Header Top menu
Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix
El vehicle, cedit per Yutong, està circulant aquesta setmana sense passatgers per dur a terme proves de maniobra, autonomia i consum en diferents línies de Bus del Barri. Es tracta d'un model amb les mateixes característiques dels 5 minibusos, tots ells elèctrics, de la licitació llançada el juliol del 2024.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va llançar la licitació, el juliol de 2024, de 23 nous autobusos elèctrics de bateries, que a finals del 2025 substituiran altres vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil: 18 seran de doble pis i 5 minibusos. L'empresa segueix així el seu procés de renovació de flota.
La setmana passada va arribar un vehicle de doble pis prèviament adjudicat a l'empresa UNVI, amb seu principal a Galícia, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic abans de la formalització del contracte.
Ara, ha arribat un minibús 100% elèctric de l'empresa Yutong que destaca per ser de pis baix, amb les mateixes característiques de portes i rampa que els autobusos estàndards i articulats que s'han adquirit en les darreres compres de material mòbil per renovar la flota. Aquest aspecte suposa una millora d'accessibilitat i comoditat per al passatge.
La licitació estableix el subministrament en diferents entregues durant el 2025. Els 23 vehicles són 100% elèctrics i d’emissió zero: s'han encarregat 5 minibusos d’entre 6 i 7,2 metres de llargada i de càrrega nocturna; i 18 vehicles de doble pis, de fins a 13 metres de llargada i també de càrrega nocturna per al servei del Barcelona Bus Turístic. El pressupost base de la licitació ascendeix a 19.239.000 € (IVA inclòs) i és una adquisició de TMB que compta amb finançament a través del contracte programa amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
L'autobús que està a prova ara és del model E7S, de càrrega nocturna, de 6,97 metres de longitud, 2,28 metres d'ample i 2,97 metres d’altura, amb capacitat màxima de 26 persones (10 seients) i equipat amb bateria LFP de 176,04 kWh de capacitat. Les proves consisteixen a mesurar la capacitat de maniobra, la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de diferents línies de Bus del Barri, així com la gestió del punt de càrrega.
- Altres temesMedi ambientTransportConceptesInnovacióMedi ambientServeiTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsTMBServeiBusBus del BarriBus turísticAnys2025