Header Top menu
Prova pilot d’un nou suport d’informació digital a bord dels autobusos
Durant sis mesos dues línies de la xarxa lluiran uns codis QR a l’interior dels vehicles, una mesura per acostar la informació de servei i agilitzar la resolució de consultes mentre viatgem en transport públic.
A partir d'avui dijous, 1 de febrer, les línies d’autobús H8 (Ernest Lluch - Bon Pastor) i H12 (Gornal - Besòs / Verneda) de Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) duen col·locat a l’interior dels vehicles un codi QR a través del qual l’usuari pot accedir directament a l’apartat d’atenció i informació del web corporatiu, on entre d’altres opcions, té accés a tràmits recurrents (tarifes, t-mobilitat, cerca d’un objecte perdut, queixes i suggeriments...) i pot fer consultes al xatbot (TMBbot), tot plegat per facilitar l’accés a la informació de servei.
Els adhesius amb els codis QR són visibles a les mampares de vidre situades a les portes de sortida del vehicle (segona i tercera porta) i duen com a títol 'Necessites ajuda?' en tres idiomes (català, castellà i anglès), acompanyat de les instruccions a seguir. En total s’han col·locat els codis a 46 cotxes articulats que serveixen aquestes dues línies d’altes prestacions de la xarxa de bus de TMB.
Una solució que millora l’experiència de viatge dels usuaris des d’una perspectiva transversal d’accessibilitat universal, tot apostant per la digitalització de la informació de servei a bord dels vehicles.
Projecte guanyador de TMBInnova adreçat als empleats
La idea és la iniciativa guanyadora del repte intern TMBInnova anomenat Intraprenedoria, un projecte de l’àrea d’Innovació i Transformació Digital adreçat a tota la plantilla de TMB, i que es va proposar en el marc del centenari de bus el 2022. Es demanaven solucions innovadores per agilitzar la resolució de consultes a bord dels vehicles de manera inclusiva, d’una manera ràpida i eficaç.
Un jurat conformat per les diferents Direccions implicades (Direcció de Bus, Àrea Client, Serveis Corporatius i Tecnologia) va triar aquesta solució com a guanyadora. Posteriorment s’ha fet un treball intern de creació del QR amb accés a la pàgina d’atenció i informació al client de TMB i amb paràmetres UTM per detectar l’accés des del codi i l’adaptació del disseny a la senyalització seguint els criteris corporatius, decidir la ubicació exacta dels adhesius, entre d’altres.
La prova pilot tindrà una durada de sis mesos i en aquest temps es farà una valoració per decidir si la idea és efectiva i si s’amplia a la resta de la flota. Es mesurarà el volum d’accessos al canal i l’opinió dels usuaris i els conductors sobre la utilitat del nou suport digital d’informació a bord del bus que tot just s'estrena.
- Altres temesTransportConceptesAtenció al clientInformació al clientInnovacióInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusNova xarxa de busAnys2024