Header Top menu
De Barcelona a Gijón passant per la UAB: les tres vides del Pegaso 6035A 3261
La ciutat de Gijón preserva amb orgull un autobús Pegaso 6035A tal com eren a finals del segle passat. Per això el Pegasín, com l'anomenen popularment, porta el número 100 i els colors de l'empresa local Emtusa, que el va restaurar el 2018 per celebrar el seu 40è aniversari.
Però aquest majestuós exponent de la millor generació d'autobusos articulats made in Spain havia començat en realitat a Barcelona com un més de l'abundant flota de Pegaso que va arribar a tenir la ciutat. En sortir de la fàbrica d'ENASA, el 1979, va anar a Transports de Barcelona amb el número 3261, on va donar servei fins al 1994, és a dir, 15 anys. Prestacions i fiabilitat eren les seves virtuts més apreciades.
Tot i estar amortitzat, aquest i altres Pegaso articulats van fer un servei notable a la flota de llançadores de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on va estar fins al 2003. Junt amb altres vehicles històrics, semblava destinat a formar part d'un projecte de museu del transport que no va arribar a fructificar. Reintegrat a la Fundació TMB, que ja tenia preservat un altre 6035A, el número 3036, que també havia passat per la UAB, va ser cedit a l'Ajuntament de Gijón perquè l'adaptés amb el màxim detall a les especificacions de la flota d'Emtusa, com mostra el vídeo que compartim.
Una curiositat és que durant el confinament del 2020, el Pegasín sortia de 7 a 9 del vespre a fer recorreguts en buit per la ciutat asturiana, coincidint amb les hores en què la ciutadania sortia als balcons.
El periple del Pegaso 3261 ha comportat lògicament uns quants canvis de colors i de numeració, com han recollit els amics d'ARCA al seu web.