Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Innovació
  3. Les autoritats del transport d’Europa firmen un compromís pels autobusos elèctrics
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
11.06.2018
Redacció

Les autoritats del transport d’Europa firmen un compromís pels autobusos elèctrics

Imatge
Un moment de la firma de la declaració, el 8 de juny a París / Foto: Île-de-France Mobilités
Un moment de la firma de la declaració, el 8 de juny a París / Foto: Île-de-France Mobilités
< >Un moment de la firma de la declaració, el 8 de juny a París / Foto: Île-de-France Mobilités
Un moment de la firma de la declaració, el 8 de juny a París / Foto: Île-de-France Mobilités

El manifest, subscrit a París, mostra la determinació d’accelerar la transició energètica del transport públic urbà i demana el suport de la UE.

Representants de 27 regions metropolitanes europees s’han compromès a accelerar el desplegament d'autobusos elèctrics i de zero emissions en les seves xarxes de transport col·lectiu, en una declaració conjunta subscrita la setmana passada a París en el marc del 20è aniversari de l'Associació d'Autoritats Metropolitanes del Transport (EMTA).

En nom de l’ATM de Barcelona hi va intervenir el president del comitè executiu i secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que va apostar per “fer una transició acurada cap als ebuses i acomodar adequadament els nous serveis de mobilitat al sistema de transport, perquè són una gran oportunitat per aconseguir una mobilitat sostenible en l'interior de les ciutats i en els àmbits metropolitans”. També la va firmar la ministra de Transport del Govern francès, Élisabeth Borne.

En la declaració, els membres de l’EMTA es comprometen a prioritzar la introducció de vehicles nets en les flotes d’autobusos i demanen a la Unió Europea (UE) suport econòmic per a la innovació tecnològica, la digitalització i la compra de vehicles elèctrics, així com en el desenvolupament de les infraestructures necessàries per a la càrrega i el manteniment d’aquests vehicles ambientalment avançats.

Més costos en la renovació de flotes

Precisament, entre els principals obstacles per a l'adquisició de flotes verdes hi ha el cost, segons van constatar els membres de l’EMTA. Un autobús estàndard amb motor dièsel costa entre 220.000 i 250.000 euros, en comparació amb els 460.000 a 600.000 euros que val un vehicle elèctric de les mateixes dimensions i els 260.000 a 300.000 euros dels autobusos de motor de gas. Per incorporar cotxes de zero emissions —TMB preveu arribar almenys a 100 el 2024—, els operadors han de preveure una despesa més elevada a l’inici, encara que al llarg de la vida útil dels vehicles els menors consums equilibrin les xifres.

El transport per carretera és responsable del 20% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, òxids de nitrogen i partícules fines a Europa. La transició energètica dels sistemes de transport públic és, per tant, un important repte de salut pública i un instrument útil en la lluita contra la congestió i la contaminació.

Enc comprometem junt amb 27 regions metropolitanes d'#Europa a accelerar la transició cap a un transport públic d'emissions zero https://t.co/ZiwBc0X90Q pic.twitter.com/XfVnHqrRVH

— Territori (@territoricat) 8 de juny de 2018
Darrera modificació
12.06.2018
Tema
Innovació
  • Altres temesMedi ambientConceptesEnergiaInnovacióMedi ambientInfraestructuraMaterial mòbilInstitucionsAltresATMTMBLlocsDe tot arreuServeiBusAnys2018
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Nova edició del baròmetre del transport públic a les regions metropolitanes d’Europa

  • Un baròmetre compara la mobilitat de 24 regions metropolitanes d'Europa

  • Connectivitat, electricitat i qualitat: el futur del transport

Contingut relacionat

Bus de la línia H12 arribant a la Plaça d'Espanya / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Barcelona prova un sistema d’intel·ligència artificial de control automàtic de carrils reservats i parades per millorar la circulació dels busos

Innovació
Retolació lateral d'un autobús elèctric de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 19 autobusos elèctrics per seguir augmentant la seva flota de zero emissions

Innovació
Imatge
Minibús Yutong de pis baix 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

Comencen les proves amb el primer minibús 100% elèctric de pis baix

Innovació
Imatge
Vehicle UNVI doble pis 100% elèctric / Foto: M. A. Cuartero (TMB)

TMB prova un model d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Innovació

Últimes notícies

Imatge
L'accés de l'estació Fontana en una imatge dels anys 60 / Foto Brangulí (Arxiu Fundació TMB)

Fontana, una estació centenària

Història
Línia expres X3. /Foto: TMB

TMB estrenarà una nova línia exprés entre Paral·lel i l’Hospitalet la setmana vinent

Transport
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa
Cronoescalada solidària al metro de Barcelona. /Foto: Pep Herrero (TMB)

La cronoescalada solidària al metro de Barcelona reuneix 300 atletes en favor de les famílies de nens oncològics de Catalunya

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons