Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Els busos elèctrics Solaris Urbino 18 fan recorreguts de prova en buit
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
13.06.2016
Oriol Pàmies

Els busos elèctrics Solaris Urbino 18 fan recorreguts de prova en buit

Imatge
Solaris Urbino 18 elèctric circulant en proves / Foto: Pep Herrero
Solaris Urbino 18 elèctric circulant en proves / Foto: Pep Herrero
< >Solaris Urbino 18 elèctric circulant en proves / Foto: Pep Herrero
Solaris Urbino 18 elèctric circulant en proves / Foto: Pep Herrero

Fa uns dies que els barcelonins poden veure pels carrers els nous autobusos articulats elèctrics Solaris, que es distingeixen perquè al sostre porten un pantògraf retràctil per carregar les bateries.

Dies enrere explicàvem el funcionament de l'estació de càrrega de vehicles pesants elèctrics que Endesa està construint al carrer Cisell, a prop del passeig de la Zona Franca. Avui mostrem les primeres fotografies dels autobusos que després de l'estiu faran servir l'estació per carregar les bateries: els Solaris Urbino 18 E, que TMB ha incorporat per provar-los dins del projecte europeu ZeEUS.

Els dos Solaris 100% elèctrics estan equipats amb un pantògraf retràctil sobre el sostre, que es desplega quan se situa sota el punt de recàrrega, que té forma de fanal. Actualment fan servir un punt de càrrega a l'interior de la cotxera del Triangle, la seva base, des d'on surten regularment  per fer recorreguts de prova sense passatgers, simulant una línia de 12 quilòmetres de longitud.

La raó és que després de l'estiu els dos Urbino 18 s'integraran al carrusel de la línia H16, que uneix el passeig de la Zona Franca i el Fòrum, llocs que estan distanciats 12 quilòmetres. Inicialment disposaran del punt de recàrrega del carrer Cisell, al costat de la terminal de la H16, i mentrestant TMB en construirà una altra d'igual a la terminal del Fòrum.

Bateries més eficients

El Solaris Urbino 18 E està dissenyat perquè al final del trajecte arribi al punt de recàrrega amb el 50% de la capacitat d'emmagatzematge d'energia i en 5 minuts l'ompli fins al 80%, que és el rang recomanat pel fabricant. D'aquesta manera, el cotxe pot mantenir una bona operativitat amb unes bateries de dimensions més reduïdes i de menys pes, cosa que n'afavoreix l'eficiència.

L'experimentació a Barcelona amb aquests autobusos elèctrics de gran capacitat s'inclou dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System, o sistema d'autobusos urbans d'emissions zero), finançat per la Unió Europea i coordinat per la UITP, que consisteix en una bateria de proves intensives amb autobusos elèctrics o híbrids endollables d'última generació que tenen lloc en deu ciutats diferents, per donar un impuls decisiu a la recerca i la innovació en tecnologies netes aplicables al transport públic.

Imatge
Solaris Urbino 18 elèctric circulant en proves / Foto: Pep Herrero

El Solaris en el punt de recàrrega de la cotxera / Foto: Pep Herrero
Darrera modificació
26.09.2016
Tema
Innovació
  • ConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresTMBLlocsTriangle FerroviariServeiBusNova xarxa de busAnys2016
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • En construcció la primera estació de recàrrega per a autobusos elèctrics

  • No és un fanal, és un carregador de vehicles elèctrics pesants

Contingut relacionat

Xavier Flores, conseller delegat de TMB, a la presentació / Foto: Pep Herrero

TMB presenta el primer mecanisme de compra pública d'innovació permanent de l’Estat

Innovació
Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació

Últimes notícies

La presidenta de TMB, Laia Bonet; el conseller delegat de TMB, Xavier Flores; el director de la xarxa de bus, Jacobo Kalitovics i la directora d'infraestructures de bus, Natàlia Bigas; posen davant dels nous carregadors al CON de Zona Franca / Foto: Pep Herrero (TMB)

La cotxera d’autobusos de Zona Franca estrena 41 carregadors elèctrics

Empresa
Sota el lema "L'Orgull de les nostres vides. Fer anys, acompanyant-nos, és créixer", arrancava dissabte passat a les sis de la tarda la multitudinària desfilada de carrosses del Pride Barcelona 2023 / Fotos: Pep Herrero (TMB)

Recomanacions de mobilitat per a la Manifestació de l’Orgull LGBTQIA+, a la qual participa activament TMB

Transport
Vista de l'estadi Olímpic Lluís Companys a Montjuïc / Foto: BSM

Transport públic per al concert d’Aitana a l’Estadi Olímpic Lluís Companys

Transport
Imatge
Imatge d'aquesta iniciativa / Disseny: TMB

Posa a prova els teus coneixements del Centenari de la xarxa del Metro i guanya premis

Història

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons