Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main navigation

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Transport
  3. Nova Edició del Baròmetre del Transport Públic a Les Regions Metropolitanes D’Europa
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
19.04.2017
Redacció

Nova edició del baròmetre del transport públic a les regions metropolitanes d’Europa

Imatge
Autobús de Budapest, l'àrea metropolitana amb més freqüència d'ús del transport públic / Foto: BKV
Autobús de Budapest, l'àrea metropolitana amb més freqüència d'ús del transport públic / Foto: BKV
< >Autobús de Budapest, l'àrea metropolitana amb més freqüència d'ús del transport públic / Foto: BKV
Autobús de Budapest, l'àrea metropolitana amb més freqüència d'ús del transport públic / Foto: BKV

L'estadística de l'EMTA registra un creixement de la freqüència d'utilització del transport públic a la regió metropolitana de Barcelona entre el 2014 i el 2015, de 182 a 187 viatges anuals per persona.

L'Associació d'Autoritats Metropolitanes del Transport (EMTA en la sigla anglesa) ha publicat l'edició 2017 del seu estudi de mobilitat amb les dades aportades per les 25 entitats membres. S'hi poden trobar indicadors demogràfics, de l'oferta i la demanda de transport públic, del repartiment modal dels desplaçaments, de les tarifes i els costos de cada sistema metropolità de transport.

Un detall útil és que el Baròmetre EMTA, que fa 11 anys que es publica, aporta en gairebé tots els casos tant les dades de l'àrea de transport (l'àmbit de l'ATM, en el cas de Barcelona) com les de la ciutat central, que solen tenir característiques i comportaments diferenciats.

Les dades d'aquesta edició estan referides a l'any 2015. Entre moltes taules interessants, hi ha la de la quota d'utilització del conjunt del transport públic, que pel que fa a Barcelona ha registrat un increment: ha passat de 182 viatges per persona i any a 187, encara per sota de la mitjana de les àrees metropolitanes europees, que se situa en 260.

En el repartiment modal dels viatgers del transport públic, l'estadística diu que cada barceloní metropolità fa 85 viatges a l'any en metro, 68 en bus, 29 en tren de rodalia i 5 en tramvia.

El document de resum es pot descarregar del web de l'EMTA, en anglès.

Darrera modificació
19.04.2017
Tema
Transport
  • ConceptesDadesEstudisMobilitatInstitucionsAltresATMServeiBusMetroTramviaAnys2017
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Un baròmetre compara la mobilitat de 24 regions metropolitanes d'Europa

Contingut relacionat

Laia Bonet durant la presentació de l'estudi./Foto: M.A. Cuartero (TMB)

L’electrificació completa de la flota d’autobusos de TMB significarà un estalvi superior als 66 milions d’euros

Transport
Cartell de la Mercè 2026. /Foto: AJUNTAMENT DE BARCELONA

El metro reforça el servei amb més trens i funcionarà durant tres nits per les Festes de la Mercè 2026

Transport
Línia exprés X1

S'inicia el perllongament de la línia exprés X1 de bus per connectar el centre de la ciutat amb Zona Universitària

Transport
La Cursa de la Mercè 2024 se celebra diumenge 29 de setembre / Foto: Web Cursa de la Mercè

Afectacions a les línies d’autobusos per la Cursa de la Mercè 2026

Transport

Últimes notícies

Foto arxiu TMB / Pep Herrero

Alteracions en el servei d’autobusos de TMB amb motiu de la convocatòria d’aturada avui dimarts 22 de setembre

Empresa
Imatge
Exhibició d'Autobusos Clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: Pep Herrero (TMB)

Èxit rotund de visites en el nou emplaçament de l'Exhibició d'Autobusos Clàssics

Cultura i Oci
Gallery
Imatge de l'exposició de busos clàssics a Passeig de Gràcia / Foto: TMB

El Passeig de Gràcia es converteix per primer cop en el gran aparador de la història de l’autobús a Barcelona

Cultura i Oci
Imatge
Serveis solidaris de bus. /Foto: TMB

Els conductors solidaris de TMB faciliten la mobilitat durant la primera trobada esportiva de centres de rehabilitació funcional

Societat

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons