Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. De Barcelona a Gijón Passant Per La UAB: Les Tres Vides del Pegaso 6035A 3261
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2021
Redacció

De Barcelona a Gijón passant per la UAB: les tres vides del Pegaso 6035A 3261

Imatge
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
< >El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La ciutat de Gijón preserva amb orgull un autobús Pegaso 6035A tal com eren a finals del segle passat. Per això el Pegasín, com l'anomenen popularment, porta el número 100 i els colors de l'empresa local Emtusa, que el va restaurar el 2018 per celebrar el seu 40è aniversari.

Però aquest majestuós exponent de la millor generació d'autobusos articulats made in Spain havia començat en realitat a Barcelona com un més de l'abundant flota de Pegaso que va arribar a tenir la ciutat. En sortir de la fàbrica d'ENASA, el 1979, va anar a Transports de Barcelona amb el número 3261, on va donar servei fins al 1994, és a dir, 15 anys. Prestacions i fiabilitat eren les seves virtuts més apreciades.

Tot i estar amortitzat, aquest i altres Pegaso articulats van fer un servei notable a la flota de llançadores de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on va estar fins al 2003. Junt amb altres vehicles històrics, semblava destinat a formar part d'un projecte de museu del transport que no va arribar a fructificar. Reintegrat a la Fundació TMB, que ja tenia preservat un altre 6035A, el número 3036, que també havia passat per la UAB, va ser cedit a l'Ajuntament de Gijón perquè l'adaptés amb el màxim detall a les especificacions de la flota d'Emtusa, com mostra el vídeo que compartim.

Una curiositat és que durant el confinament del 2020, el Pegasín sortia de 7 a 9 del vespre a fer recorreguts en buit per la ciutat asturiana, coincidint amb les hores en què la ciutadania sortia als balcons.

El periple del Pegaso 3261 ha comportat lògicament uns quants canvis de colors i de numeració, com han recollit els amics d'ARCA al seu web.

Darrera modificació
15.06.2021
Tema
Història
  • ConceptesHistòricPatrimoniInstitucionsAltres operadorsFundacióTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Vídeo: els Pegaso 6035A de la Universitat Autònoma en l'últim any de servei

  • Homenatge als autobusos Pegaso 6035A amb motiu del seu cinquantenari

Contingut relacionat

Imatge
Aspecte de l'estació de Barceloneta de l'L4 l'any 1977, un any després de la seva inauguració / Foto: Arxiu Fundació TMB (Puigfarran)

L'estació de metro de Barceloneta celebra 50 anys de la seva inauguració

Història
Imatge
Guinardó (San Quintín) era el nom inicial de l'estació Guinardó / Hospital de Sant Pau, aquí el dia de la inauguració el 1974 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Les línies del metro de Barcelona: dels números romans a la numeració aràbiga

Història
Imatge
Indicador de l'estació d'Aragó, anys 50 / Foto: Arxiu Fundació TMB

Com eren els primers indicadors per orientar-se pel metro

Història
Gallery
Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Història

Últimes notícies

Tres dels busos de dos pisos elèctrics que entraran en servei al Barcelona Bus Turístic  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB rep els primers autobusos elèctrics de dos pisos

Transport
Sortida d'una edició anterior de la marató / Foto: Ajuntament de Barcelona

Línies d'autobús afectades per la Zurich Marató de Barcelona 2026

Transport
Yukiko Akagi, membre del jurat del certamen i 2n premi en la 51a edició del Concurs Maria Canals, tocant una peça al piano de mitja cua / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El concurs musical Maria Canals baixa un piano de cua al metro

Cultura i Oci
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Dani Fernández al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons