Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Història
  3. De Barcelona a Gijón Passant Per La UAB: Les Tres Vides del Pegaso 6035A 3261
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
15.06.2021
Redacció

De Barcelona a Gijón passant per la UAB: les tres vides del Pegaso 6035A 3261

Imatge
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
< >El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa
El Pegaso 6035 articulat a Gijón / Foto: Emtusa

Vist a la xarxa
Veure el contingut original

La ciutat de Gijón preserva amb orgull un autobús Pegaso 6035A tal com eren a finals del segle passat. Per això el Pegasín, com l'anomenen popularment, porta el número 100 i els colors de l'empresa local Emtusa, que el va restaurar el 2018 per celebrar el seu 40è aniversari.

Però aquest majestuós exponent de la millor generació d'autobusos articulats made in Spain havia començat en realitat a Barcelona com un més de l'abundant flota de Pegaso que va arribar a tenir la ciutat. En sortir de la fàbrica d'ENASA, el 1979, va anar a Transports de Barcelona amb el número 3261, on va donar servei fins al 1994, és a dir, 15 anys. Prestacions i fiabilitat eren les seves virtuts més apreciades.

Tot i estar amortitzat, aquest i altres Pegaso articulats van fer un servei notable a la flota de llançadores de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB), on va estar fins al 2003. Junt amb altres vehicles històrics, semblava destinat a formar part d'un projecte de museu del transport que no va arribar a fructificar. Reintegrat a la Fundació TMB, que ja tenia preservat un altre 6035A, el número 3036, que també havia passat per la UAB, va ser cedit a l'Ajuntament de Gijón perquè l'adaptés amb el màxim detall a les especificacions de la flota d'Emtusa, com mostra el vídeo que compartim.

Una curiositat és que durant el confinament del 2020, el Pegasín sortia de 7 a 9 del vespre a fer recorreguts en buit per la ciutat asturiana, coincidint amb les hores en què la ciutadania sortia als balcons.

El periple del Pegaso 3261 ha comportat lògicament uns quants canvis de colors i de numeració, com han recollit els amics d'ARCA al seu web.

Darrera modificació
15.06.2021
Tema
Història
  • ConceptesHistòricPatrimoniInstitucionsAltres operadorsFundacióTMBAnys2021
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Vídeo: els Pegaso 6035A de la Universitat Autònoma en l'últim any de servei

  • Homenatge als autobusos Pegaso 6035A amb motiu del seu cinquantenari

Contingut relacionat

Imatge
Inauguració del tram Lesseps - Montbau de la línia 3 / Arxiu Fundació TMB

Fa 40 anys la línia 3 de metro s’allargava de Lesseps a Montbau

Història
Imatge
Metro engalanat per a la inauguració de la línia 2 / Arxiu TMB

30 anys de la posada en marxa de la innovadora línia 2 de metro

Història
Imatge
Tren sèrie 1000 de color blau i blanc en un taller de metro, als anys 70 / Foto: Arxiu Fundació TMB

L'evolució dels colors dels trens del metro: del negre i grana al blanc i vermell, passant pel blau i el crema

Història
Imatge
Composició feta a partir de diversos plànols del metro de Barcelona / Disseny: TMB

L’evolució dels plànols de la xarxa del metro de Barcelona al llarg dels seus cent anys d’història

Història

Últimes notícies

Imatge
Estació de Mont San Angelo. /Foto: REGIONE CAMPANIA

El metro de Nàpols torna a situar una estació als llibres d’art

En xarxa
Ciutadella Vila Olímpica. /Foto: TMB

L’estació de Ciutadella / Vila Olímpica de l’L4 del metro estrena tres nous ascensors i ja és totalment accessible

Transport
Mural de TMB i Eurofirms a l'estació d'Arc de Triomf (L1) / Pep Herrero

Doble acció de TMB per unir esforços per sensibilitzar sobre el civisme i la inclusió laboral de les persones amb discapacitat

Empresa
Dos tècnics de TMB netejant un tren a l'àrea de rentat de grafitis / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

El vandalisme ferroviari provoca una despesa de gairebé 6 milions d’euros des de 2020 i va afectar més de 350 trens al 2024

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons