Header Top menu
TMB participa en la campanya d'Atuc per atraure més talent femení
Sota el lema 'Vull moure el món. El transport públic necessita més talent femení' la iniciativa d'Atuc Mobilitat Sostenible vol atraure més dones que treballin a les empreses operadores del sector, on actualment suposa només un 14% de la plantilla.
Amb motiu del Dia Internacional de la Dona que se celebra demà 8 de març, més de 30 empreses operadores de transport públic, entre elles Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), agrupades dins l'Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans, s'uneixen per primera vegada per promoure i incentivar la presència de les dones en el sector.
La campanya que porta com a lema Vull moure el món. En transport públic necessita més talent femení presenta el transport de viatgers com un sector atractiu per al desenvolupament professional de les dones. Tot i que actualment només suposa el 14% de les plantilles de les empreses operadores de transport públic, aquest sector ofereix al sexe femení un gran futur professional.
I és que el transport públic ofereix oportunitats per a tots els perfils: conductores, maquinistes, tècniques, enginyeres, informàtiques, mecàniques, personal d'administració... tots són llocs professionals necessaris, a més les dones aportaren la seva professionalitat i una visió més igualitària i inclusiva al transport públic.
La campanya estarà present aquests dies de març en diverses ciutats espanyoles, amb l'objectiu d'atraure més talent femení a un sector generalment molt masculinitzat però on l'àmplia majoria dels més de 4.365 milions de viatges anuals el fan les dones. Les dones com a usuàries presenten patrons de mobilitat diferents dels dels homes, amb major intermodalitat i un ús més intensiu del transport públic. És per això que, segons Atuc Movilidad Sostenible, també és imprescindible incorporar aquesta perspectiva de gènere a l'hora d'organitzar i planificar els serveis de transport.
Necessitat de talent femení a totes les àrees
Els comitès de direcció només compten amb un 21,5% de dones. Més baixa encara és la presència de talent femení a la representació legal del personal, amb només un 10,3%. En el conjunt del sector, només un 14% dels llocs estan ocupats per dones. Davant la manca de paritat, les 30 companyies de transport públic urbà i metropolità es comprometen a impulsar la igualtat de gènere, tal com recullen els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.
Aquest sector ha estat tradicionalment masculí, si bé en els darrers anys s'han anat incorporant més dones a totes les àrees, incloses les tècniques. En aquest sentit, el secretari general d'Atuc, Jesús Herrero, assenyala que “no es tracta només d'atreure nous perfils, sinó també de promocionar i incentivar aquelles dones que ja estan fent una tasca brillant al sector”.
Aquest missatge pretén arribar també a les noves generacions, perquè sàpiguen que, a l'àmbit del transport públic, hi ha sortides professionals de màxima qualitat. El sector ofereix ocupació estable, participació en una activitat estratègica per al país, oportunitats devolució i promoció, i projecció de futur.
Al següent enllaç es pot veure l'espot de la campanya d'Atuc.