Vés al contingut

Header Top menu

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc
Inici

TMB Link

  • RSS
  • Subscriu-te
  • Sala de premsa

Main menu

  • Transport
  • Innovació
  • Empresa
  • Medi ambient
  • Societat
  • Cultura i Oci
  • Història
  • En xarxa

External links

  • TMB
  • Fundació TMB
  • Barcelona Bus Turístic
  • Telefèric de Montjuïc

Fil d'ariadna

  1. Inici
  2. Empresa
  3. TMB participa en la campanya d'Atuc per atraure més talent femení
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió
07.03.2025
Marta Espinosa

TMB participa en la campanya d'Atuc per atraure més talent femení

Imatge
Visual de la campanya d'Atuc amb motiu del Dia Internacional de la Dona / Foto: ATUC
Visual de la campanya d'Atuc amb motiu del Dia Internacional de la Dona / Foto: ATUC
< >Visual de la campanya d'Atuc amb motiu del Dia Internacional de la Dona / Foto: ATUC

Sota el lema 'Vull moure el món. El transport públic necessita més talent femení' la iniciativa d'Atuc Mobilitat Sostenible vol atraure més dones que treballin a les empreses operadores del sector, on actualment suposa només un 14% de la plantilla. 

Amb motiu del Dia Internacional de la Dona que se celebra demà 8 de març, més de 30 empreses operadores de transport públic, entre elles Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), agrupades dins l'Associació de Transports Públics Urbans i Metropolitans, s'uneixen per primera vegada per promoure i incentivar la presència de les dones en el sector.

La campanya que porta com a lema Vull moure el món. En transport públic necessita més talent femení presenta el transport de viatgers com un sector atractiu per al desenvolupament professional de les dones. Tot i que actualment només suposa el 14% de les plantilles de les empreses operadores de transport públic, aquest sector ofereix al sexe femení un gran futur professional.  

I és que el transport públic ofereix oportunitats per a tots els perfils: conductores, maquinistes, tècniques, enginyeres, informàtiques, mecàniques, personal d'administració... tots són llocs professionals necessaris, a més les dones aportaren la seva professionalitat i una visió més igualitària i inclusiva al transport públic.

La campanya estarà present aquests dies de març en diverses ciutats espanyoles, amb l'objectiu d'atraure més talent femení a un sector generalment molt masculinitzat però on l'àmplia majoria dels més de 4.365 milions de viatges anuals el fan les dones. Les dones com a usuàries presenten patrons de mobilitat diferents dels dels homes, amb major intermodalitat i un ús més intensiu del transport públic. És per això que, segons Atuc Movilidad Sostenible, també és imprescindible incorporar aquesta perspectiva de gènere a l'hora d'organitzar i planificar els serveis de transport. 

Necessitat de talent femení a totes les àrees

Els comitès de direcció només compten amb un 21,5% de dones. Més baixa encara és la presència de talent femení a la representació legal del personal, amb només un 10,3%. En el conjunt del sector, només un 14% dels llocs estan ocupats per dones. Davant la manca de paritat, les 30 companyies de transport públic urbà i metropolità es comprometen a impulsar la igualtat de gènere, tal com recullen els Objectius de Desenvolupament Sostenible de les Nacions Unides.

Aquest sector ha estat tradicionalment masculí, si bé en els darrers anys s'han anat incorporant més dones a totes les àrees, incloses les tècniques. En aquest sentit, el secretari general d'Atuc, Jesús Herrero, assenyala que “no es tracta només d'atreure nous perfils, sinó també de promocionar i incentivar aquelles dones que ja estan fent una tasca brillant al sector”.

Aquest missatge pretén arribar també a les noves generacions, perquè sàpiguen que, a l'àmbit del transport públic, hi ha sortides professionals de màxima qualitat. El sector ofereix ocupació estable, participació en una activitat estratègica per al país, oportunitats devolució i promoció, i projecció de futur.

Al següent enllaç es pot veure l'espot de la campanya d'Atuc.

Darrera modificació
07.03.2025
Tema
Empresa
  • ConceptesDadesLaboralMobilitatInstitucionsAltresTMBServeiBusMetroAnys2025
  • Twittear
  • Send by mail
  • Impressió

També et pot interessar...

Contingut relacionat

El president de la Generalitat, Salvador Illa, acompanyat de la presidenta de TMB, Laia Bonet, i l'alcalde de Barcelona, Jaume Collboni / Foto: Miguel Ángel Cuartero (TMB)

TMB adquirirà 39 trens per augmentar la capacitat i la freqüència del metro de Barcelona

Empresa
Les noves incorporacions d'AAC's a metro per aquest estiu 2025 / Foto: Pep Herrero (TMB)

TMB suma 92 nous agents d’atenció al client per al metro durant l’estiu

Empresa
Imatge
El servei de bicicleta metrpolitana pública AMBici, compta amb la participació de TMB / Foto: AMB

Ultimen els preparatius per finalitzar l’ampliació de l’AMBici i entren en vigor noves tarifes

Empresa
Imatge col·loqui TMB orgull per la diversitat / Foto: Miquel Àngel (TMB)

TMB desfilarà al Pride Barcelona amb un autobús propi per primera vegada

Empresa

Últimes notícies

Imatge
Nou ascensor Sants Estació / Foto: Territori, Habitatge i Transició Ecològica Generalitat

Millora l'accessibilitat als intercanviadors de Sants i de Catalunya

Transport
Panoràmica d'una edició anterior de 'Clàssica a la platja' / Foto: Palau de la Música Catalana

TMB reforça el servei de la línia 4 de metro per als concerts de ‘Clàssica a la platja’

Transport
Palau Sant Jordi / BSM

Transport públic per al concert de Marc Anthony al Palau Sant Jordi

Transport
Imatge nocturna d'un concert d'una edició anterior del Cruïlla / Foto: Festival Cruïlla

TMB reforça el servei de metro per al Festival Cruïlla 2025

Transport

Notícies

  • Inici
  • Qui Som
  • Mou TV
  • Sala de Premsa
  • GenTMB

Newsletter

Vols rebre les nostres notícies cada setmana a la bústia de correu? Només has de donar-nos una adreça electrònica.

Subscriu-te

Contacta'ns

Escriu-nos

Telèfons de Premsa
93 298 72 44
93 298 75 43
93 298 71 68
93 328 61 77  

Centraleta
93 298 70 00

TMB - Transports Metropolitans de Barcelona

Xarxes Socials

  • Twitter
  • Facebook
  • Linkedin
  • Instagram
  • Youtube
  • RSS
  • TikTok

Enllaços legals

  • Avís legal
  • Política de cookies
  • Gestor de cookies
  • Compatibilitat
  • Mapa Web

CC La web de notícies de TMB está subjecte a difusió mitjançant l'ús de llicències Creative Commons