Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Les valoracions dels usuaris del transport continuen molt altes el segon any de la covid
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
28.01.2022
Redacció

Les valoracions dels usuaris del transport continuen molt altes el segon any de la covid

Imatge
Autobús de la línia X1, posada en servei el 2021 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia X1, posada en servei el 2021 / Foto: Pep Herrero (TMB)
< >Autobús de la línia X1, posada en servei el 2021 / Foto: Pep Herrero (TMB)
Autobús de la línia X1, posada en servei el 2021 / Foto: Pep Herrero (TMB)

L'estudi anual de satisfacció corresponent al 2021 atorga puntuacions de 8,02 als autobusos i 7,84 al metro, les segones més elevades de l'última dècada.

Tot i un context difícil per a la mobilitat, l'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona TMB és molt favorable i es manté en els nivells més alts dels últims 12 anys, tant en el cas dels autobusos com del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2021, que reflecteix la satisfacció dels usuaris amb el funcionament d’unes xarxes de transport col·lectiu que han resistit un dels reptes més difícils de les últimes dècades sense deixar mai de prestar el servei.

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 8,03 sobre 10 en satisfacció global (15 centèsimes menys que el 2020) i de 76,8 en l'índex ISC (un punt i mig menys).

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,84 sobre 10 (2 centèsimes menys que l'any anterior). L'índex ISC se situa en 74,4 punts, 2 dècimes més que en l'anterior onada.

Els gràfics mostren l'evolució dels dos índexs des del 2010 (el 2019 no es va realitzar l'estudi).

Imatge
Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Metro
Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Metro
>Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Metro

 

Imatge
Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Bus
Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Bus
>Evolució de la satisfacció global i l'ISC a Bus

 

En tots dos sistemes de mesura de l'opinió dels usuaris es registren valors que estan entre els dos més alts des de l'inici de la sèrie, el 2007. En el cas de l'ISC del metro, és el màxim absolut. Al metro el més ben valorat és l'oferta, sobretot la rapidesa, mentre que dels autobusos se'n destaca la fiabilitat i l'accessibilitat.

Laia Bonet: “És un reconeixement a l'esforç col·lectiu”

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha subratllat que aquestes valoracions “s'han obtingut el segon any de pandèmia, quan el transport públic ha demostrat la seva resiliència davant una crisi inesperada en què ha funcionat de manera continuada com el servei essencial que és, ha extremat les mesures higièniques i ha posat en circulació la màxima oferta possible en cada moment”. “En les seves respostes, els usuaris han reconegut aquest esforç col·lectiu per donar una alternativa segura i sostenible a la mobilitat quotidiana”, ha conclòs.  

Les dades provenen de l'explotació de 4.317 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.290 a usuaris del bus, fetes l'octubre passat, en un moment de recuperació general de l'activitat econòmica i docent, i també de la mobilitat. L'error mostral s'estima en menys de l'1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L'índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Darrera modificació
28.01.2022
Tema
Empresa
  • Conceptes#covid19EstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2022
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

Presentació de les noves uniformitats . /Foto: M.A. Cuartero (TMB)

TMB presenta el nou uniforme de la plantilla de metro i bus

Empresa
Imatge
Una de les més de 4.500 càmeres de videovigilància que hi ha a bord de tots els busos de la flota de TMB / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

La col·laboració entre Mossos i TMB fa possible un macrodispositiu per detectar furts a la xarxa de bus

Empresa
Metro frenant a l'entrada d'una estació ./Foto: TMB

TMB registra el rècord de passatgers en un dia feiner amb més de 2,6 milions de viatges durant la diada de Sant Jordi

Empresa
Signatura conveni col·laboració entre TMB i FGC per UITP Hamburg / Foto: FGC

TMB i Ferrocarrils participaran conjuntament a la cimera de la UITP a Hamburg

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Pàgina mes de maig amb el metro de Barcelona com a protagonista / Font: Boris Kogut

El metro de Barcelona protagonitza el mes de maig d'un calendari dedicat als metros del món

Transport
Imatge
El primer 2100 reformat a l'estació d'Urquinaona / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

Nou impuls per adaptar l'intercanviador de l'estació de metro d'Urquinaona

Transport
Imatge
Gravació del programa Pàgina 2 al Telefèric. /Foto: TMB

El programa 'Pàgina 2' puja al telefèric per escenificar el primer llibre de Fer Rivas

En xarxa
Third-party content
Imatge
L'andana de l'estació de Passeig de Gràcia va viatjar als anys 20 el dia del 100 aniversari del Metro / Foto: Pep Herrero (TMB)

'El viatge al passat' de Passeig de Gràcia L3 amb motiu del Centenari, finalista a un premi

Cultura i Oci

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons