Header Top menu
Mercedes Vidal: "Per arribar a un acord a Metro cal la voluntat de les dues parts"
La presidenta de TMB, Mercedes Vidal, escriu a Facebook una reflexió sobre la situació del conveni de Metro després dels quatre dies de vaga parcial de la setmana anterior.
"Sortim de quatre dies de vaga de metro molt durs per a la ciutadania, que ha hagut de fer grans esforços per poder realitzar els seus desplaçaments diaris. Estem immersos en el procés de negociació d'un nou conveni col·lectiu per metro i autobús, un procés que en ocasions resulta conflictiu, cosa que entra dins de la normalitat; la gestió del que és públic significa també la gestió del conflicte, i afrontar-ho forma part de les nostres responsabilitats.
Durant aquests mesos s'han posat sobre la taula diferents propostes per respondre a cadascuna de les reivindicacions dels treballadors. Totes elles significaven millores salarials, en la contractació i en la temporalitat, en una empresa pública que ja partia d'unes bones condicions de treball.
Els treballadors poden considerar que aquestes millores no són suficients, és totalment legítim, com ho és, per descomptat, el dret a vaga. No obstant això fer del conflicte un fi en si mateix condueix a un carreró sense sortida, especialment quan es coarta el dret a la mobilitat de tanta gent.
En aquesta negociació tenim límits, sempre ho hem dit. Per començar, els límits legals que afecten els treballadors públics en matèria de pujada salarial i contractació. Però són encara més importants els límits que ens imposa l'equilibri entre les diferents necessitats que ha de cobrir el pressupost municipal.
Si ens cenyim únicament al transport públic, durant aquest any s'han afrontat moltes millores: s'ha congelat el preu de les tarifes i fins i tot s'han baixat en alguns casos, s'han recuperat els autobusos de barri en diumenges i festius, revertint retallades del passat mandat, s'estan destinant recursos per guanyar velocitat i cobertura a la xarxa de autobusos i en la renovació contínua de la seva flota. Creiem que cal anar més enllà en la millora d'un servei que és, ni més ni menys, garant del dret a la mobilitat, però tot això té un cost i com a administració ens toca vetllar per la màxima utilitat social de cada euro invertit en el transport públic. Cal un equilibri entre la millora de les condicions laborals dels treballadors de l'empresa pública, i les millores del servei que ens reclamen els veïns i veïnes a cada barri d'aquesta ciutat.
TMB és una gran empresa pública, la més gran de Catalunya, i el nostre deure és demostrar que podem mirar de tu a tu a qualsevol empresa de transport del món, pública o privada. Com apostem decididament per la gestió pública, igual que ho fan els seus treballadors, tenim moltes coses per fer a TMB, una feina que va més enllà d'aquest mandat. No obstant això, un escenari de vaga continuada ens obliga a concentrar energies en la resolució del conflicte. És la nostra obligació, i seguirem treballant per arribar a un acord, però el consens necessita la voluntat de les dues parts. És important que tots siguem conscients de la gran responsabilitat que això significa."