Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Les valoracions dels usuaris del metro i els autobusos continuen en ascens
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.01.2019
Marta Espinosa

Les valoracions dels usuaris del metro i els autobusos continuen en ascens

Imatge
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
< >Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB

L'estudi anual de satisfacció corresponent al servei dels dos sistemes de transport durant el 2018 atorga puntuacions de 7,88 i 7,73 a les xarxes de TMB, les més altes dels últims onze anys.

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims onze anys, tant en el cas dels autobusos com del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2018, que confirma l'evolució positiva detectada en les onades anteriors del 2016 i 2017. En tots dos sistemes de transport es registren els màxims nivells de satisfacció de l'opinió dels usuaris des de l'inici de la sèrie, el 2007. 

 

Imatge
Gràfics dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro / Imatge: TMB

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 7,88 sobre 10 en satisfacció global (9 centèsimes més que el 2017) i de 75,9 en l'índex ISC (gairebé un punt més). En tots dos sistemes de mesura de l'opinió dels usuaris es registren els màxims nivells de satisfacció des de l'inici de la sèrie, el 2007.

Per tipus de servei, els usuaris de les línies d'altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 8,01 i els de les línies convencionals amb un 7,72.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,73 sobre 10 (14 centèsimes més que l'any anterior). Aquesta nota és també la més alta de la sèrie iniciada el 2007. L'índex ISC se situa en 73 punts, igualment el màxim històric.

Els usuaris de metro més satisfets són els de les línies automàtiques L9 Sud, L9 Nord i L10, que les valoren amb un 8,2.

Les dades provenen de l'explotació de 4.304 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.122 a usuaris del bus, fetes entre l'1 d'octubre i el 16 de novembre passats. L'error mostral s'estima en menys de l'1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L'índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Aquests resultats rècord corresponen a un any, el 2018, en què es van aplicar increments d'oferta a les xarxes de metro i autobusos, en resposta a l'evolució positiva de la demanda. També es va consolidar la recuperació de la capacitat inversora de TMB amb actuacions de gran manteniment en la infraestructura de via, rehabilitació d'estacions, compra d'autobusos i actualització de sistemes tecnològics.

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei assoleixen nous rècords

Contingut relacionat

Imatge
Imatge de l'estació de Gaudí / Foto: P. Herrero (TMB)

L'"estació fantasma" de Gaudí reneix com a espai expositiu

Empresa
Andana de l'estació 'fantasma' de Gaudí preparada per rebre les visites amb motiu del Centenari de metro / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB obre al públic per primera vegada l’estació fantasma de Gaudí, convertida en un espai expositiu

Empresa
Laia Bonet presenta la Cursa Centenari/ Foto: Miguel Ángel Cuartero

La cursa solidària del centenari del metro de Barcelona serà al novembre i recaptarà fons per la lluita contra l’ELA

Empresa
Imatge
L'Aclo de dos pisos en primer terme i el Chausson, de fons, a l'exhibició de busos clàssics al Parc del Fòrum  / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB present a la programació cultural de les Festes de la Mercè 2025

Empresa

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Saiko al Palau Sant Jordi

Transport
Funicular tall col·lector. /Foto: TMB

El funicular de Montjuïc quedarà fora de servei a partir del 20 d’octubre i durant 5 mesos per obres al col·lector d’aigües de Vila i Vilà

Transport
Imatge
Estació de Tara. /Foto: Metrolink

El metro de Dublín dona les primeres passes per ser una realitat

En xarxa
Third-party content
Esplanada anella Palau Sant Jordi / Font: BSM

Transport públic per al concert de Manuel Carrasco al Palau Sant Jordi

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons