Header Top menu
En construcció la primera estació de recàrrega per a autobusos elèctrics
Aquesta setmana ha començat al districte de Sants-Montjuïc l'obra d'una estació de recàrrega d'electricitat per a autobusos, la primera de les dues que tindrà Barcelona aquest any.
L'estació de càrrega ràpida que utilitzaran els dos autobusos Solaris 100% elèctrics equipats amb pantògraf, inclosos dins del programa de proves del projecte europeu ZeEUS, ja s'està construint al barri de la Marina del Prat Vermell. L'obra l'executa Endesa, integrant com TMB del grup local de participants en el projecte.
Els treballs, que s'allargaran fins a finals de juliol, consisteixen en l'obra civil per a la instal·lació d'un centre de transformació prefabricat sota terra al carrer Cisell, al costat de la plaça del Nou, on té la parada terminal la línia H16. En superfície s'instal·larà el punt de recàrrega de tipus conductiu, en forma de bàcul, en què s'encaixarà el pantògraf retràctil de l'autobús, i al voltant s'obriran rases per canalitzar el cablejat de potència i de comunicacions, amb afectació temporal i parcial a l'espai públic del carrer Cisell, entre la plaça del Nou i el passeig de la Zona Franca.
L'estació de recàrrega permetrà que per primera vegada circulin a Barcelona autobusos elèctrics articulats en una línia regular amb passatgers, en aquest cas la H16 de la nova xarxa de bus, previsiblement el segon semestre d'aquest any, després de fer les proves corresponents. Es tracta dels dos articulats Solaris Urbino de 18 metres ja entregats pel fabricant a TMB i que estan equipats per a la càrrega lenta a la cotxera i per a la càrrega ràpida o d'oportunitat al carrer, aprofitant els temps de regulació entre els trajectes d'anada i tornada.
La segona estació, al Fòrum
De fet el projecte inclou la construcció d'una segona estació de recàrrega, amb característiques semblants, a l'altra parada terminal de la H16, a la zona del Fòrum, que TMB executarà els pròxims mesos.
El Solaris Urbino està dissenyat perquè en 5 minuts ompli el 70% de la capacitat d'emmagatzemament d'energia. D'aquesta manera, el cotxe pot mantenir una bona operativitat amb unes bateries de dimensions més reduïdes i de menys pes, cosa que n'afavoreix l'eficiència.
L'experimentació a Barcelona amb aquests autobusos elèctrics de gran capacitat s'inclou dins del projecte ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System, o sistema d'autobusos urbans d'emissions zero), finançat per la Unió Europea i coordinat per la UITP, que consisteix en una bateria de proves intensives amb autobusos elèctrics o híbrids endollables d'última generació que tenen lloc en vuit ciutats diferents, per donar un impuls decisiu a la recerca i la innovació en tecnologies netes aplicables al transport públic.
Simulació de la futura estació de recàrrega del Fòrum
- Altres temesMedi ambientConceptesInnovacióMedi ambientTecnologiaInfraestructuraParadaInstitucionsAltresTMBServeiBusAnys2016