Header Top menu
TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica
El vehicle, cedit per UNVI, està circulant aquesta setmana sense passatgers per verificar la seva adequació al servei turístic en rutes urbanes a Barcelona. Es tracta d'un model de similars característiques del lot de 18 busos de doble pis, tots ells elèctrics, de la licitació llançada el juliol del 2024.
Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) va llançar la licitació, el juliol de 2024, de 23 nous autobusos elèctrics de bateries, que a finals del 2025 substituiran altres vehicles que ara estan en circulació i que aniran arribant al final de la seva vida útil: 18 seran de doble pis i 5 minibusos. L'empresa segueix així el seu procés de renovació de flota.
Ara ha arribat una unitat de similars característiques del vehicle de doble pis prèviament adjudicat a l'empresa UNVI, amb seu principal a Galícia, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic abans de la formalització del contracte.
La licitació estableix el subministrament en diferents entregues durant el 2025. Els 23 vehicles són 100% elèctrics i d’emissió zero: s'han encarregat 5 minibusos d’entre 6 i 7,2 metres de llargada i de càrrega nocturna; i 18 vehicles de doble pis, de fins a 13 metres de llargada i també de càrrega nocturna per al servei del Barcelona Bus Turístic. El pressupost base de la licitació ascendeix a 19.239.000 € (IVA inclòs) i és una adquisició de TMB que compta amb finançament a través del contracte programa amb l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM).
També, i d’acord amb el Reglament General de Seguretat, GSRII, incorporen un paquet en matèria de seguretat com els radars de marxa enrere, més sensors, advertència de somnolència i atenció de conductor, sistema d'informació de punts cecs, i un assistent intel·ligent de velocitat, entre d'altres.
L'autobús que està a prova ara és del model Urbis i23, de càrrega nocturna, de 12,7 metres de longitud i 4,03 metres d’altura, equipat amb motor de tracció ZF Cetrax CX220 110 B d'accionament central elèctric amb potència de sortida màxima de 300kW i 5 bateries de 362 kWh. Les proves consisteixen a mesurar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega.
- Altres temesMedi ambientTransportConceptesInnovacióMedi ambientServeiTecnologiaInfraestructuraMaterial mòbilServeiBusBus del BarriBus turísticAnys2025