Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. Les valoracions dels usuaris del metro i els autobusos continuen en ascens
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
25.01.2019
Marta Espinosa

Les valoracions dels usuaris del metro i els autobusos continuen en ascens

Imatge
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
< >Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB
Algunes estacions de metro s'han remodelat i rehabilitat durant l'any 2018 / Foto: TMB

L'estudi anual de satisfacció corresponent al servei dels dos sistemes de transport durant el 2018 atorga puntuacions de 7,88 i 7,73 a les xarxes de TMB, les més altes dels últims onze anys.

L'opinió dels usuaris sobre els transports públics que gestiona TMB és molt favorable i arriba al nivell més alt dels últims onze anys, tant en el cas dels autobusos com del metro. Així ho indica l'últim Estudi de Percepció del Client, corresponent al 2018, que confirma l'evolució positiva detectada en les onades anteriors del 2016 i 2017. En tots dos sistemes de transport es registren els màxims nivells de satisfacció de l'opinió dels usuaris des de l'inici de la sèrie, el 2007. 

 

Imatge
Gràfics dels índexs de satisfacció dels usuaris de bus i metro / Imatge: TMB

Segons aquest estudi que realitza anualment TMB, la xarxa d'autobusos de Barcelona obté una puntuació de 7,88 sobre 10 en satisfacció global (9 centèsimes més que el 2017) i de 75,9 en l'índex ISC (gairebé un punt més). En tots dos sistemes de mesura de l'opinió dels usuaris es registren els màxims nivells de satisfacció des de l'inici de la sèrie, el 2007.

Per tipus de servei, els usuaris de les línies d'altes prestacions (nova xarxa de bus) les puntuen amb un 8,01 i els de les línies convencionals amb un 7,72.

Pel que fa a la xarxa de metro, els usuaris li donen una puntuació mitjana de 7,73 sobre 10 (14 centèsimes més que l'any anterior). Aquesta nota és també la més alta de la sèrie iniciada el 2007. L'índex ISC se situa en 73 punts, igualment el màxim històric.

Els usuaris de metro més satisfets són els de les línies automàtiques L9 Sud, L9 Nord i L10, que les valoren amb un 8,2.

Les dades provenen de l'explotació de 4.304 entrevistes personals a usuaris del metro i 4.122 a usuaris del bus, fetes entre l'1 d'octubre i el 16 de novembre passats. L'error mostral s'estima en menys de l'1,5%.

La satisfacció global es calcula fent la mitjana de les puntuacions donades pels enquestats als diferents serveis: una nota única que resumeix la seva experiència com a usuari. L'índex ISC, en canvi, es confecciona a partir de les puntuacions donades a 15 atributs que descriuen el servei en termes d'oferta, fiabilitat, confort, informació, seguretat, accessibilitat i atenció rebuda.

Aquests resultats rècord corresponen a un any, el 2018, en què es van aplicar increments d'oferta a les xarxes de metro i autobusos, en resposta a l'evolució positiva de la demanda. També es va consolidar la recuperació de la capacitat inversora de TMB amb actuacions de gran manteniment en la infraestructura de via, rehabilitació d'estacions, compra d'autobusos i actualització de sistemes tecnològics.

Darrera modificació
14.08.2023
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesEstudisUsuarisInstitucionsTMBServeiBusMetroAnys2019
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

  • Les valoracions dels usuaris dels autobusos i el metro sobre el servei assoleixen nous rècords

Contingut relacionat

Imatge
Els participants del grup de treball de Transport per Cable de la UITP en la visita al Telefèric de Montjuïc / Foto:  Pep Herrero (TMB)

TMB s'incorpora a la comissió de Transport per Cable de la UITP

Empresa
Imatge
La delegació iberoamericana del Banc Mundial a les instal·lacions de Triangle de TMB / Foto: Edu Pedrocchi (TMB)

Representants del Banc Mundial visiten TMB, com a operador referent en accessibilitat

Empresa
Imatge
Reconeixement durant l'apagada. /Foto: TMB

Barcelona reconeix a TMB per la seva tasca durant l'apagada energètica

Empresa
Imatge
TMB

L’evolució de la uniformitat de TMB: un viatge en el temps a partir de la vestimenta dels empleats

Empresa
Gallery

Últimes notícies

Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per als concerts de Myke Towers al Palau Sant Jordi

Transport
Presentació de la línia X3. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB posa avui en servei la nova línia de bus exprés X3 entre l’Hospitalet de Llobregat i Barcelona

Transport
La presidenta de TMB, Laia Bonet, durant la presentació de la sala de simuladors. /Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB obrirà la sala de simuladors de conducció a la ciutadania amb motiu dels actes de celebració del centenari de metro

Transport
Els corredors a la Diagonal en la passada edició de la prova / Foto: Cursa DiR - Guàrdia Urbana

Afectacions a les línies de bus per la Cursa Diagonal DiR - Guàrdia Urbana 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons