Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Sala de Premsa
  3. TMB comprarà els primers vehicles elèctrics per al Bus de Barri i el Barcelona Bus Turístic
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
26.07.2024
Premsa TMB

TMB comprarà els primers vehicles elèctrics per al Bus de Barri i el Barcelona Bus Turístic

Ara s’ha iniciat la licitació per adquirir 5 minibusos i 18 busos de doble pis, tots ells elèctrics, i que s’afegiran a la flota el 2025

Imatge
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
< >Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) segueix el seu procés de renovació de flota i ara s’adquiriran, per primer cop, vehicles elèctrics per al servei de Bus de Barri i del Barcelona Bus Turístic. Ja s’ha llençat la licitació per comprar 23 nous autobusos elèctrics de bateries, que a finals del 2025 substituiran altres vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil: 18 seran de doble pis i 5 minibusos. 

La licitació estableix el subministrament en diferents entregues durant el 2025. Els 23 vehicles són 100% elèctrics i d’emissió zero: s’encarregaran 5 minibusos d’entre 6 i 7,2 metres de llargada i de càrrega nocturna; i 18 vehicles de doble pis, de fins a 13 metres de llargada i també de càrrega nocturna per al servei del Barcelona Bus Turístic. El pressupost base de la licitació ascendeix a 19.239.000 € (IVA inclòs) i és una adquisició de TMB que compta amb  finançament a través del contracte programa amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat que “la renovació constant de la flota de TMB per ser més sostenible arriba amb aquesta compra als serveis de Bus de Barri i el Barcelona Bus Turístic” anant més enllà dels vehicles de les línies regulars. L’objectiu ha dit Bonet és “seguir avançant per aconseguir una mobilitat sostenible en sentit ampli a tots els transports que depenen de TMB”. L’adquisició d’aquests nous busos permetrà reduir 1.285 tones d’emissions de CO₂ i 7 tones de NOx l’any.

Actualment, formen part de la flota de TMB 147 autobusos elèctrics, dels quals 49 són articulats amb càrrega d’oportunitat, la que es fa als extrems de la línia: 22 d’aquests vehicles donen servei a les persones usuàries de l’H16 i 16 a les de la V15, les dues línies 100% elèctriques que ja té TMB. Els 11 vehicles restants estan circulant ja a la línia H12, que serà totalment elèctrica a finals d’any. De fet, TMB incorporarà fins a finals d’any 49 autobusos elèctrics més, per tancar el 2024 amb 196 autobusos totalment elèctrics.

Tema
Innovació
  • Altres temesMedi ambientTransportConceptesInnovacióMedi ambientServeiTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsATMTMBServeiBusBus del BarriBus turísticAnys2024
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
Si necessites més informació, contacta amb nosaltres.

Recursos disponibles

Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)
Descarrega l’arxiu (47.55 KB)
Nota de premsa en pdf
Descarrega l’arxiu (144.23 KB)

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci
Imatge de l'Estadi Olímpic Lluís Companys després de la finalització de la segona fase d'obres / Foto: Web FC Barcelona

Transport públic a l’Estadi Olímpic Lluís Companys per a l'11 de maig (Barça – Madrid)

Transport
Imatge
Neteja dels busos a TMB. /Foto: TMB

La neteja: element fonamental per garantir el màxim confort i higiene als usuaris dels busos de TMB

Societat
Imatge
Raquel Díaz Caro durant l'entrevista a Ràdio 4./Foto: TMB

La responsable de RSC de TMB presenta la cronoescalada del centenari a Ràdio 4

En xarxa
Third-party content

Coneix-nos:

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) és la principal empresa operadora del transport públic de l'àrea metropolitana. Gestiona la xarxa de metro i d'autobusos, el Barcelona Bus Turístic, el funicular i el telefèric de Montjuïc i el Tramvia Blau.

Contacte de premsa

CA
ES
EN

Segueix-nos!

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Kit de premsa

CA
ES
EN

Enllaços d’interès

CA
ES
EN

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons