Redacció

Les autoritats del transport d’Europa firmen un compromís pels autobusos elèctrics

El manifest, subscrit a París, mostra la determinació d’accelerar la transició energètica del transport públic urbà i demana el suport de la UE.

Representants de 27 regions metropolitanes europees s’han compromès a accelerar el desplegament d'autobusos elèctrics i de zero emissions en les seves xarxes de transport col·lectiu, en una declaració conjunta subscrita la setmana passada a París en el marc del 20è aniversari de l'Associació d'Autoritats Metropolitanes del Transport (EMTA).

En nom de l’ATM de Barcelona hi va intervenir el president del comitè executiu i secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, que va apostar per “fer una transició acurada cap als ebuses i acomodar adequadament els nous serveis de mobilitat al sistema de transport, perquè són una gran oportunitat per aconseguir una mobilitat sostenible en l'interior de les ciutats i en els àmbits metropolitans”. També la va firmar la ministra de Transport del Govern francès, Élisabeth Borne.

En la declaració, els membres de l’EMTA es comprometen a prioritzar la introducció de vehicles nets en les flotes d’autobusos i demanen a la Unió Europea (UE) suport econòmic per a la innovació tecnològica, la digitalització i la compra de vehicles elèctrics, així com en el desenvolupament de les infraestructures necessàries per a la càrrega i el manteniment d’aquests vehicles ambientalment avançats.

Més costos en la renovació de flotes

Precisament, entre els principals obstacles per a l'adquisició de flotes verdes hi ha el cost, segons van constatar els membres de l’EMTA. Un autobús estàndard amb motor dièsel costa entre 220.000 i 250.000 euros, en comparació amb els 460.000 a 600.000 euros que val un vehicle elèctric de les mateixes dimensions i els 260.000 a 300.000 euros dels autobusos de motor de gas. Per incorporar cotxes de zero emissions —TMB preveu arribar almenys a 100 el 2024—, els operadors han de preveure una despesa més elevada a l’inici, encara que al llarg de la vida útil dels vehicles els menors consums equilibrin les xifres.

El transport per carretera és responsable del 20% de les emissions de gasos d'efecte hivernacle, òxids de nitrogen i partícules fines a Europa. La transició energètica dels sistemes de transport públic és, per tant, un important repte de salut pública i un instrument útil en la lluita contra la congestió i la contaminació.

Darrera modificació: 
12.06.2018
Tema: 

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Últimes notícies