistents a la reunió d'Eliptic participaran demà en una visita a l'estació de càrrega d'autobusos del carrer Cisell i a infraestructures experimentals de càrrega de turismes i bicicletes que promou l'empresa municipal BSM, també implicada en el projecte.

Imatge
Els socis del projecte Eliptic reunits al CaixaForum / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
 
Excavació per allotjar el transformador de la futura estació de càrrega a l'avinguda Eduard Maristany / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Darrera modificació
06.11.2017
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióTecnologiaInstitucionsAltresTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Un projecte europeu estimula el bon ús de l'electricitat en el transport públic

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons